Wat is er nieuw

Jbl greenline filter

Truck

Member
Lid geworden
17 juni 2017
Leeftijd
62
Ik ben sinds kort in het bezit van een jbl filter.
Dit heb ik samen met een aquarium tweedehands gekocht.
Op advies van de verkoper had ik het filter niet schoongemaakt ivm de bacterien. Alles werkte dan ook prima.
Nu toch maar het filter schoon gemaakt omdat het naar mijn idee niet genoeg water meer rond pompte.
Maar na het schoonmaken krijg ik hem niet meer stil. Hij pompt prima lekt geen water maar begint regelmatig de brommen alsof er lucht in zit. Als het er een keer uit is kan het er naar mijn idee niet meer inkomen, maar waarschijnlijk toch wel. Alles is al diverse keren uit elkaar geweest en gecontroleerd.

Ben er onderhand drie dagen mee bezig en word er een beetje flauw van. Wie heeft de ultieme tip voor kij om dit op te lossen.

Schudden tot alle lucht eruit is
Checken of je slangen goed zitten en geen lucht aanzuigen

Heb je de rotor schoon gemaakt?

Soms zit er nog ergens lucht die ineens vrij komt, heb ik ook wel gehad met de JBL.
Wat tuinkabouter al zegt, heen en weer bewegen tot het stopt.
Ook even goed kijken of je wel alles goed hebt aangesloten.

Ja rotor is ook schoon gemaak. Slangen zijn niet los geweest van het bovenstuk dus zouden nog goed moeten zitten.
Zal de slangen wel eens loshalen en schudden tot ik een ons weeg maar heb de hoop na drie dagen een beetje opgegeven.

Probleem als je het filter schoongemaakt hebt, en de filterkop er weer op hebt zitten is dat er nog een hoop lucht in het filter zit.
Wat ik altijd doe is via de slang aansluitingen het filter af vullen met water voor je hem weer aansluit.
Dan kan er bijna een liter water in, en is de meeste lucht er uit, het filter tijdens het bijvullen een beetje schuin houden zodat er lucht ontsnapt, en dan weer bijvullen tot je het water in de pijpjes van de filterkop ziet staan. Dan aansluiten, een beetje pompen met de knop bovenop het filter, en dan zal hij vrij snel zijn lucht kwijt zijn.

Denk dat het de biofilm is op je rotor die nu ontbreekt.
De biofilm "smeert" de rotor waardoor deze stiller is, duurt meestal een week voordat dit weer is aangegroeid en je filter dus stiller word.

Als er geen lucht meer uit komt zuigt ie ook niks meer aan, dan zou ik ook je slangen lekker laten zitten

Heb je de startknop vaak genoeg ingedrukt? Ik doe het meestal een paar keer extra om zo de meeste lucht er al uit te drukken.

De startknop heel vaak ingedrukt. Net weer flink aan het schudden geweest. Waarna ik dacht dat het gelukt was. Vijf minuten was hij stil. Daarna begon het gewoon weer. Zal het nog een keer proberen. Daarna houd het schudden even op en ben ik er wel even klaar mee.

Truck ik heb het zelfde probleem gehad, ook na het schoonmaken.
mijn oplossing was dat ik de kraan of schuifhandel van de uit gaande slang iets dicht kneep. voor een paar dagen.
daarna vol open en het lucht geluid is weg.

gr wim

Denk dat het de biofilm is op je rotor die nu ontbreekt.
De biofilm "smeert" de rotor waardoor deze stiller is, duurt meestal een week voordat dit weer is aangegroeid en je filter dus stiller word.

Dit denk ik ook en wellicht dat er wat lucht inzit. Even kantelen en lekker gaan laten. Ik heb dat hier vaak ook en de dag erna zit er nog wel weer wat lucht wat vrijkomt dus weer even kantelen.

A al het schudden en kantelen wat allemaal maar vijf minuten hielp, ook nog de tip van wim geprobeerd.
Tot nu toe was dit het ei van columbus. Ik heb de uitvoer half dicht gezet waarna hij eerst nog meer lawaai ging maken maar dat duurde maar heel even.
Inmiddels de uitvoer alweer een beetje verder open gezet maar het blijft stil dus volgens mij is het opgelost.

bedank iedereen voor de tips en het mee denken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan