Wat is er nieuw

JBL e1502 blijft lekken

noah

Member
Lid geworden
12 oktober 2023
Leeftijd
25
Ik heb een JBL e1502 die blijft lekken bij de bevestigings punten ondanks het vervangen van de rubberen ring. Pompkop zit altijd erg vol water zijn er nog andere rubbers waar het aan zou kunnen liggen of zou het aanschaffen van een nieuwe pompkop makkelijker zijn?

PS: ik doe de filter manden in het filter als er nog geen water in zit om zeker te weten dat deze goed op hun plek zitten en niet te hoog zijn.

Ik heb een JBL e1502 die blijft lekken bij de bevestigings punten ondanks het vervangen van de rubberen ring. Pompkop zit altijd erg vol water zijn er nog andere rubbers waar het aan zou kunnen liggen of zou het aanschaffen van een nieuwe pompkop makkelijker zijn?

PS: ik doe de filter manden in het filter als er nog geen water in zit om zeker te weten dat deze goed op hun plek zitten en niet te hoog zijn.
In dat geval zou je de pompkop moeten openmaken. In de kop zitten ook afsluitrubbers. Je kan dit bezien door eerst de vier schroeven los te draaien van de handvaten. Let dan even op de hendeltjes die de water aan- en afvoer regelen. Je moet die niet verwisselen wanneer je de boel terug in elkaar zet. Links hoort links en en rechts hoor rechts!! Daarna kan je vier verdere schroeven losdraaien zodat je in de kop kan bezien waar je vocht vandaan komt. Dat kan zijn en is vaak bij de start knop die je ook eenvoudig kan verwijderen. De schroeven die de starknop vast houden willen ook nog wel eens doorgeroest zijn waardoor lekkage ontstaat. Daar zit ook een rechthoekig rubber onder welke ook nog eens wil lekken, een beetje vaseline doet daar ook wonderen. Dit is niet moeilijk en dit kan je beslist zelf even doen.

Toevallig heb ik onlangs ook een lek gehad met mijn JBL 1902e. Wat bleek nu dat een van de O-ringen op inlet niet goed zat. Het water liep er alle kanten uit. (Dus de O-ringen op het aansluitstuk dat je los kan maken, kijken of die goed in de groeven liggen)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan