Wat is er nieuw

Jbl e900 cristalprofi filtermateriaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo,

Heb nog een Jbl staan en vroeg mij eigenlijk af of ik hier K1 of Bioballen in kwijt kan en dus de manden weg laat.

Groet
Stijn

Zonder mandjes werkt het filter niet zoals het hoort.

Net te horen gekregen dat met bioballen dit moet kunnen als je dan 3 liter bioballen toevoeged is er genoeg bewegings ruimte en zul je geen stroming capiciteit verlezen etc.

Zoals John zegt zul je denk ik de mandjes wel moeten gebruiken ivm de in en uitstroom. Bij mijn 901 gaat het via de zijkant door de filter naar beneden en via het midden weer terug omhoog.

mss zei:
Net te horen gekregen dat met bioballen dit moet kunnen als je dan 3 liter bioballen toevoeged is er genoeg bewegings ruimte en zul je geen stroming capiciteit verlezen etc.

Stromingscapaciteit zal je niet verliezen idd maar net wat andere John zegt klopt de circulatie in het filter niet meer.
Vuile water gaat niet meer onderlangs naar boven via het filtermateriaal dus heeft totaal geen nut zo.

Is niet net zoals bv een eheim potfilter waar de toevoer naar het filter aan de onderkant zit,snap je?

Ohhh shit heren, Helemaal niet overna gedacht ach dan maar op de ouder wetsen manier.
Kun je eigenlijk er nog een potfilter of bypass filter tussen plaatsen?

Nooit zo handig dat bypassen.
Ik ken die ballen niet maar passen ze niet in de mandjes dan?

25 mm dus zou eventueel moeten kunnen dan kan ik natuurlijk ze gewoon in de manden doen etc.

Jbl e900 heeft geen uitbreidings mogelijkheid wat betreft pomp capaciteit toch

Geen flauw idee.
Is het geen optie om er apart een potfilter bij te zetten vol met dat spul?

Is een optie maar liever iets wat ik niet. Komt een achterwand in en wil daar de Thermo en in/uitlaat plaatsen en als ik er dan nog 1 bij zou plaatsen oogt dit niet meer mooi denk ik zo.

Waarom zou je grote bioballen in een potfilter willen doen? Dat is in mijn ogen zonde van de filtercapaciteit. Daarnaast functioneren ballen het beste als ze een beetje kunnen bewegen door stromend en zuurstofrijk water. Geen van deze dingen bereik je optimaal in een drukfilter.

Die 25 mm balletjes kunnen er best in, hoor.

waarom moeten ze bewegen?? Water stroomt er langs.
Ik heb zelf de 20 mm in het onderste bak.
Daar de ceramische op.

WEL in een mand!! anders gaan ze drijven.

Juliette en dat is waarom ik het vraag, ben vijverfilters gewend (heb er een onder me andere bak) en die hebben een grootte inhoud daar gebruik ik matten en bioballen.

Inmiddels besloten zoals bertus zegt wat van 25mm in manden te doen en matten bovenin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan