Wat is er nieuw

JBL filter bromt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arctic
  • Startdatum Startdatum
A

Arctic

Guest
Vandaag heb ik een JBL filter geïnstalleerd onder mijn nieuwe aquarium. Zou dus vanaf vandaag indraaien, dus geen vissen etc waar ik me zorgen om hoef te maken. Ik vind wel dat het filter heel hard bromt (zie video). Het lijkt ook resonantie te zijn met de kast, maar ik weet het niet zeker. Heeft het filter simpelweg tijd nodig om in te draaien of is hier echt iets anders aan de hand?

Bijlagen

• IMG_2541.MOV
    7.4 MB
Vaak hoor je ze een beetje omdat er nog een fimlaagje in de filter moet ontstaan waardoor het beter draait. De video opent niet en dat kun je wellicht via Youtube hier posten.

ik kan de video niet afspelen, echter bromt mijn JBL filter ook zo nu en dan behoorlijk hard!
Dan hebben we het over vaker per dag.

Geen lucht in het filter toevallig? Zelf heb ik de 901 gehad en herken dit geluid dan ook niet.

Liggen de slangen vrij? Als ze de kast raken maakt het een resonantie geluid

Stuk dempingsmat die onder de wasmaschines worden gebruikt kan ook helpen heb ik hier gedaan ik hoor niks meer als het in een hol kastje staat hoor je ze ook snel

Bromt aardig zo te zien/horen.

Je kan resonatie proberen uit te sluiten, maar wellicht zit er ook nog veel lucht in het filter.
heb je m al even heen en weer gehaald?

Ja, heb ik gedaan. Beetje geschud ook. Er zit zeker nog lucht in. Hoor namelijk soms ook ‘sliertjes’ water. Er zit biohome ultimate in, duurt het even voordat de gevangen lucht daar weg is?

Waar het me vooral om gaat is of dit normaal is (en dus over gaat) of niet.

Heb net het kastje geïsoleerd met geluidswerende matten en de filter op een rubberen mat gezet die inderdaad ook voor wasmachines wordt gebruikt. Brom blijft. En de Akvastabil meubel heeft zo’n klein gat aan de achterkant dat de slangen niet anders kunnen dan er tegenaan zitten...

En de Akvastabil meubel heeft zo’n klein gat aan de achterkant dat de slangen niet anders kunnen dan er tegenaan zitten...
Ik heb daar een gat bij geboord met een 7 gatenzaag en doorgezaagd dan heb je wat meer ruimte tevens de slang doorgang met pijp isolatie bekleed.

Ik heb daar een gat bij geboord met een 7 gatenzaag en doorgezaagd dan heb je wat meer ruimte tevens de slang doorgang met pijp isolatie bekleed.

Heb je daar toevallig een foto van? Ik ben niet zo handig helaas...

Heb je daar toevallig een foto van? Ik ben niet zo handig helaas...
Daar kan ik geen foto van maken omdat de achterkant van de kast ook is geïsoleerd :sorry: maar gewoon een gaatje ernaast boren van dezelfde grootte en dan 1 slang daardoorheen of de bovenkanten doorzagen en beiden daardoorheen.

Hahaha, geeft niet! Jij hebt ook de JBL e1502, toch? Heeft hij bij jou eerst harder geluid gemaakt?

Ik heb een 1501 gehad, en ja die moest eerst even indraaien, ook zijn die dikke slangen erg onhandig en moet je deze vrij van de achterkant zien te krijgen, ik heb nu 1 Eheim 2078 en een JBL 901 draaien op een spraybar over de hele achterkant.

Heb hier 2 maal de 1501 staan 1 zo stil als wat maar de ander :stars:😡
Dit is een oplossing
Schermafdruk op 2020-02-17 19-03-04.png
:engel:😀

Vandaag heb ik een JBL filter geïnstalleerd onder mijn nieuwe aquarium. Zou dus vanaf vandaag indraaien, dus geen vissen etc waar ik me zorgen om hoef te maken. Ik vind wel dat het filter heel hard bromt (zie video). Het lijkt ook resonantie te zijn met de kast, maar ik weet het niet zeker. Heeft het filter simpelweg tijd nodig om in te draaien of is hier echt iets anders aan de hand?

De codec van je filmpje wordt hier niet ondersteunt. Misschien even converteren naar MP4? Dan kunnen we wat horen.

Heb hier 2 maal de 1501 staan 1 zo stil als wat maar de ander :stars:😡
Dit is een oplossing Bekijk bijlage 289817:engel:😀

Ik ben geïnteresseerd! Waar heb je die watten tussen gestopt?

De codec van je filmpje wordt hier niet ondersteunt. Misschien even converteren naar MP4? Dan kunnen we wat horen.

Oh is dat het probleem? Ai, dat zal door de iPhone komen. Geen idee hoe ik het converteren moet. Als het gebrom aanhoudt ga ik mijn fotocamera van stal halen, moet toch binnenkort eens om mooiere foto’s te maken van de bak 🙂

Jullie kunnen allemaal l*llen wat je wilt maar ik zie en hoor m gewoon hoor :deal:

goed ik moet dan wel helemaal mijn Chrome browser gebruiken op mijn appeltje maar het werkt :juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan