Jbl proflora 502m ervaringen


F

fish-lover

Guest
Dag iedereen!

Ik sta binnen kort op het punt de Jbl proflora m502 CO2 systeem aan te schaffen. Nu vroeg ik me af of mensen hier ervaringen hebben of me dit systeem aanraden/afraden?

Vriendelijk groeten
 
Prima set hoor.
Heb in de loop der tijd de taifun vervangen voor een atomizer omdat ik minder hardware in me bak wou
 
systeem is prima
maar weet niet hoe groot bak het her vullen van een 500 mg fles is over het algemeen duurder als een 2 kg fles
mischien het overwegen waard om daar gelijk voor te gaan
zou dan zelf losse onderdelen aan kopen

groet
jaap
 
Je hebt alles wat je nodig hebt om te starten. Kan je eventueel ondertussen sparen voor hervulbare fles van 2kg of meer. Of een fles huren dat is nog veel goedkoper. Omdat ik in België woon huur ik mijn fles omdat vulstation s hier heel beperkt is. Op mijn fles van 7kg heb ik een waarborg van 65€ betaald (bij terug inleveren van fles krijg ik 65€ terug)en 15€ voor de vulling. Fles leeg=gewoon gaan wisselen,15€ betalen en klaar. Ben ik ook niet afhankelijk van de fles keuring om de 5 jaar=55€.
 
Kijk anders eens op site van aquabilzen,daar heb ik mijn set ook van en kost daar maar 142€ alles in. Wel een wegwerp fles,maar zit ook een koppeling in voor hervulbare flessen. Kan je al mee starten.Online kopen gaat daar ook.
 
@flipper34 idd zou dan eventueel wel beter overschakelen naar een 2kg fles maar zoals peter76 al zei kan ik ook het systeem kopen heb ik mooi alles bij elkaar, zit nog planten voeding ook bij van Jbl zag ik. en erna kijken om een 2kg fles te huren lijkt me een zeer goed en goedkoop idee peter maar waar kan je die flessen dan huren in de buurt? 15 euro om 2kg te vullen is idd geen geld! Nu vroeg ik me ook af of de regeling van bellen makkelijk in te stellen is met die systeem. Namelijk als de druk in de fles afneemt zal de druk en aantal bellen naar het aquarium toe dan ook verminderen? Of eenmaal ingesteld moet je er nietmeer aandraaien? Idd peter vulstations zijn heel moeilijk te vinden in België..
 
20170306_162428.jpg
Ja met die diffusor kan je ook bellen tellen. Is een twee in een systeem. En mijn fles is 7kg=15€. Ik heb die hier in buurt gehaald in een tankstation die gas flessen verdelen. Heb wel serieus moeten zoeken en via via ben ik er bij uit gekomen. Is een verdeler van strombeek bever. Je kan ook eens horen bij een drankenhandel,die flessen voor biertap installatie is hetzelfde. Heb ik hier ook gevraagd en was min een 10kg fles met een waarborg van 120€,en vulling 23€. Eerste maal is dan 143€,fles leeg,gaan ruilen en betaal je maar 23€ voor 10kg. Hoe groter hoe beterkoop. Ik heb die van 7kg omdat juist in mijn kast past. Hier mijn installatie met jbl proflora direct. Niets in mijn bak hangen.
20170306_162428.jpg
 
Jaa klinkt wel zalig! Ga eens langsgaan bij de drankcentrale en tankstations in de buurt als die aan zo'n flessen kunnen geraken. Zou idd een stuk beter zijn! Die aansluitingen zijn van al doen flessen hetzelfde?

En bemest jij dan ook bij met die Jbl producten want meer CO2 zal ik ook meer een goede voeding moeten voorzien voor de planten?

Bedankt voor je antwoord
 
Ik ben deze week met een ander merk planten voeding begonnen,namelijk ALL IN ON van plantedbox. Kan je alleen maar online kopen. Schijnt zeer goed te werken en je hoeft maar 1 product bij te voegen. En ja normaal gezien zijn die aansluitingen hetzelfde ja. Woon je in België mss? Omdat je zoveel intresse hebt in huur fles.
 
Bij die set van aquabilzen zit een adapter bij voor verwisselbare flessen,die moer die daar bij zit heb ik meegenomen om te kijken of ze op fles past voor ik ze heb meegenomen. En zoals je ziet past ze. Ik heb de eerste twee weken met die wegwerp fles gewerkt en daarna die huurfles gezocht en nu in gebruik. Die wegwerp fles is nog lang niet leeg,maar heb nu wat reserve gas staan als mijn grote fles leeg is en die effe kan aansluiten tot ik mijn grote fles gewisseld heb. Zo val ik niet zonder co2,snap je
 
had even gemist dat je in Belgie zat dan is de oplossing wat peter voorstelt veel beter
valt me wel op dat de regels qua keuring en de prijs daar van heel anders zijn als bij ons
hier om de 10 jaar keuren en kost 35 euro's

succes en groet

jaap
 
Ja dat wist ik al van onze beheerder John (jessicapilon) Flipper 34. En ik weet niet of fisch lover in België woont? Aan reacties te zien denk ik van wel. Maakt niet uit. Iedereen geraakt aan zijn materialen hè :thumbs:
 
Ik heb sinds twee weken de M502 werken. Geeft geen problemen. Afregelen van aantal bellen is wel een secuur en tijdrovend werkje. Beetjes draaien aan naald ventiel en wachten tot het stabiel is.
Ik gebruik momenteel nog de 500 gr. fles, maar ga ook kijken naar een grotere. Denk dat 7 kg niet past in de kast dus dan een 2kg. De Taifun heb ik in mijn 225 liter aquarium op maximale meegeleverde lengte staan en die lost bij 60 bellen per minuut niet alles op, maar heb volgens de continue test en ook gemeten met pH en kH inmiddels ca 15 Mg/L.
Dus tevreden voorlopig.
 
Ik heb een jbl proflora direct zoals je op foto ziet. Ik zit op moment aan 126bpm en mijn continu tester is gewoon groen. Volgens co2 tabel zit ik op 25 mg/l. Heb een bak van 240l. Een goede 220l netto denk ik ongeveer. Heb mij een continue tester besteld waar je geen aquarium water in moet mengen. Schijnt dat die nauwkeuriger zijn.
 
@Peter76 Jaa heb idd ook al gehoord van die al in one. Ik zat wat rond te kijken op het forum en als ik mijn easy life producten en daarna de meegeleverde Jbl producten opgebruikt heb zal ik ook eens die all in one aanschaffen of die festal blijkt ook goed te zijn?
Jaa idd zal ook eens rondvragen eenmaal het systeem wat draait. Jaa ik woon in België. Rond brugge woon ik.

Bedankt voor je reactie flipper! Ik zal erna kijken voor een groter fles dan de 500 gr nu.
@Skipper idd dat afregelen heb ik wel wat schrik van. Zal moeilijk zijn om hem goed af te regelen en ook al gehoord als je aan ventileer draait je een uurtje moet wachten tot de bubbels snelheid is aangepast? En eenmaal de bubbels goed staan blijft die dan constant of moet je af en toe bijregelen?
Peter; heb ook een CO2 continue meter hangen in de bak. Paar drubbels product en in aquarium hangen. Na een maand nieuwe vloeistof in doen dacht ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een update! Heb dus de co2 installatie aangeschaft en zeer tevreden over! Nu draait hij al een paar weken en ik zag vandaag dat 2 ouder neon boven opervlakte hangen en naar lucht happen en de andere vissen ook constant hun kieuwen snel open en toe zetten. Zou het kunnen dat ik te weinig zuurstof heb in de bak? Co2 gaat uur voor licht aan en uur voor het licht uit gaat terug uit. En staat ook goed vol met planten. Zouden ze tog zuurstof tekort hebben? (Zou het de vissen te goede komen om een sochting Oxydator achter de bak te plaatsen of is dit niet nodig met planten?)

En bak is 110 liter staat op 30 bellen en gaat nooit in het geel

Alvast bedankt
 

Terug
Bovenaan