Wat is er nieuw

JBL LED Solar + RGB + WIFI control Vs. Twinstar S-line III (keuzestress wie helpt mij?)

Yannick1989

Member
Lid geworden
20 februari 2018
Berichten
5
Leeftijd
35
Allen,

Ik ben net een nieuw aquarium opgestart het was tijd om nieuw glas en een andere inrichting wat meer plantjes en dergelijke. Ik had graag een mooie Nederlandse scape opgebouwd.

Zelf heb ik een aquarium 130*50*55h en ben ik gestart met JBL vulcano mineral als ondergrond en daar bovenop een toplaag ADA Powder.
Volgende planten zitten in het aquarium.
1.Rode lotus 1x
2.Lobelia cardinalis 5x
3.Echinodorus tenellus 5x
4.Hygrophila difformis 3x
5.Aponogeton longiplumulosus 2x
6.Rotala rotundifolia 2x
7.Heteranthera zosterfolia 2x
8.Ludwigia Peruensis/Glandulosa 2x
9.Limnophilla sessiliflora 2x
10.Nomaphila stricta 4x
11.Ammania gracilis 2x
12.Blyxa japonica 2x
13.Vallisneria nana 2x
14.Cryptocoryne wendtii "green" 2x

Dit alles gefilterd door een JBL cristalprofi e1902 greenline en een CO² (PROFLORA M2003) systeem dat aangesloten is net achter de filter met een diffuser.

Momenteel heb ik de 2 JBL LED Solar lampen (1200mm) er opstaan.

Nu was de vraag koop ik best 1 JBL LED RGB + een WIFI controller er bij?

(ik moet eerlijk toegeven dat ik het onweer gegeven en de bewolking via de app wel een leuk gegeven vind...)
84731-jpg.323902


Of ga ik er voor om alles te verkopen en een Twinstar verlichting S line III er boven te plaatsen.
Hiervoor zou ik dan een WIFI controller bij kopen en deze op die manier instellen.

twinstar-twinstar-verlichting-s-line-ii-sp-ophangs-png.323901


Jullie mogen jullie meningen hieronder neerschrijven en hopelijk kunnen mij helpen met de keuze die ik zou maken....

MVG Yannick
 
Hallo,

Ik ben héél tevreden van de JBL - ledverlichting en de bijhorende controllers. Ook heb ik 2 balken voor de kleurtjes. Het onweer vind ik minder tof, maar dat is ieder zijn smaak. Het maakt gelukkig geen lawaai ;-).
Op mijn aquarium heb ik 2x de zonlichtbalken en 2x de kleurtjes, met wifi-controler.

Planten doen het héél goed onder dit licht, neem gerust een kijkje in mijn foto-album.

Groetjes!
 
Ik gebruik ook een jbl led solar maar dan enkel aangestuurd door 2 ingestelde tijd controller's van jbl, de wifi uitvoering met allerlei toepassingen zoals onweer vind ik zelf helemaal niet nodig, en onnodig duur.
Tevens denk ik ( maar het effect ken ik niet) dat vissen een verstoring in het licht, zeg maar flitsen niet ervaren als een onweersbui, dit is enkel voor zover wij het ervaren.
 
Het onweer vind ik niet leuk, maar ik weet niet hoe ik dat af moet zetten, dat is een beetje storend zelfs... en verschietachtig als je tv kijkt en het begint plots te flitsen in de woonkamer...
 
Mag ik hier een vraag stellen over de jbl WiFi controle ?

Ik heb hem aan gesloten op 2 lampen de kleuren lamp van jbl en de natuur lamp van jbl nu lijkt het mij als ik op de voor geprogameerde programma's druk en de tijd daar bij in stel dat alles aan moed gaan maar alle lampen blijven uit wie kan me veder hellpen als ik de standaart sensor er tussen zet die je er bik krijgt werkt wel alles wie kan me veder hellpen dank jullie wel groetjes thijs
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan