JBL Profi e902 geen kracht


kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
266
Leeftijd
40
Locatie
Delft
Ik tob alweer een tijdje met mijn filter. Hij is een paar maanden oud, maar er zit 0 vermogen achter. Er komt alleen een klein zeik straaltje uit.

Ik heb hem eerst schoongemaakt, hij was nog niet eens zo heel vies. Maar daarna had ik wel een krachtige straal. Maar nog geen week later weer een pis straaltje. Het filter opengemaakt en de eerste filtermat schoongemaakt. Daarna kreeg ik met moeite weer een straal. Dat duurde even, door het ontluchten was mijn conclusie. Maar na nog geen 3 dagen zie ik dat het weer niks is:
uLkf--ej2uuJnaY8PFPy4-OmmxwhPubQLYuWbu_msRpS_bqkcaMSkmHyD9jw?width=768&height=1024&cropmode=none.jpg


Het aquarium staat op een wat lagere tafel, dus de slangen lopen niet direct omhoog, maar in een soort boogje.

De originele slangen zitter er op. Nergens een knik, wat kan er nog meer zijn?
 
Nee, die staat er vlak onder.
 
Zo:
YSi1xmn4BJkjyu7YPtG_FFOckfgRN2FjQ1QirYnJxdD2VL7IoNbgWDISkgsA?width=768&height=1024&cropmode=none.jpg


Even niet op de rommel letten :p
 
Heb je de slangen en hoekjes waar ze je bak in gaan ook schoongemaakt? Dat scheelt bij mij altijd enorm!
 
Maarre, heb je de slangen ook schoongemaakt? Bij mij worden die in een paar maanden echt best vies.
 
Inmiddels nieuw slangen op gedaan, die een stuk korten zijn. De eerste paar minuten komt er een redelijk straal uit. Maar daarna kakt hij weer terug.... Kan het te maken hebben met lucht in de slangen of filter?

t56CmyEcliXM0-Hk3sFBhVqaE_BfXE6XjREoOji5mhUIOAp-FprWGXSpOaUA?width=768&height=1024&cropmode=none.jpg


DHk8vlCuFkeV5lfU8Vkc9X_D99ONRDI-e2KFRp0cFYaJsfoKqdQ6MKZL19gQ?width=1024&height=768&cropmode=none.jpg
 
Alleen bij het starten, dat duurt een paar minuten, dan is hij zo goed als stil.

Tijdens het starten zie je ook dat de stroming even wegvalt maar daarna met meer kracht terug komt. Dat blijft een tijdje. Daarna zakt het weer terug.
 
Wat als je de motorkop eens in de wasbak vol met water houdt. Hou is de uitstroom dan en blijft die dan goed?
 
Het rotorhuis + propeller al gereinigd?

wellicht is het binnen in de kop erg vies.
 
Ik ga hem dit weekend eens in een emmer water houden. Wat betreft rotor, die heb ik idd nog niet schoongemaakt.
 
Het rotorhuis + propeller al gereinigd?

wellicht is het binnen in de kop erg vies.

Dat zou normaliter de oorzaak kunnen zijn bij minder uitstroom maar dan zou je denken dat ie vanaf het starten al minder uitstroom geeft toch?
 
Dat zou normaliter de oorzaak kunnen zijn bij minder uitstroom maar dan zou je denken dat ie vanaf het starten al minder uitstroom geeft toch?

Dat zou je denken van wel inderdaad, maargoed iets anders kan ik niet bedenken dus even proberen kan geen kwaad.
 
Nee proberen kan altijd inderdaad en ik zou het anders ook niet weten. Ik heb het een keer met een kapotte Eheim rotor gehad maar die gaf vanaf het begin dan gelijk minder uitstroom en dat is hier niet het geval.
 
De rotor schoongemaakt. Eerlijk gezegd was hij niets eens zo vies. Maar nu spuit hij bijna de bak uit. Zo hard heeft ie het nog nooit gedaan. Het gaat al een half uur goed. Ik heb goede hoop.

Bedankt allemaal. :r
 
De rotor schoongemaakt. Eerlijk gezegd was hij niets eens zo vies. Maar nu spuit hij bijna de bak uit. Zo hard heeft ie het nog nooit gedaan. Het gaat al een half uur goed. Ik heb goede hoop.

Bedankt allemaal. :r

Misschien zat deze er destijds niet goed in. En nu dus wel.
Hopelijk blijft deze goed werken.
 
Net gecheckt. M’n vrouw verklaarde me voor gek dit tijdstip :br:. Maar nog steeds beter dan ooit.

Dat hij het nu beter doet dan daarvoor komt denk ik doordat de slangen korter zijn hiervoor.
 
Yep, was zelfs aan het kijken voor een tweede pomp er naast. Maar voorlopig hou ik het even zo.
 
Aangezien je de filter naast de bak hebt zou ik eerst kijken of dit goed werkt want anders heb je nog een filter in het zicht staan.
 
Ja, sowieso heb ik een grote aquarium verbouwing gepland staan. Moet ik nog een apart topic voor openen. Maar ik wil er een kast onder hebben staan. Eeuwig spijt dat ik het niet gelijk heb gedaan.
 
Ha een kast eronder is wel een voordeel want dan kun je daar de techniek in kwijt. Maar ja, zo leer je weer voor een volgende keer moet je maar denken;)
 
Ik begon ooit met een intern filter. Daar kwam al snel een CO2 systeem bij, toen een externe filter en nu ook een CO2 computer. Al met al dus steeds meer geworden.
 

Terug
Bovenaan