JBL T5 ervaring??

S

Sander-fish

Guest
Wat een pech zeg! Aquarium 3 weken oud en nu al een lamp kapot!

Ik een Trofis Colisa 1000 aquarium met de volgende verlichting.
- Anubias 39w 849mm White Lighting (achter)
- Anubias 39w 849mm Red Lighting (voor)

De Red Lighting is nu kapot en geeft nog meer heel weinig licht af. Nu ken ik deze lampen nergens op het internet vinden. Na steeds meer zoeken kreeg ik toch wel het gevoel dat het dus troep is.

Nu wil van begin af aan, eigenlijk al lampen aanschaffen van JBL. Heeft hier iemand ervaring mee?

Ze verkopen 3 soorten:
- Solar Color
- Solar Natur
- Solar Tropic

Ik zat te denken aan 1x Color achter en 1x Natur voor.

:help:
 
Jbl zijn prima lampen, maar Dennerle heeft ook goede lampen. Heb ervaring met beide, en Dennerle geeft net wat mooier licht in mijn ogen.
 
Zou een Tropic en color nemen als plantengroei je lief is.
 
JurgenD zei:
Zou een Tropic en color nemen als plantengroei je lief is.

De Color wilde ik sowieso voor achter aanschaffen en dan een natur of tropic voor de voorkant. Was dit ook bedoeling?


Ik heb een nano cube gehad van Dennerle en dat zijn zeker weten hele goeie producten. Maar ik zit nu al heel de pasen met een kapotte lamp en wilde niet langer wachten met een nieuwe tot morgenochtend. Waar ik mijn meeste spullen haal hebben ze jbl, juwel past niet en dan hebben ze superfish enzo, maar daar ben ik niet zo van als het op verlichting aan komt.
 
Ik heb de JBL Color en de Tropic , pas geleden weer vervangen voor nieuwen .
Ik heb gebruik ze al een paar jaar en ben er tevreden over de lampen .
De planten groeien goed

Groet John
 
Zou de color voorin steken voor de kleur van de vissen.
Voor planten maakt de volgorde niet zo heel veel uit.
Ze gaan het licht van allebei de lampen opvangen.

Doe wat je mooi vindt. :)
 
Vandaag 2 nieuwe lampen gekocht! :thumbs:

De oude lamp had ik meegenomen en voor deze kon hij zo gratis een nieuwe geven. Ik wilde toch voor wat mooier licht gaan en heb gekozen voor de Color en de Natur.

De Color zit achterin op advies van de winkel (Staat op de verpakking vermeld) en de Natur heb ik voorin. Ik heb omdat ik de gratis lamp niet nam 8 euri korting gehad op de 2 nieuwe. Toch mooi meegenomen. Heb de verlichting net even aangezet en werd er nu al rustig van haha! Wat een verschil zeg.

Bedankt voor de reacties boys and girls! :petjeaf:
 
Terug
Bovenaan