Wat is er nieuw

JBL externe filters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wendy 1979
  • Startdatum Startdatum
W

Wendy 1979

Guest
Wat zijn jullie ervaringen met de externe filters van JBL?
De zaak waar wij dit weekend zijn langs geweest voor een aquarium. Die raden aan om te werken met een externe filter.

Extern is sowieso het beste!

JBL is volgens mij hartstikke goed.
Zelf heb ik een e1500 gehad. Toch was hij niet fluister stil zoals ik bij Eheim gewend was. Hierdoor heb ik hem kunnen verkopen, en toch gekozen voor Eheim.

Een groot Eheim filter maakt ook wel een zacht zoem geluid hoor!

(vertel dit even omdat mijn bakkie op mijn slaapkamer staat).

Eheim is 'het' merk, waar je ook voor betaald.
JBL is een zeer goed merk, en goedkoper als Eheim.

Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Canon zei:
Extern is sowieso het beste!

JBL is volgens mij hartstikke goed.
Zelf heb ik een e1500 gehad. Toch was hij niet fluister stil zoals ik bij Eheim gewend was. Hierdoor heb ik hem kunnen verkopen, en toch gekozen voor Eheim.

Een groot Eheim filter maakt ook wel een zacht zoem geluid hoor!

(vertel dit even omdat mijn bakkie op mijn slaapkamer staat).

Eheim is 'het' merk, waar je ook voor betaald.
JBL is een zeer goed merk, en goedkoper als Eheim.

Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Eerst was ik van zin om gewoon te werken met een binnenfilter, maar daar ben ik toch al van afgestapt, het wordt zeker een externe filter. Ok� dus moest ik voor JBL kiezen zou zeker niet verkeerd zijn.
Ik heb daar in de winkel toen bij een externe filter gestaan die stond te draaien en die was echt fluisterstil moet ik zeggen.

in een winkel heb je natuurlijk geluiden van alle kanten om je heen. Oordelen over het geluid is dan ook moeilijk in een winkel. Ik heb zelf de e1501 van JBL, en ik moet zeggen dat ik hem alleen hoor als ik 's ochtends wakker wordt, mijn pc nog niet aan staat en mijn vriendin ook nog slaapt. Zodra mijn pc aan gaat, hoor ik het filter niet meer, en mijn pc is ook al behoorlijk stil.

Ik heb een e1501 en een e901 samen op 1 bak staan, en die hoor ik echt niet als het kastdeurtje dicht is, en heel zachtjes zoemen ze als de deurtjes open staan.
De e1501 is een prima filter, capaciteit voldoet ruim, is stil, zeer makkelijk met afkoppelen, onderhoud, losse onderdelen zijn volop verkrijgbaar en in sommige gevallen bijna de helft goedkoper dan zijn Eheim tegenhanger.

Enige nadeeltje vind ik het filtermateriaal wat bij de pomp inbegrepen zit (filtermatten ipv biologisch materiaal) dus aankoop van wat siporax o.i.d. zou in mijn ogen geen overbodige luxe zijn.

Ik hoor mijn externe filter wel af en toe (eheim), maar de tijdklok van de lampen komt er toch nog behoorlijk bovenuit qua geluid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan