Wat is er nieuw

JBL E1901 of Eheim Prof. E2078

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Delfzijl
  • Startdatum Startdatum
D

Delfzijl

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben dr over uit met mijn cichlidenbak ik koop een grotere pomp ipv dat ik 2 aansluit. Ik heb een juwel vision 450, dus 450 liter bak en er is nu een jbl e901 op aangesloten. Ik wil graag de jbl e1910 of de eheim professional e2978 bestellen
.

Wat ik raar vind van eheim is dat je t filtermateriaal apart moet kopen, bij jbl wordt ie compleet afgeleverd.

De specificaties:

JBL E1901 tot 800 liter en pompcapaciteit 1900 liter per uur.

Eheim 3 Professional E2078 tot 700 liter en pompcapaciteit 1850 liter per uur.

Iemand 1 van deze 2 pompen in gebruik? zou graag jullie ervaringen willen weten zodat ik mijn pomp kan bestellen!
 
Dat wordt een Eheim vs JBL verhaal 😉
Ik kan enkel zeggen, kijk en vergelijk, wat wordt erbij geleverd. Wat past qua budget en weeg de + en - punten af.

Ik, die alleen maar Eheim heeft gehad, zeg Eheim 😛
 
Gummiebeer zei:
Ik, die alleen maar Eheim heeft gehad, zeg Eheim 😛
Ik ga daarin mee. 😛

Heb nog een Tetratec staan, maar daar had ik al heel snel spijt van en gaat de verkoop in.

Ik heb zelf de Eheim 2078 3e en die bevalt prima. Inderdaad een minpuntje, dat je naast de filter aanschaf, het filtermateriaal apart moet aanschaffen. Ik heb geen ervaring met JBL filters. Ik vind deze Eheim prettig, omdat je de snelheid elektronisch kan regelen. Tevens zit het grofvuil filter boven in, welke je de wat geregelder kunt schoonmaken en de rest kan laten zitten. Het weer vol laten lopen gaat makkelijk, als je deze weer op de slangen gekoppeld hebt. Je kan eventueel deze ook op de PC aansluiten, om in te stellen, maar dat kost je 70 euro extra voor een kabeltje. (heb ik dus niet)
 
Gummiebeer zei:
Dat wordt een Eheim vs JBL verhaal 😉
Ik kan enkel zeggen, kijk en vergelijk, wat wordt erbij geleverd. Wat past qua budget en weeg de + en - punten af.

Ik, die alleen maar Eheim heeft gehad, zeg Eheim 😛

Ik heb wel beiden merken gebruikt, en na dat mijn kamer een keer door Eheim een klein zwembad werd. Ben ik tegenwoordig altijd voor JBL.

Eheim heeft nog wel eens dat de rubber snel uitdroogt. En als je 5dagen weg bent en dan ineens je filter begint te lekken wil je natuurlijk niet hebben.

Suc6 met kiezen.
 
Ik heb beide. De Eheim soortgelijk, de JBL exact.
Ik ben over beide tevreden,JBL is stiller.
 
deScape zei:
Gummiebeer zei:
Dat wordt een Eheim vs JBL verhaal 😉
Ik kan enkel zeggen, kijk en vergelijk, wat wordt erbij geleverd. Wat past qua budget en weeg de + en - punten af.

Ik, die alleen maar Eheim heeft gehad, zeg Eheim 😛

Ik heb wel beiden merken gebruikt, en na dat mijn kamer een keer door Eheim een klein zwembad werd. Ben ik tegenwoordig altijd voor JBL.

Eheim heeft nog wel eens dat de rubber snel uitdroogt. En als je 5dagen weg bent en dan ineens je filter begint te lekken wil je natuurlijk niet hebben.

Suc6 met kiezen.


Rubber uit droogt?
Heb ik nog nooit wat van gemerkt.

WEL dat ze ingedrukt raken.
Dan kwestie van een nieuw rubber in doen.

En ,ze staan in een teiltje.
Zekerheid .
 
ik heb dat idd vaker gehoord van die rubbers, en dat je ze moet insmeren met vaseline, ook heb ik gehoord dat de professional 3 serie veel last heeft van lekkende koppen, dat vind ik erg jammer voor zo'n duur merk als eheim, daarom heb ik besloten om toch te gaan voor de jbl cristalprofi e1901. ik wil jullie bedanken voor jullie reacties!
 
Delfzijl zei:
ik heb dat idd vaker gehoord van die rubbers, en dat je ze moet insmeren met vaseline, ook heb ik gehoord dat de professional 3 serie veel last heeft van lekkende koppen, dat vind ik erg jammer voor zo'n duur merk als eheim, daarom heb ik besloten om toch te gaan voor de jbl cristalprofi e1901. ik wil jullie bedanken voor jullie reacties!
en weer iemand die af gaat op van horen zeggen zonde hoor
als je de gebruikershandleiding leest van eheim en daar ook naar handelt zijn het prima pompen
groot voordeel van de genoemde pomp is dat er een snelheidsregeling voor de pomp op zit zo dat je uit stroom kan regelen zonder dat je de uit stroom hendel half dicht moet zetten met als gevolg druk opbouw in het filter en meer geluid

mvg

jaap
 
flipper34 zei:
Delfzijl zei:
ik heb dat idd vaker gehoord van die rubbers, en dat je ze moet insmeren met vaseline, ook heb ik gehoord dat de professional 3 serie veel last heeft van lekkende koppen, dat vind ik erg jammer voor zo'n duur merk als eheim, daarom heb ik besloten om toch te gaan voor de jbl cristalprofi e1901. ik wil jullie bedanken voor jullie reacties!
en weer iemand die af gaat op van horen zeggen zonde hoor
als je de gebruikershandleiding leest van eheim en daar ook naar handelt zijn het prima pompen
groot voordeel van de genoemde pomp is dat er een snelheidsregeling voor de pomp op zit zo dat je uit stroom kan regelen zonder dat je de uit stroom hendel half dicht moet zetten met als gevolg druk opbouw in het filter en meer geluid

mvg

jaap

Hoezo zonde? JBL heeft ook prima filters hoor, niks mis mee. Ik ben een tevreden gebruiker van een JBL filter.
 
ludger schreef Hoezo zonde? JBL heeft ook prima filters hoor, niks mis mee. Ik ben een tevreden gebruiker van een JBL filter.

beste ludger er staat toch niet in mijn commentaar dat jbl pompen niet goed zouden zijn toch
ben zelf ook in het bezit van een jbl pomp en ben daar ook te vrede over
maar ik ben ook in het bezit van de genoemde eheim pomp en die doet het ook prima maar als ik eerlijk ben vind ik qua gebruikersgemak de eheim prettiger
dat zal voor iedereen verschillend zijn denk ik zo

mvg

jaap
 
Zitten er op die van JBL ook kranen?
 
JBL werkt niet met de kraantjes zoals je bij een EHEIM bij moet bestellen (of bij sommige modellen al bij zit).

JBL werkt met een slangaansluitblok met afsluitkop. Je kunt het vergelijken met de kraantjes van EHEIM.
Je sluit de twee slang 'schakels' en dan haal je de hoofdschakel over. Je kunt het slangaansluitblok nu eraf halen en het filter schoonmaken of wat je er ook maar mee wil.

http://www.jbl.de/nl/download/10558/Geb ... enline.pdf

Kijk maar eens in de handleiding, op het plaatje (waar het filter in onderdelen uit elkaar is gehaald), nummer 1 en 1a.

http://www.youtube.com/watch?v=kF5X38G2boI

Vanaf 1:25 😉
 
Denk dat ik vandaag de gok maar ga nemen om die van JBL te kopen.
 
Had gister de filter van JBL ontvangen. Ik vind het materiaal (zowel de buizen als de buitenkant van de filterpot) in vergelijking met die van Eheim toch wel minder. Wel is de filter van JBL inderdaad stil,maar dat is die van Eheim ook. De in-en uitstroom is wel beter te regelen,ook het aanzuigen hoeft niet meer.
 
Minder qua kwaliteit of looks?
 
Vooral de kwaliteit, voelt minder stevig aan.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan