Wat is er nieuw

JBL e901 verschillende filtermateriaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goofy82
  • Startdatum Startdatum
G

Goofy82

Guest
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben robert en ik ben bezig om langzaam aan een 1m aquarium op te zetten 100x50x40.
Nu heb ik een JBL Cristalprofi e901 aangeschaft bij Zooplus.
Nu verbaaste ik mij over de filterinhoud.
In het onderse bakje zitten van die witte balletjes en in de andere 3 alleen maar van dat grofe blauwe schuim,aleen op het bovenste mandje zit in het midden een fijn filter.
Nu heb ik filmpjes op Youtube gezien dat er in het onderse bakje van die keramische pijpjes in zitten en dan 2x witte balletjes en dan dat blauwe schuim.
Zit er verschil in soorten Cristalprofi's ? Of waar je het besteld ?

Dank u
 
Heb je geen filmpje gezien van de e1901? of ander model? Het kan ook zijn dat degene die het filmpje gemaakt heeft het er zelf in gedaan heeft? Heb je een link naar het filmpje?
 
Volgens mij is door de tijd heen wel e.e.a. veranderd aan wat er wordt meegeleverd. Daar kunnen dan ook verschillen vandaan komen.

~ Ivo
 
http://youtu.be/upNQ4FuMiro

Ik weet niet hoe ik zo'n linkje hier kan plaatsen.
Maar het is wel een e901 en het is een unboxing dus als het goed is heeft ie het er niet zelf in gedaan.
 
Linkje is toch gelukt zo te zien,heb het overigens wel meer op internet gezien.
 
in mijn e901 zit alleen bovenin blauwe schuim, grof en smal (zijkant grof in het midden een middel en fijne)
in de andere mandjes zitten bolletjes (in 2) en in 1 keramische pijpjes . De mijne is van dec 2012 heb ik toen gekocht bij ranzijn
 
Dat is toch raar,ik heb hem de 10-02-2014 binnen gekregen.
Ik denk dat het effectiever is zoals jij het beschrijft.
Nu heb ik wel een doosje siporax besteld dus dat gaat onderin.En dan zou ik nog 1 mandje met bolletjes hebben en 2 met schuim.
 
Ik wil dus mee geven dat als je een cristalprofi besteld dat je voor een verrassing kunt komen te staan.
 
Ik denk eerder dat het komt door zooplus.
Zij kunnen de prijzen zo laag brengen omdat ze bij de fabrikant een iets lagere kwaliteit kopen.
Dus zoals nu bezuinigen ze op de filterinhoud, en daarom kunnen ze de prijs ook lager houden.
Als je kijkt bij een andere duitse site is het verschil nooit zo groot zoals bij zooplus.

Gr,
 
Als je bij zooplus goed op de foto's kijkt van de doos dan zie je ook wel dat er meer schuim in het filter zit
Bij mij op de doos staat het zoals ik hierboven had beschreven
Anders even een mail naar jbl of zij de bakjes inhoud hebben veranderd en waarom?
 
Dat had ik ook al bekeken ja.
Ik zal ze eens een mailtje sturen.
 
ben benieuwd, schijnen wel vlot te reageren bij jbl
 
Iemand al op het idee gekomen eens op de JBL site te kijken?

"JBL CristalProfi Greeline Filter Available Immediately With Bio Sponge Filters

JBL replaces the sintered glass filter material with bio sponge filters in its External filter series CristalProfi greenline, effective immediately. Sintered glass is considerably more expensive and would have caused a price increase in the filter series for the year 2013. In order to keep the prices stable and avoid a price increase, JBL has changed the contained filter material to bio sponge filters. The usable surface of the bio sponge filters is only marginally smaller than the one of the JBL MicroMec sintered glass filter materials which have been used to date. The sintered glass filter material has the only advantage of containing micro pores in which nitrate from bacteria which break down pollutants can be broken down. Aquarium owners who also want to break down nitrate in the filter can subsequently add the JBL MicroMec to the JBL external filter at any time."
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... line#press

Verder staat e.e.a. ook vrij duidelijk in de product manual:
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... e#download

deScape zei:
Ik denk eerder dat het komt door zooplus.
Zij kunnen de prijzen zo laag brengen omdat ze bij de fabrikant een iets lagere kwaliteit kopen.
Om dit soort invloed te hebben moet je doorgaans een erg grote afname hebben, en eerder aan formaatje Wallmart dan aan Zooplus. Maargoed, 'doorgaans'.

~ Ivo
 
Oke,dat is duidelijk dan.
Bedankt voor het opzoeken !!!
Dan weten de mensen die een cristalprofi willen aanschaffen waar ze aan toe zijn.
 
De nieuwe filters komen tegenwoordig trouwens wel met een nieuwe verdeelplaat, dus geen geklooi meer met rubbers!
 
Ok,dat is dan wel weer een verbetering.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan