Wat is er nieuw

Jbl verwarming probleem

Lid geworden
19 januari 2009
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn jbl verwarming deze staat bij mij standaard op 27 graden. Alleen kwam ik er vanmorgen achter dat het water opeens 32 graden was. Dus ik denk dat de jbl verwarming op hol is geslagen.
Ik heb de jbl verwarming maar helemaal schoon gemaakt, alleen vraag ik mij af of het wel veilig is om hem weer aan te zetten.

Ik zou hem anders uitproberen op een emmer met water voordat het weer in je bak zo hoog oploopt.

Nee, als een verwarming zo doorslaat zou ik deze gewoon vervangen. Dat risico moet je niet willen lopen. Persoonlijk zou ik dus gewoon een nieuwe kopen.

Na verloop van tijd is die thermostaat gewoon op en ook schoonmaken zal niet helpen. Zelfs als hij het weer 'goed' doet is de kans zeer aanwezig dat hij weer op hol zal staan.

Twee dingen die je kunt doen.

1) Vervangen
2) Achter een aparte temperatuur controller zetten

Zo'n temperatuur controller kan natuurlijk ook stuk gaan maar persoonlijk heb ik daar veel betere ervaringen mee, en als er iets stuk gaat is het meestal de temperatuur probe die je zo kan vervangen. Ik gebruik bijvoorbeeld de Inkbird controller die je voor 30-40 euro thuis hebt en helemaal compleet is. Ook zijn er bij de chinese websites zeer voordelige zelfbouw controllers te vinden vaak onder de naam 'stc-1000' maar daar moet je dus wel zelf het stroom gedeelte opbouwen.

Zo'n temperatuur controller kan natuurlijk ook stuk gaan maar persoonlijk heb ik daar veel betere ervaringen mee, en als er iets stuk gaat is het meestal de temperatuur probe die je zo kan vervangen. Ik gebruik bijvoorbeeld de Inkbird controller die je voor 30-40 euro thuis hebt en helemaal compleet is. Ook zijn er bij de chinese websites zeer voordelige zelfbouw controllers te vinden vaak onder de naam 'stc-1000' maar daar moet je dus wel zelf het stroom gedeelte opbouwen.

Nu valt dat opbouwen wel mee... Er moet een voeding achter, twee draadjes die je in de desbetreffende klemmetjes drukt. Ze bestaan in 12 Volt, 24Volt maar ook 230 Volt. versie. Handige dingetjes inderdaad en voor een habbekrats te koop.

Nu valt dat opbouwen wel mee... Er moet een voeding achter, twee draadjes die je in de desbetreffende klemmetjes drukt. Ze bestaan in 12 Volt, 24Volt maar ook 230 Volt. versie. Handige dingetjes inderdaad en voor een habbekrats te koop.
Heb nog een STC1000 liggen die ik om wil bouwen met triacs zodat de bedrijfszekerheid aanzienlijk verbeterd

Maar ik gebruik een ITC308 voor m’n titanium heater, daarachter zit m’n aquarium controller die de inkbird afschakelt het moment deze buiten een bepaald bereik komt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan