Wat is er nieuw

jbl e701 + voorfilterspons = nog net geen drama :(

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chewie
  • Startdatum Startdatum
C

Chewie

Guest
Sinds kort heb ik garnaaltjes in mijn bak zitten.
Nu heb ik een jbl e701 filter en er werd me aangeraden voor de garnalen de aanzuigkorf aan te passen.
Ik heb toen gegoogled en kwam hier op uit:
http://www.dierspullen.nl/product/visse ... s-per-stuk

Spons gekocht en erop gezet, mwah werkt best goed.

Alleen om de 2dagen ofzo slipt hij compleet dicht en heb ik totaal geen uitstroom meer.
Vandaag ook kwam terug van mijn werk en het water stond compleet stil...Voor hetzelfde geld gebeurt het om 9u 's ochtends en staat de pomp de hele dag vacuum te zuigen...

Zijn er nog andere methodes die filter korfen garnaal proof maken? En wel stroming garanderen?
 
Ja, neem een visnetje met 1 mm maas.
Snij dat los en wikkel om de korf.
Vastzetten met elastiekje.
Heb ik ook,werkt prima.
 
hmmz nog niet aangedacht...werkt een oud schepnetje ook ? Of iets dat weer te fijn?
 
Nee,is te fijn.
1 mm is het minimum.

Bij mij werdt penseelalg naar binnen gezogen.
Nu blijft het buiten erop zitten,en wordt het opgegeten.
 
ik had hetzelfde filter en de garnalen hadden een prima leven in het filter 😉 als ik de pomp een schoonmaakbeurt gaf (zelden) dan viste ik de garnaaltjes er weer uit.... complete kolonies haha!
 
Vanochtend weer amper stroming, nu maar een gaatje in de spons gemaakt...
 
Zo doe ik het ook Goldie. Die garnalen hebben een prima leven daar in de pomp want ook hier komen er weer hele kolonies uit bij een schoonmaak.
 
Je had eigenlijk net zo goed geen buitenfilter kunnen nemen om heel eerlijk te zijn. Het filter is veel te sterk voor z'n klein sponsje en slipt dus heel snel vol. Of ik zou niks op het korfje doen of toch nog opzoek naar een grover sponsje. Bijv. een sponsje van een elite jet flo binnenfiltertje, deze zijn een stuk gover.
 
Gewoon een gaasje erom heen.
Heb ik ook,en werkt perfect.
 
Heb van alles geprobeerd en op ten duur werkte niets goed...

Nu gewoon open en er zitten in het filter net zo veel vuurgarnalen als in de bak.
E�n keer in de zoveel tijd onderhoud en de garnalen er uit halen, die zijn net zo dik in het filter als er buiten.

Ze kunnen er prima tegen, hou wel je filter in de gaten, heb de JBL een schop gegeven en nu weer Eheim...is toch beter...

groeten,

Robert
 
Bij mij zitten er ook net zoveel garnalen in de filter als in de bak. Als het er al niet meer zijn.

Eens in de zo veel tijd open maken en alles weer in de bak laten 🙂 Heb geprobeerd met netje en iets
om de aanzuigkorf heen. Slibte dicht. Nu haal ik ze er gewoon eens in de zoveel tijd uit.

Kunnen ze schijnbaar echt wel hebben want de kleintjes die er dan bijkomen, zegt genoeg.
 
Nou,dan doe je het toch niet goed.
Ik heb er een netje omheen gewikkeld ,van een schepnetje.en elastiekje.
Heb ik gedaan,omdat er veel penseelalg in ging zitten.
De zoenvissen happen dat los.
Dat blijft er nu gelijk uit.

En de garnalen,plukken weer aan de alg.

Vergeet niet,eitjes worden ook opgezogen,als ze eroverheen lopen.
Worden ook garnalen.
 
Heb de spons nu niet helemaal over de pijp geschoven en er bij de pijp een klein gaatje in gescheurt. Dit lijkt te helpen. Schuif ik de spons er nu verder op dan vermindert de uitstroom met 50% ofzo...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan