Wat is er nieuw

JBL e901 in Rio240

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kapti
  • Startdatum Startdatum
K

Kapti

Guest
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een rio 240 inc. vissenbestand (14-tal mbunas) bij iemand overgenomen. De vorige eigenaar had deze bak draaien enkel met de interne filter van de juwel, wat mij aan de kleine kant lijkt. Daarom ben ik op zoek naar een extra externe filter om de boel goed op peil te houden. Nou las ik veel goede verhalen over de JbL e901 dus had ik daar een paar vragen over:

- voldoet de jbl901 icm de interne juwel filter aan een rio240?
- ik zie er een aantal op marktplaats staan, is dit de moeite waard om 2de hands te kopen?
Nieuw zijn ze maar 100€ terwijl op marktplaats al gauw 50€ gevraagd wordt terwijl je dan de inhoud/slangen moet kopen?
- ik las iets over een waterstop op de jbl, zit deze er standaard op, en zo ja hoe werkt dit?

Alvast bedankt allemaal!

Het is een goede filter die ik gebruik in de meterbak. Ik heb er een 2213 bij voor wat extra stroming maar wellicht dat het voldoet op je bak. Een waterstop zegt mij niks moet ik zeggen op de JBL.

denk dat de ts twee type filters door elkaar haalt op de 902 zit een waterstop wat het dan ook mag wezen:juggle::S
en deze is ook nog eens behoorlijk anders geprijsd 136 euro´s

de 901 gaat momenteel weg voor rond de 87,50
of dit filter geschikt is voor jou bak en bezetting tja de vissen vervuilen nog al dus het is maar de vraag
mischien is er een beter oplossing
kunnen de liefhebbers vast een beter antwoord op geven ook op de vraag of 14 mbunas niet een beetje veel is voor dit formaat bak
wel hele mooie vissen trouwens :smitten:

Bedankt voor jullie reactie!

Ik bedoel inderdaad die ene van rond de 90 euro. Hebben jullie al ooit iets van een lek meegemaakt, want in principe wordt dan gewoon je volledige aquarium geleegd over de vloer lijkt me? Wat kan je hier tegen doen haha

heb hier diverse types staan van af 401 tot 1501 al meerder jaren
slechts 1 keer problemen gehad na het schoonmaken bleek een slakje in de rand te zitten sloot dus niet goed af
aangezien al mijn filters in bakjes staan geen schade

Het lijkt me sowieso een goed idee om de filter in een emmer te zetten of niet?

Het lijkt me sowieso een goed idee om de filter in een emmer te zetten of niet?
Altijd doen is mijn devies, als er iets gebeurd zal dat meest een kleine lekkage zijn welke in je bak/emmer/afwasteil komt en niet in je kast met eventuele elektra.

zolang de emmer niet te krap is zeker doen
heb de meest in plastic bakken staan van de Action

Afwasteil oid.

Intern filter + e901 moet te doen zijn voor een 14tal mbuna.

14tal mbuna is overigens niet teveel voor een bak als dit hoor, ligt er wel een beetje aan welke soorten je hebt. Zijn allemaal agressief maar de 1 nog erger dan de ander.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan