Wat is er nieuw

JBL greenline E701

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sym
  • Startdatum Startdatum
S

Sym

Guest
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik de greenline e 701. Een erg fijne filter, maar de inlaat is een beetje te groot als je garnalen in je bak hebt. Weten jullie een goede spons die ik over de inlaat hiervan kan doen of hebben jullie misschien een betere optie/idee?

Ik hoor het graag.

Mvg

Marcel

Je kan een stukje pantykous gebruiken maar dat zal snel dichtslibben. er zijn speciale metalen korfjes voor in de handel.

Hmm ik zoek maar kan vooralsnog niets vinden..is er iemand die een link voor me heeft (John misschien?)

Alvast zeer bedankt,

Marcel

Je kan ook gemakkelijk wat maken met blauwe filterspons.
www.hornbach.nl/shop/JUWEL-Filterspons- ... tikel.html

Deze op maat knippen en met een schaar een holletje erin waar de pijp in gaat, deze is makkelijk weer te reinigen.
Je kunt dan beter de grove uitvoering nemen om de doorlaat te bevorderen.

Ton zijn idee werkt ook prima. in beide gevallen zal het wat grovere vuil niet meer de filter in kunnen. Wanneer je een grove spons zou gebruiken dan werkt dat als een spons van een luchtfilter en dat is denk ik beter dan zo n korfje uit de link.
Dus dat van Ton is een goed idee :thumbs:.

Dit was mijn variant...
482925_0_82_20160625_12.jpg

Bij mij was die moer lam en draaide wat door en daardoor trok hij ietsje lucht de filter in. Ik heb hem vervangen door een Eheim buis. Maar dat even terzijde dus.

Dan heb je mogelijk te veel kracht er op gezet John,
over het algemeen is stevig met je vingers vast draaien voldoende, niet met je hele hand kracht zetten!, (als waarschuwing voor anderen.)

Dat zou best kunnen Ton. ik heb altijd de angst dat ze dan eraf schieten zeg maar.
Daarbij heb ik natuurlijk ook giga veel kracht 😀 :juggle:.

De slang op de filter draai ik in de regel ook flink aan dus :stars:.

Ik gebruik het grofste gaasje ,van en schepnetje 1 slag erom heen, elastiekje. klaar.

Dank jullie wel voor alle suggesties...ik ga het proberen met het grofste schepnetje en een elastiekje..klinkt simpel en doeltreffend.

Mvg

Marcel

Een netje is ook nog een optie zoals Bertus al aangeeft. Zelf zou ik voor de optie van Ton kiezen omdat ik liever geen elastiekje in de bak heb maar dat zal in de praktijk wel meevallen denk ik.

Wij bestellen in de regel op Aliexpres.

Neem heel grote garnalen; probleem opgelost!

😀 :6 😉

😉

Groet,
Ben.

Grote krijgen kleintjes......

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan