Jbl cristalprofi MicroMec


S

Stylez

Guest
Iemand ervaring met deze? Zit standaard bij de jbl 1500e bijgeleverd. Zou ik deze vervangen door siporax? Gr
 
Nee,zou het gewoon gebruiken.
JBL CristalProfi greenline filters vanaf nu met biofiltersponzen






JBL wijzigt Buitenfilter de serie CristalProfi greenline vanaf nu van filtermatriaal van gesinterd glas in biofilterspons. Omdat gesinterd glas aanzienlijk duurder is, hadden we de prijs van de filterserie voor 2013 moeten verhogen. Om onze prijzen stabiel te kunnen houden en een prijsverhoging te vermijden, heeft JBL het filtermateriaal door biofilterspons vervangen.

De nuttige oppervlakte van de sponzen is slechts een tik kleiner dan die van het tot nu toe toegepaste JBL MicroMec van gesinterd glas. Het enige voordeel van gesinterd glas is dat het uit minuscule pori�n bestaat, die door microorganismen worden gebruikt om er schadelijke stoffen in af te breken. Aquarianen die in hun filter eveneens nitraat willen afbreken, kunnen hun JBL buitenfilter echter op ieder gewenst moment alsnog met JBL MicroMec vullen.
 
Ik ben dol op micromec! Kleine korrels doen het prima en hebben vele malen meer oppervlakte dan siporax. Persoonlijk denk ik dat het de reden is waarom ik met een klein filter (eheim 2211) toch het water in mijn Rio 125 in prima conditie kan houden
 

Terug
Bovenaan