Jbl u501 adapter past niet


DAR42

Well-known member
Lid geworden
29 december 2021
Berichten
250
Leeftijd
32
Goedemiddag,

Ik heb van de week de jbl proflora u501 gekocht. Gister heb ik een co2 fles hervulbaar op de kop kunnen tikken, dus ik dacht ik haal een adapter. Na gelezen te hebben dat niet altijd alles past de jbl adapt u-m gekocht. Maar wat blijkt mijn verbazing, hij pakt het schroefdraad niet op in de drukregelaar.

Iemand die weet hoe dat kan komen?

Ik zie namelijk online wel dat er een nieuwe versie van de adapt u-m uit is en ook van de u501 set. Zou het kunnen zijn dat ik nieuwe set gekocht heb en dat die niet past op de oude versie van de adapter ?(zou namelijk een goede reden kunnen zijn waarom ze een nieuwe uitgebracht hebben)

Ik hoor het graag van jullie
 
Of zou het schroefdraad van de adapt u-m gewoon kapot zijn?
 
Dat bevestigd weer mijn idee dat je altijd gestandariseerde producten zou moeten kopen. Merk producenten menen altijd dat men aan klantenbinding moet doen door geheel eigen koppeling principes aan te houden. Daarnaast vind men het ook fijn om bijvoorbeeld de normaal goedkopere delen in te bouwen of vast te maken aan andere duurdere delen zodat wanneer er iets kapot gaat er weer verdiend kan worden. Mijn advies hou je verre van dit soort producenten en koop alle elementen die je nodig kan zijn apart. Zelf had ik goedkopere Chinese producten, wel gestandariseerd en dus overal op passend, die altijd voldeden. Bovendien had ik geen, als voorbeelden, ergens ingebouwd magneetventiel of een bellenteller die aan de manometers vast zet zodat alles gemakkelijk te vervangenwas. Helaas kan ik op je vraag geen antwoord geven.
 
Nou om antwoord te geven op mijn eigen vraag. Hij past gewoon. Even de adapter goed nagekeken en er zat een ijzerslakje in het begin van het schroefdraad door de productie, na deze voorzichtig weggekrast te hebben paste die (zonder geweld of druk) zo in de drukregelaar. Was maar een derde ronde dus zal geen effect hebben op de luchtdichtheid.
 
Nou om antwoord te geven op mijn eigen vraag. Hij past gewoon. Even de adapter goed nagekeken en er zat een ijzerslakje in het begin van het schroefdraad door de productie, na deze voorzichtig weggekrast te hebben paste die (zonder geweld of druk) zo in de drukregelaar. Was maar een derde ronde dus zal geen effect hebben op de luchtdichtheid.
Prima dat je het hebt gevonden! (y)(y)
 

Terug
Bovenaan