Wat is er nieuw

Jbl of eheim

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wieringer
  • Startdatum Startdatum
W

wieringer

Guest
Wat is er beter een Eheim 2217 classic of de Jbl e1501greenline want ik wil toch 1 pomp inplaats van 2 door ruimte gebrek.
 
In het verleden heb ik de jbl 701 gehad, en perfecte stille pomp. Hierna een eheim 2215 classic, erg lawaaiig in het begin, maar later ook goede pomp, makkelijk schoon te maken door de kranen. Sinds gister draait de jbl e1501 greenline, joekel van een pomp, en een waar golfslagbad. Uitstroom makkelijk regelbaar door kraantjes. Gemakkelijk te installeren en qua geluid, een licht zoemgeluid. Vooralsnog ben ik zeer tevreden, bak is gelijk kraakhelder geworden. De pomp is energiezuinig en dat vind ik een groot voordeel. Ook de prijs sprak me aan. De jbl heeft een grotere capaciteit dan de eheim die je noemt, dus ik zou voor de jbl gaan.
 
Ik heb alleen ervaring met de JBL pomp dus kan je niet zeggen welke beter is. Mijn ervaringen zijn zeer goed, het is een goede pomp welke voor een goede prijs te krijgen is.
 
Ik sluit me aan bij de voorgangers, draait hier een JBL pomp en is erg makkelijk te bedienen. Ook mooie prijs inderdaad.
 
De instroom en uitstroomtechniek van de JBL heeft ook net wat meer mogelijkheden.

~ Ivo
 
Ok� ik heb dan een juwel vision 260 is de 1501 teveel en kan ik met een 900 al wat of gewoon de 1501 nemen?
En wat is het kwa materiaal het best voor in het filter? Gewoon het standaard spul of toch een andere toevoeging van ander materiaal?
 
Ik zou wel voor de e1501 gaan, naar mate de pomp vuiler wordt en ouder neemt de capaciteit af. En de uitstroom is te regelen dus kan van een zacht stroompje tot golfslag ingesteld worden. Het standaard filtermateriaal wat er in zit is goed. Onderin zitten ronde bolletjes waarin de bacteri�n mooi kunnen nestelen en daarnaast zit er een grote hoeveelheid sponzen in. Heel af en toe eens een sponsje schoonmaken door uit te knijpen in aquawater, nooit alles tegelijk. Bij z**plus is de pomp volgens mij het goedkoopst 129.90 (gratis verzenden).
 
Ik heb een e901 gezien op een Rio 240, vergelijkbaar aantal liters en vond de stroming best mooi voor die bak. Als het visbestand niet te groot/vervuilend is zie ikzelf geen 'noodzaak' om de 1501 te verkiezen. Kwaad zal het trouwens ook niet zo snel kunnen. Als je vissen wilt die weinig/amper stroming wensen wel iets om rekening mee te houden.

~ Ivo
 
Niets beter dan een Eheim, degelijk, oersterk en gemakkelijk stukken te verkrijgen.
Wat ze ook zeggen een jbl kan hier niet tegenop. 😛
 
Inderdaad als je eenmaal je Eheim instroombuis op maat hebt gezaagd is er gelukkig de reserve-onderdeel-service omdat je anders niet meer terugkan als je ineens naar een andere bakhoogte wilt 😉
 
Mascha&Ivo zei:
Inderdaad als je eenmaal je Eheim instroombuis op maat hebt gezaagd is er gelukkig de reserve-onderdeel-service omdat je anders niet meer terugkan als je ineens naar een andere bakhoogte wilt 😉

Nu noem je een klein voorbeeldje op, als dat alles is, is het maar pover.

Tja, als je begint met te zagen, boren en ik weet niet wat allemaal nog...
dan is het normaal dat je moet.......
 
Nou na effe filmpjes en meningen van jullie gaan ik toch voor de Jbl e1501 is toch meer mijn smaak en als ik de cichliden neem is die ook dik genoeg.

Wel leuk om te zien hoe mensen hun meningen hebben over merken ik heb alleen nog maar superfish gehad en in me koi
Vijver heb ik ook alles superfish wat echt perfect werkt alleen aquarium spul daar van vind ik toch iets minder.
 
luc zei:
Mascha&Ivo zei:
Inderdaad als je eenmaal je Eheim instroombuis op maat hebt gezaagd is er gelukkig de reserve-onderdeel-service omdat je anders niet meer terugkan als je ineens naar een andere bakhoogte wilt 😉

Nu noem je een klein voorbeeldje op, als dat alles is, is het maar pover.
Of dat pover is bepaal jij niet en ik ook niet, maar degene die een keuze moet maken. In dit geval Wieringer.
 
Let me rephrase: of dat ene punt te pover is om een beslissing op te baseren moet degene die de keuze tussen de filters wilt maken maar bepalen, dat kunnen wij niet voor hem/haar doen.

Aan zagen aan de instroombuis van de Eheim ontkom je eigenlijk niet als je een lagere bak hebt. Die van de JBL werkt met een schuifsysteem. De uitstroom van de Eheim kun je niet in een bepaalde richting sturen, dat is rechtdoor en that's it. Die van de JBl kan je draaien.
 
Ja en dat spreek mij ook meer aan nu heb ik me spraybar ingekort en moest de aanzuigbuis verlengen met een stuk slang omdat ik geen koppelstukken erbij wou kopen.
 
Ik ken de JBL niet maar de Eheim bevalt me erg goed. Had hiervoor de Tetratex ex600/700 en die vond ik minder.
Maar ja smaken verschillen hoor.
 
Mascha&Ivo zei:
Aan zagen aan de instroombuis van de Eheim ontkom je eigenlijk niet als je een lagere bak hebt. Die van de JBL werkt met een schuifsysteem. De uitstroom van de Eheim kun je niet in een bepaalde richting sturen, dat is rechtdoor en that's it. Die van de JBl kan je draaien.

Hebben ze tegenwoordig ook van Eheim hoor,met een nieuwe filter is het misschien niet interessant wat prijs betreft om dit weer extra te kopen maar mp staat vol met prima tweedehansjes voor weinig en klaar ben je! 😉

http://www.wesdijk.nl/3775-accessoires

Denk dat dit binnenkort wel compleet bij het filter op de markt komt...
 
Seabait zei:
Hebben ze tegenwoordig ook van Eheim hoor,met een nieuwe filter is het misschien niet interessant wat prijs betreft om dit weer extra te kopen maar mp staat vol met prima tweedehansjes voor weinig en klaar ben je! 😉

http://www.wesdijk.nl/3775-accessoires

Denk dat dit binnenkort wel compleet bij het filter op de markt komt...
Die bestaan volgens mij al jaren. Alleen zijn de Classics niet van die prijscategorie dat ze daarmee geleverd worden en dat verwacht ik ook eigenlijk niet. Hoe het zit met de duurdere Eheims weet ik overigens niet.
 
Ik ben bang als ik het via mp doe dat ik een mis koop doe en ze vragen er even goed nog dik geld voor
 
Denk niet dat je erg snel een miskoop doet als het om Eheim of JBL filters gaat want beide zijn degelijke pompen. Wij hebben beide merken hier draaien en veel kwaliteits-verschil is er niet vind ik. Ik was vroeger echt een Eheim fan, want die pompen gingen echt jaren mee, een heeft bij mij meer dan twintig jaar zijn werk gedaan en het enige wat wel eens vervangen moest worden was de rotor en het keramische asje. Toch vind ik de nieuwe generatie Eheim pompen een stuk minder degelijk, ze ratelen ook eerder vind ik. De eerste JBL die we hier kregen was een tweedehandsje van twee jaar oud en die draait hier nu een jaar of zeven zonder ook maar ��n enkele storing te hebben gehad. Dit was voor mij de aanleiding om in plaats van een dure Eheim een JBL CristalProfi e900 aan te schaffen voor mijn rio 300 aquarium en ik ben erg tevreden met deze pomp. Sommige zullen hem aan de krappen kant vinden qua capaciteit, maar ik hou niet van een te snelle doorvoer en daarom verkoos ik deze pomp boven de aanzienlijk zwaardere Cristalprofi e1500.
 
Ok� duidelijk diangelo maar toch vind ik het link , maar als ik iets koop dan koop ik het meestal nieuw.
 
net de jbl gekocht en nu natuurlijk 10% korting via de mail.... das weer jammer!! Story of my life...
 
Haha ja dat probleem heb ik ook altijd als zo velen. Hopen dat ie nog in prijs zakt ik kan hem volgende maand pas halen.
 
Goldie83 zei:
net de jbl gekocht en nu natuurlijk 10% korting via de mail.... das weer jammer!! Story of my life...
Haha, dat overkwam mij vanmiddag bijna met de Fluval FX6, ik had 'm bijna besteld, maar voor de zekerheid nog even m'n e-mail gecontroleerd of Zooplus toevallig een leuke kortingsactie had en hoppa.. incl. de 3% korting die ik altijd krijg i.p.v. 250, 217 euro voor de filter betaald. 😀
 
dat is mooi meegenomen!! Ik wacht ook meestal met bestellen tot een leuke actie, maar goed deze had ik niet verwacht! Maar had drie blikken kattenvoer gratis, ook leuk haha 😉
 
Zeker mooi meegenomen. Het is de op 1 na grootste uitgave die ik in m'n leven gedaan heb :'). Bij Nederlandse webshops kost deze filter om en nabij de 350 euro. Jeej Zooplus. 😀

wieringer zei:
Haha ja dat probleem heb ik ook altijd als zo velen. Hopen dat ie nog in prijs zakt ik kan hem volgende maand pas halen.
Je kan bij Zooplus met acceptgiro betalen dus je zou 'm nu kunnen bestellen en volgende maand betalen.
 
Ja weet ik maar ik ben volgende maand jarig duz vandaar😀 haha
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan