Wat is er nieuw

JBL E701 genoeg capaciteit voor Rio180?

• Onderwerp starter Onderwerp starter buberazi
  • Startdatum Startdatum
B

buberazi

Guest
Ik heb op miin rio 180 en jbl e701 met het volgende visbestand

10x corydoras sterbai
2x ancistrus gold
2x peckoltia vittata
4x sewellia lineolata
2x blauwe spat goerami
2x goude goerami

Is deze pomp kwa capaciteit zwaar genoeg?
Jbl geeft zelf aan 700 l/h voor aquarium 60-100cm 60 tot 200 liter
Met en filtervolume van 6.1 liter

Onderstaande en filmpje van mijzelf mbt output van de pomp

http://www.youtube.com/watch?v=Po5Cvu8OoCY

Op mijn 200x60x70 bak heb ik 1x en jbl e1501 en 1x en jbl e1901 draaien dit puur Als ik er 1 schoonmaak genoeg bacterie cultuur over houd en visa versa.

Graag wat meningen 🙂

De e701 zou bijna op zijn maximumcapaciteit komen (verbeter mij als ik fout ben). Ik zelf zou de E901 nemen, wat overcapaciteit kan zeker geen kwaad. 🙂
Ik zelf heb zelfs al een E901 op mijn 80cm aquarium staan.

pomp staat er al onder :engel:

Misschien gelijk goed om te kijken of wat en fabrikant voorschrijft en beetje in de buurt komt met wat werkelijk nodig is kwa filtratie.

Mocht het veel te weinig blijken zal er en ander filter moeten komen maar ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben (bakmaat /filter) 😀

e701 kan de belasting van dit bestand op dit aquarium met gemak aan. Staat bij ons als enige waterzuiverende filter op een Rio 240 met een zwaarder bestand (staat nog een andere filter bij, maar daar zit alleen turf in dus dat verschoont geen water). Enige mogelijk puntje is de stroming. Wellicht is het handig daarvoor nog een tweede kleine intern filtertje (gevuld met alleen watten voor zweefvuil) of een stromingspompje te regelen.

Carithius zei:
De e701 zou bijna op zijn maximumcapaciteit komen (verbeter mij als ik fout ben).
Bak is bruto zo'n 160 liter. Zou nog een kwart, 25%, meer water bij moeten voordat je op het maximum zit. Dat noem ik zelf niet 'bijna maximum'.

Carithius zei:
Ja, met waaierhandgarnalen die nogal wat stroming wensen toch?
In dat geval eigenlijk maar moeilijk te vergelijken 😉

~ Ivo

ik vind de stroming momenteel best aardig zoals te zien in het filmpje.

Ik zou idd in de toekomst kunnen kijken voor en extra stromingspomp o.i.d

Mascha&Ivo zei:
Carithius zei:
Ja, met waaierhandgarnalen die nogal wat stroming wensen toch?
In dat geval eigenlijk maar moeilijk te vergelijken 😉

~ Ivo

De pomp stond er al een tijdje op voor ik de waaierhanden had om later eventueel naar een grotere bak over te stappen. 🙂

Carithius zei:
De e701 zou bijna op zijn maximumcapaciteit komen (verbeter mij als ik fout ben). Ik zelf zou de E901 nemen, wat overcapaciteit kan zeker geen kwaad. 🙂

e901 op 80 cm is meer richting het hillstream idee. Had ik zelf ook in mijn hillstream 😛

buberazi zei:
Onderstaande en filmpje van mijzelf mbt output van de pomp

http://www.youtube.com/watch?v=Po5Cvu8OoCY
Bij mij krijg ik het filmpje niet te zien. Filmpje is prive en heb inlogcode nodig.

Ik denk ook dat de filtercapaciteit wel genoeg is. Zelf heb ik wel graag twee filters i.v.m. onderhoud en bij problemen met een filter. Je heb dan een ingedraaid tweede filter en dat vind ik de extra kosten voor aanschaf en elektra waard.
Je kunt dan de stroming en afzuiging ook beter over de bak verdelen. De interne pomp van de rio zou hierin een aanvulling kunnen zijn geweest maar die is er waarschijnlijk al uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan