Wat is er nieuw

jbl e900 output minder

• Onderwerp starter Onderwerp starter seelskevin
  • Startdatum Startdatum
S

seelskevin

Guest
Hoi,

Vraagje; Mijn bak draait 3 weken en zit net visjes in. Toen ik de visjes erin deed viel me op dat de filter output minder was dan eerst, Water spletterde steeds in bak en plots niet meer. Kan dit ermee te maken hebben dat de filter binnenin wat vuil wordt maar dat het normaal is? en moet ik me echt zorgen maken? testen zijn goed en vissen hebben het naar hun zin lijkt mij.

Het zal nooit niet veel minder zijn hoor, maar kan het ook niet echt testen he. Wat ik erger vind is dat het water eerst in de bak spletterde en nu niet meer heeft dit effect op het zuurstof gehalte in de bak? het water is nog wel in beweging hoor.

Ik.zal je filter materiaal ff checken misschien is je filter gewoon vuil.

Er zat vanboven een polishing pad in. Die heb ik er uitgehaald maar hielp niets. Kdurf er niet teveel leer in rommelen owv de bacteriën

Als al je plantjes nog een beetje bewegen is er in elk geval overal voldoende stroming.
Je kan inderdaad je voorfilter eens checken, die heeft JBL e900 volgens mij wel. Die even uitknijpen eventueel. Maar indd niet teveel in rommelen als het niet hoeft

Ik moet zeggen het is een tanganyika bak ùet weinig plantjes, maar degen die het verste van de uitlaat staat beweegt inderdaad wel. Ik heb de voorfilter uitgeknepen en weg gehaald op aanraden van ieman dop het shell dwellers forum. helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gegeven.

Kan het ook gewoon normale reductie zijn door vuil in de filter en slangen? Ik neem aan dat dat ook wel iets doet en het is niet dat hij nog maar voor 50% werkt he.
Mss maak ik me wel teveel zorgen maar ben jaren uit de hobby weg geweest en wil het allemaal wel goe ddoen he 😉

Filters krijgen namate ze meer verzadigd raken met oa de bacterieen wel wat minder stroming. dit is dus niet erg en alleen maar goed.

Alleen als de straal echt te zwak word moet je een deel van het materiaal even schoonmaken in aquawater.

En waarom diegene aanraad om het voorfilter te verwijderen? geen idee. hierdoor slipt het echte filter materiaal alleen maar sneller dicht.

Die zou ik dus lekker terugstoppen.

Dan steek ik morgen de mat terug 😉 dus ik zou me niet veel zorgen moeten maken over de filter? Als de waterwaarden goed blijven is het goed veronderstel ik 😉

Btw wanneer ververs ik de eerste keer water? Een week nadat de visjes erin zijn gegaan?

als de uitstroom echt hard terugloopt moet je actie ondernemen maar anders lekker laten draaien.

de 1e waterwissel.. ja ik ververs altijd 25% 1dag voordat de 1e vissen erin gaan en daarna wekelijks 40-50%.

Oke die 25% voor de eerste vis heb ik niet gedaan. Mss moet ik nu dan ook geen week wachten?

Ik zou na 3-4 dagen de 1e wissel doen. fikter krijgt nu een klap met de 1e vissen dus waterwisseltje kan nooit kwaad.

Ik wissel maar 30% per week. Mijn vissen zij zeer gelukkig en waterwaarden perfect.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan