Wat is er nieuw

JBL Greenline e901

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquatiq
  • Startdatum Startdatum
A

Aquatiq

Guest
hallo mede forum genoten alleer eerst een goede dag toegewenst,zoals de titel al zegt heb ik pas een jbl e901 buitenfilter voor mijn rekord 800 aangeschaft.

Ik gebruik een 2.7 kg co2 drukfles met apo co2 kraan met dubbele meters en naaldventiel plus magneet ventiel en een apo large kunstof diffussor en een bio co2 set met een jbl taifun reactor.

Ik wil graag weten of ik de jbl spray bar beter kan gebruiken of het platte spray mondstuk wat erbij zit? ik heb veel soorten mos en wat waterpest en cambomba en valisneria sprirales de gewone anubias en de nana soort ook heb ik pas spiderwood gekocht en een mat met mos bij aquarium planten.com en dit op het hout geplaatst met anubias nana stekjes samen.

Tevens heb ik in vitro riccia die ik ben aan het vermenigvuldigen met halve cola flessen stukken de rondste stukken van de fles eruit snijden met mes en die door de helft snijden halve ronde stukken dus en dan met aquarium dividers te plaatsen kan ik ze zo laten vermenigvuldigen zonder alles overal rond drijft hinderlijk.

Nu nog het filter goed krijgen aangesloten en dan weten waar ik de in en out moet zetten van het filter,mijn juwel binnen filter is nog aanwezig twijfel dit eruit te halen je anders de lelijke verwarmings element ziet kan ik dit filter laten zitten en in gebruik houden? of werkt het elkaar tegen? graag hulp aub mvg b.a demas

Je kan beide filters wel laten draaien, dit is geen probleem. Spraybar of dat platte stuk kan allebei, is maar waar je zelf de voorkeur aan geeft. De spraybar zorgt wat meer voor een stroming door de gehele bak heen.

Ik zou ook voor de spraybar gaan als ik kon kezen. de 901 bevalt hier prima.

Ik zou ook voor de spraybar gaan.

De verwarming kan je eventueel in een speciaal harnas stoppen of kan je ook extern plaatsen.

Er zijn kant en klare oplossingen voor dat laatste, maar op het forum vind je ook betaalbare DIY-oplossingen. Het is iets wat ik zelf nog graag wil doen. Hoe meer techniek uit de bak, hoe beter vind ik.

ok werkt de spray bar dan niet co2 verdrijvend? kunnen jullie me wat linkjes geven ik kan kijken wat jullie bedoelen? met harnas etc? mvg bjorn

Als je zorgt dat de spraybar een lichte rimpel veroorzaakt aan het oppervlakte, maar niet meer dan dan, dat zorg je dat er optimale gas uitwisseling plaats vind, zonder overdreven veel CO2 te verliezen.

Op basis van de meest optimale waterverdeling/stroming zou ook ik voor de spraybar kiezen. Afhankelijk van je bak maat aan een zijruit gecomteerd of tegen de achterwand.

Harnas ken ik niet, ben ok benieuwd

Wij hebben een Juwel Rio 180 waar de behuizing van het (binnen-)filter nog in zit. Daarin zitten mijn verwarmings element en mijn aanzuiging voor mijn JBL E901 Greenline filter. In het binnenfilter zitten dus geen filtermaterialen meer. Voor een Spraybar ben ik aan het knutselen geslagen, als je mijn topic daarover even doorleest weet je hoe. Hopelijk helpt je dit verder.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 728&page=1

Groet,
Ben.

sschot zei:
Als je zorgt dat de spraybar een lichte rimpel veroorzaakt aan het oppervlakte, maar niet meer dan dan, dat zorg je dat er optimale gas uitwisseling plaats vind, zonder overdreven veel CO2 te verliezen.

Op basis van de meest optimale waterverdeling/stroming zou ook ik voor de spraybar kiezen. Afhankelijk van je bak maat aan een zijruit gecomteerd of tegen de achterwand.

Harnas ken ik niet, ben ok benieuwd

Helemaal eens moet ik zeggen. Zolang de beweging beperkt blijft is er niks aan de hand.

ok dankjewel voor jullie hulp die verwarmings beschermer heb ik toevallig liggen van een oud aquarium met nog een verwarmings element erin,die maar 3 maanden heeft mogen draaien tot dat ik de juwel rekord 800 goed had ingedraait.Mijn oude juwel panorama 80 was bij de schuin geplaatste glazen delen kit aan het loslaten in het aquarium en er was een stuk uit de kitnaden en het aquarium was versleten veel krassen op glas.

Erna ging mijn lichtkap kapot van de panorma 80 aquarium en heb mijn bestand overgezet naar het nieuwe aquarium wat ingedraait was met bacterie filter start wat vlokjes voer en water uit mijn oude aquarium opgevangen en dit erbij gedaan.

Dus dat komt wel goed de verwaming in de juwel is wat ouder hoe weet ik of hij nog naar behoren werkt?

dat met de spraybar heb ik gezien op youtube filmpjes hoe ik die moet plaatsen aan het water oppervlak is mij bekend maar nu zit ik met de in en out van de externe filter mijn bodem is niet overal even schoon wat ik probeer ik krijg het vuil niet in 1 hoek opgehoopt gaat dit zo wel met de spraybar gebruik nu het platte spray stuk mvg bjorn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan