Wat is er nieuw

JBL e901 maakt veel geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guus
  • Startdatum Startdatum
G

Guus

Guest
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw filter op mijn aquarium ge�nstalleerd omdat ik weer met me aquarium wilde beginnen na lange tijd, namelijk de JBL e901.

In het begin netjes de lucht eruit geschud maar het filter trilt (vind ik) enorm hard, ik kan er niet van slapen. Heb nog een paar keer aan het filter geschud maar er komt geen lucht meer uit. Je hoort echt de motor trillen, terwijl dit zo'n stil filter moet zijn.

Ik heb hem donderdag gekocht. Wat zou het kunnen zijn?

Verkeerd in elkaar gezet?

Maak hem een open, en kijk of alles in de kop goed zit,
Kantel hem eens met de slangen omhoog.
Vor het laatste restje lucht.

Ik heb in de kop gekeken en alles lijkt (voor zover ik weet) goed te zitten. En heb hem ook gekanteld met de laatste restjes lucht. :/

Mee terug naar de winkel.

Ja nog steeds hard getril/gebrom. Dit filter hoort toch gewoon stil te zijn?

Ja, loopt er wel water uit?

In op IN en uit op uit aangesloten?

Als je de uitstroom even los haalt,en laag in een emmer houden.

Is hij dan goed, kraantje dicht en stekker los, dan terug monteren.

Moet het over zijn.

Ja in op in. Uit op uit. Dit word toch gezien als IN het filter en UIT het filter. En niet als in aquarium en uit aquarium.

Wat bedoel je precies met het loshalen enz.? Er zit geen kraantje op het filter.

ik heb het zelfde probleem gehad. het is wel zo dat je hem echt hoort ook op 4 meter afstand in de kamer met alles muis stil.
er is een constant gezoem hoorbaar

mijn filter is naar duitsland geweest en daar werd de pomp getest. er was geen reden om te zeggen dat hij niet goed zou zijn,

ondertussen een 901 vervangen door een 1500 deze maakt ook het zoemende geluid.

toch spijt dat ik niet voor eheim heb gekozen.

ik ga nu de nieuwe kast die ik deze week verwacht maar isoleren tegen het geluid. hopelijk lukt dat goed en is dadelijk alles stil.

Ik heb drie pompen van jbl. 901, 1500 en 1900 en ik hoor ze niet.

ik snap het niet .. .ik hoor meer mensen die zeggen dat ze stil zijn
alleen ik heb met mijn 901 en 1501 schijnbaar pech ...

of moet hij een beetje indraaien en moet er wat smerigheid bij de rotor komen ?

Mdbresser zei:
ik snap het niet .. .ik hoor meer mensen die zeggen dat ze stil zijn
alleen ik heb met mijn 901 en 1501 schijnbaar pech ...

of moet hij een beetje indraaien en moet er wat smerigheid bij de rotor komen ?

Mijn ervaring met diverse pompen is dat ze wel even moeten indraaien.
Er komt dan een natuurlijke smering om de rotor. Max 3 weken. Als hij dan nog steeds veel geluid maakt, klopt er iets niet.

Ook als ik iets te grondig heb schoongemaakt, maakt de pomp iets meer geluid.

Ik heb een JBL 1500 (oude versie) en deze is bij mij erg stil, na het schoonmaken wil die wel eens geluid maken wanneer er nog wat lucht in zit. Wanneer die geluid maakt moet er toch iets mis zijn of moet er nog lucht in het filter zitten. Zit de instroom goed onder water? Mogelijk zuigt hij ergens lucht aan.

Het is echt niet het geluid van lucht. Het is gezoem van de rotor in het filterhuis

Dus nu pech hebben?

Zet de hele kop eens in de gootsteen, met water. Wel een doek op de uitstroom houden, voor uitspuiten.

Dan luisteren of hij dan ook leven maakt.

Doe ik zo.
6QG6A6wfTsJWGqeJ84zPZND1QnT85Wwl.jpeg

Doe eens wat weinig vaseline aan het asje, en luister dan nog eens.

Ik heb hem in de gootsteen gehad. Hij maakt hetzelfde geluid. Waar zit dat asje? Ben niet zo technisch onderlegd xd

Ik heb iets vaseline gesmeert op het magneetje. Nog steeds hetzelfde geluid.

Guus zei:
Ik heb hem in de gootsteen gehad. Hij maakt hetzelfde geluid. Waar zit dat asje? Ben niet zo technisch onderlegd xd

Aan de binnenkant van de kop.

Zal een klepje zitten. til je er af,(let op rubbertje)zie je de rotor op de as zitten. trek hem er af. vaseline op de as , rotor terug.

Kijk gelijk of in het gat ook een rubbertje zit.

Anders terug brengen.
klopt dan niet.

Ik heb iets vaseline erop gedaan maar het geluid wordt alleen maar erger. Teruggaan?

Nou,zou hem acuut terug brengen.

Als er nog garantie pp staat.

Weet je zeker dat hij vol water staat? Anders achterover kantelen, met de slangen omhoog.
Dan komt de rotor onder water.

Hij maakt alweer hetzelfde geluid als in het begin. Ik ga maar terug naar de winkel.

Geeft hij geen water ? Hij staat wel laag,he,onder de bak?

ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.

heb je een filmpje van het geluid ?

In de winkel gingen ze het filter testen. Die jongen hoorde een soort gekraak zei hij. Dat had ik nog nooit gehoord dus denk dat dat door de vaseline komt. Ik heb geld teruggekregen dus heb geluk gehad. Die dierenwinkel gebruikt die filters ook voor hun showbakken maar die vond ik ook best hard trillen en was volgens mij hetzelfde geluid als wat die van mij maakte, dus het zal wel aan mij liggen.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!!

Ik heb het aquarium op de slaapkamer en als het muisstil is dan hoor je dus makkelijk stille geluiden. Weet iemand een filter die je echt helemaal niet hoort?

Eheim, hoor je niet,zoals die van jou.

Heb er zelf 12 staan draaien.
Vind eheim Ecco ook goed.

https://youtu.be/v0oDO8ljkvk

Heb je in verschillende maten.
Heb ik zelf 4 van.

Guus zei:
In de winkel gingen ze het filter testen. Die jongen hoorde een soort gekraak zei hij. Dat had ik nog nooit gehoord dus denk dat dat door de vaseline komt. Ik heb geld teruggekregen dus heb geluk gehad. Die dierenwinkel gebruikt die filters ook voor hun showbakken maar die vond ik ook best hard trillen en was volgens mij hetzelfde geluid als wat die van mij maakte, dus het zal wel aan mij liggen.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!!

Ik heb het aquarium op de slaapkamer en als het muisstil is dan hoor je dus makkelijk stille geluiden. Weet iemand een filter die je echt helemaal niet hoort?

Ik heb een extern filter van Tetra (Tetratec ex6000) en deze is bij mij heel erg stil. Deze had voorheen ook op mijn slaapkamer draaien.

Oke dankjewel allemaal! Ik ga rondkijken.

heey

ik heb mijn jbl e1500 ook terug gebracht.
hebben nu een eheim professional 3 600 besteld

hopelijk komt er dan rust rondom het aquarium eindelijk geen gebrom meer.
nog 1 weekje wachten dan zal hij wel binnen komen 🙂

Weet dat dit een oud topic is, maar toch heel vreemd dat hetzelfde filter bij de ene wel veel lawaai maakt en bij de ander niet. Zit niet te wachten op een brommend filter in mijn woonkamer. Heb je daar met Eheim zeker weten geen last van? En welke zou dan een goede keuze zijn voor de Juwel Rio 180? Ik wil echt kraakhelder water, voldoende stroming en een niet te groot, maar het liefst wel een zuinig filter. En ook een beetje betaalbaar, die Eheim professional 3 600 is echt veeeeeeeeeel te duur...

Tja, veel te duur?

Koop je een goedkope.
Die blijft brommen,doordat er nog lucht de kop zit.

Kan bij elk filter, als hij niet goed ontlucht is.
Zet ik hem schuin tot hij water pompt.
Is het over.

Of hij resoneert,waar hij staat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan