Wat is er nieuw

JBL pro scan test versus JBL druppeltest nitraat

O

OVL

Guest
Hallo iedereen,

volgend dilemma:

Wanneer ik mijn water test met strips (JBL pro scan) en met druppeltest van JBL heb ik in alles ongeveer dezelfde meting (PH,KH, enz)
De NO3 nitraat is echter heel verschillend:

met de strips: 10
met de druppeltest: amper 1

Wat nu te doen? welke test is correct?
Nitraat moet omhoog, maar op welke basis?

graag uw mening.

MVG

De bereikbaarheid en de nauwkeurigheid van een druppeltest is hoger, zou daar vanuit gaan.

Strips blijven meer indicatief en leuk voor het globale overzicht.

Ik zit dus op basis van de druppeltest sturen

Succes

Heb je het meermalen met beide getest want dan zie je of dit verschil aanwezig blijft. Kan het niet liggen aan het aflezen van de druppeltest?

Ja meerdere malen gemeten, ....

dus nitraat aanvullen op basis van de druppeltest meting?

Je hebt goeie teststrips en slechte teststrips. Voor wat ik lees zou JBL pro tot de goede behoren.
Maar of het beter is dan druppeltest? Geen idee. Waarschijnlijk wel duurder op lange termijn.

Ik heb al wel gelezen dat andere leden weinig tot geen verschil zien als ze testen met de Scan of druppels. Ik gebruik zelf alleen de druppels dus kan verder geen eigen ervaringen vertellen.

Ja meerdere malen gemeten, ....

dus nitraat aanvullen op basis van de druppeltest meting?

Heb je ook echt 1 minuut zeer krachtig geschud. Dit is essentieel bij de nitraat test.
Anders werkt de catalyst niet goed. (grijs poeder)

idd, krachtig schudden die dingen zodat ze goed oplossen.

Heb je ook echt 1 minuut zeer krachtig geschud. Dit is essentieel bij de nitraat test.
Anders werkt de catalyst niet goed. (grijs poeder)

Volgens mij staat er bij de Colombo no3 test dat je die 20 sec moet schudden:S. Of verschilt dat per merk?

Volgens mij is het MINIMUM 20sec of 1 minuut. Als het over dat poeder gaat is het beter te lang dan te kort.

Het gaat wel degelijk over JBL.
Ik schud zelfs langer dan 1 minuut (om zeker te zijn) maar resultaat veranderd niet!

Nitraat is belangrijk voor je planten dus ik zou dan deze gaan verhogen omdat de druppels niet voldoende aangeven.

ok,
ga een beetje nitro toevoegen en daarna opnieuw meten :juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan