Wat is er nieuw

JBL greenline 701 maakt geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter DarthKoala
  • Startdatum Startdatum
D

DarthKoala

Guest
Hallo allemaal, ben een nieuw lid in dit forum.

Het volgende; Ik heb een Jewel 160 overgenomen met daarbij een JBL 701 pomp, echter maakt de pomp geluid. Na een beetje googlen en contact met de dierenwinkel uit de buurt bezocht te hebben heb er ik extra watten in gedaan zodat de keramische ballen en filterbuisjes wat strakker zouden liggen in de filter. Maar dit loste het probleem niet op. Ook heb ik geprobeerd de de onderdelen in te smeren met vaseline, volgens mij loste dit het geluid heel kort op. Ook heb ik geprobeerd de keramische ballen en filterbuisjes eruit te laten en daarmee proberen (zie filmpje) maar dit maakt ook niet uit.

Mijn vraag nu: heeft iemand hier ervaring mee?

Youtube filmpje voor het geluid

9 van de 10x is het lucht wat nog niet uit de pomp is, even goed mee schudden elke 5 minuten en of de pomp wat naar achteren kantelen zodat de lucht kan ontsnappen uit de filterkop.

Hallo allemaal, ben een nieuw lid in dit forum.

Het volgende; Ik heb een Jewel 160 overgenomen met daarbij een JBL 701 pomp, echter maakt de pomp geluid. Na een beetje googlen en contact met de dierenwinkel uit de buurt bezocht te hebben heb er ik extra watten in gedaan zodat de keramische ballen en filterbuisjes wat strakker zouden liggen in de filter. Maar dit loste het probleem niet op. Ook heb ik geprobeerd de de onderdelen in te smeren met vaseline, volgens mij loste dit het geluid heel kort op. Ook heb ik geprobeerd de keramische ballen en filterbuisjes eruit te laten en daarmee proberen (zie filmpje) maar dit maakt ook niet uit.

Mijn vraag nu: heeft iemand hier ervaring mee?

Youtube filmpje voor het geluid
Misschien heb je het al gedaan. Maar ik zou om te beginnen even kijken of er sprake is van resonantie. Wanneer een van je slangen bijvoorbeeld tegen de kast aanligt kan dat een irritante brom veroorzaken. Verder kun je noppenschuim gebruiken om e.e.a. te dempen. Belangrijk is ook dat een pomp een zekere " inlooptijd" nodig is om geruislozer te worden. Mijn e901 greenline heb ik net schoongemaakt, ook de rotor ed. hetgeen een aantal dagen weer zorgt voor meer geluid. Na de inloopperiode wordt dit wel meer minder. Tussen de rotor en de wand ontstaat een slijmerig laagje dat daar voor zorgdraagt.

Als ik het zo hoor zit het asje niet goed of is het lucht idd,lijkt mij dat de rondstroming ook niet optimaal is of wel?

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. Heb jullie advies opgevolgd (schudden, kantelen etc.) maar dit heeft het niet opgelost. Heb op advies van de dierenwinkel de rotor+rubber vervangen en dit heeft het probleem opgelost. Ben zo opgelucht nu nog een paar dagen wachten en dan op zoek naar cichlides.

Nogmaals bedankt.

Hou je rekening met indraaien. Met een schoon filter begin je niets. EErst 3-4 weken indraaien.

En, een ingedraaid filter maakt geen herrie. Nu is alles brandschoon.
Dus weggegooid geld.

Gedult kost niets.

Mooi dat het is opgelost en de nieuwe rotor moet ook indraaien en daar komt een filmlaagje op en daarom kun je hem weleens iets horen in het begin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan