Wat is er nieuw

JBL e701 maakt een zoemend geluid

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
41
Ik heb sinds gisterenavond de JBL e701 ingeschakeld, hij begon met wat gerochel om de lucht eruit te krijgen, na een half uurtje werd hij prachtig stil en was er niets aan de hand.
Vanmorgen kwam ik beneden en hoorde ik dat de pomp was begonnen met zoemen. Kan, natuurlijk, dat er nog wat lucht in zat, dus geen aandacht meer aan besteed, maar nu zo'n 15 uur later doet hij nog hetzelfde.
Het is echt heel aanwezig.
Iemand een idee wat dat kan zijn, en hoe ik het kan oplossen?
Het komt echt uit de pomp zelf, niet uit de spraybar die ik in de bak heb zitten.

Als het een compleet nieuwe filter is.

Dan wordt deze na 1-2 weken stiller. In het rotorhuis moet een biofilm komen. Natuurlijke smering.

Ook de filterwatten en sponzen slaan de eerste week dicht. Omdat er nog geen afbraak bacterien inzitten.
Er komt eerst een slijmlaag op. Daarna ontstaat de kolonie.

Hij is 3 maanden gebruikt en daarna volledig schoon gemaakt. Zal het wel even aankijken.. net na dit gepost te hebben werd t weer stil..

Het schudden en wiebelen hielp even, maar nu niet meer. Toen herinnerde ik me een opmerking die ik hier op het forum ergens las: Het kon wel eens een fluitende spraybar zijn.
Gechecked en ja hoor! Gaatje dichthouden en het was weg! Nu dus een klemmetje op het op een na laatste gaatje gezet en dat hielp, het fluiten is nu over.
De spraybar blijft er niet op, ik wacht op een platte uitstroom die ik volgende week kan ophalen bij de welbekende Enschedese visboer 😉 Een zekere medewerker heeft er een voor me liggen 😉

Het schudden en wiebelen hielp even, maar nu niet meer. Toen herinnerde ik me een opmerking die ik hier op het forum ergens las: Het kon wel eens een fluitende spraybar zijn.
Gechecked en ja hoor! Gaatje dichthouden en het was weg! Nu dus een klemmetje op het op een na laatste gaatje gezet en dat hielp, het fluiten is nu over.
De spraybar blijft er niet op, ik wacht op een platte uitstroom die ik volgende week kan ophalen bij de welbekende Enschedese visboer 😉 Een zekere medewerker heeft er een voor me liggen 😉

Aahhh dus de term blokfluit is toch best van toepassing!

O ja dat fluiten herken ik van de 901 ook hoor. Als hij goed is schoongemaakt dan wordt het gezoem wel minder als overal weer een filmlaagje op zit🙂

Volgens mij kwam die opmerking van jou af, John 🙂
Hij is brandschoon gemaakt, was helemaal niets meer te zien.
Gelukkig gaat de spraybar eraf, mijn vrouw was er niet geheel blij mee 😉

Bij mij zoemt hij als de filteruitlaatslang tegen het kastje aan zit

Nee, dat is het niet, daar zit hij namelijk altijd tegenaan 😉
Voor het moment is hij stil, vrouw meld ook dat hij de hele dag niet meer fluit 😉

Dat is al erg belangrijk want als de vrouw gaat klagen dan.....................:help:😉
Ja, dat is zeker een aandachtspuntje 😉 Ik doe alles om het haar naar de zin te houden, daarom zit de andere bak dus nu vol met garnalen 😛

Zo, ik was het gerommel met fluiten helemaal zat, dus vanmorgen even met een 4mm metaalboor de gaten vergroot. Er komt wel een andere uitstroom op maar weet niet wanneer ik die kan ophalen dus dan maar zo.
Uitstroom is ook meteen een stuk rustiger.

Zo, ik was het gerommel met fluiten helemaal zat, dus vanmorgen even met een 4mm metaalboor de gaten vergroot. Er komt wel een andere uitstroom op maar weet niet wanneer ik die kan ophalen dus dan maar zo.
Uitstroom is ook meteen een stuk rustiger.

Je zal effectief nu ook veel meer rondpompen! Dus filteren.

Ik zie inderdaad al minder zwevende deeltjes.

Omdat het makkelijker en sneller door de uitstroom heen kan neem ik aan?

Klopt John. Als iets met kracht ergens uit spuit. Is er dus druk opgebouwd. Druk opbouwen gaat ten koste van de stroomsnelheid.
De pomp heeft een bepaalde energie (vermogen) dit kan deze stoppen in druk of in volume.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan