Wat is er nieuw

Je kunt alles al van te voren uitzoeken dus... Welke filter voor een 1m bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bbbart
  • Startdatum Startdatum
B

Bbbart

Guest
Hey,
Ik ga in juni/juli een nieuw aquarium kopen het wordt een trofis colisa a-1000, de maten zijn: 100*42*65. Het wordt een TANGANYIKA bak. Nu ben ik nog uit aan het zoeken welk filter het beste is voor dit 'bakje'. Ik dacht zelf aan de eheim eccopro 300, de jbl 901 of deze. Andere idee�n zijn natuurlijk altijd welkom. (Ohja komt sws siporax in). mijn budget is ongeveer �130.
 
Ik heb eigenlijk altijd al goede ervaringen gehad met eheim.
Mvg.
 
Tanganyika bakken zijn meestal behoorlijk vol. Zou dus niet beknibbelen op filter. Een 901 is zeker een goede keus, prima filters met een prettig prijskaartje. Ze worden als het goed is geleverd met Micromec dus je hoeft geen siporax te kopen. Die ecco pro is ook een fijn ding

Een (2e hands) eheim 2215 of 17 is ook nog een optie.Mocht je die nieuw willen kopen let wel op dat je een plus model koopt.
 
Tegenwoordig geen Micromec bij een JBL meer helaas. Een liter of wat Siporax is dus geen overbodige luxe vind ik zelf.

~ Ivo
 
Tnx allemaal ik denk dat ik dan voor de jbl ga komt voor mij en mijn portemonnee het beste uit :d
@jeroenw je haalt volgens mij malawi en tanganyika door elkaar 😛 tanganyika is juist weinig vissen (behalve bij tropheus)
 
Mascha&Ivo zei:
Tegenwoordig geen Micromec bij een JBL meer helaas. Een liter of wat Siporax is dus geen overbodige luxe vind ik zelf.

~ Ivo

Ik vind het bepaald geen spectaculair product, zeker niet bij micromec vergeleken. MAar ik weet dat het hier heel populair is.

Bbbart zei:
@jeroenw je haalt volgens mij malawi en tanganyika door elkaar 😛 tanganyika is juist weinig vissen (behalve bij tropheus)
Dat zou best kunnen, weet niet heel veel van cichliden. 😉
 
Is Micromec zoveel beter, Jeroen? Zo ja, wat voor verschil merk je? Ik heb het al een tijd op het oog, maar kan niet veel gebruikerservaringen vinden. Wil het wel gaan proberen.
 
Oppervlakte is idioot groot. Wat ik daarvan merk? Kan met een eheim 2211 een juwel 125 van brandschoon water voorzien. verder is het formaat en de vorm van de balletjes erg prettig. Blijft niet makkelijk iets hangen en je benut je filter ruimte goed.
 
Thanks voor de info 🙂
 
jeroenw zei:
Oppervlakte is idioot groot. Wat ik daarvan merk? Kan met een eheim 2211 een juwel 125 van brandschoon water voorzien. verder is het formaat en de vorm van de balletjes erg prettig. Blijft niet makkelijk iets hangen en je benut je filter ruimte goed.

Daar heb je echt geen micromec voor nodig. Mijn vriendin heeft
een lido 120. Zelfde filter , sipro / blauw / wit / fijn en kraak
helder water.

Wil maar zeggen, t is niet om de media die je gebruikt dat het
zo helder is, de filters zijn gewoon goed.
 
Ik heb 't niet zozeer over helder. MEer 't feit dat ik na dag 3 van de opstart fase geen nitriet of ammonia meer gezien heb.
 
Was ook van gesinterd glas.
Dus waarom het ineens er uit genomen??
 
Begrijp me niet verkeerd, er staan hier ook twee filters met micromec (toen wij ze kochten was het wel nog meegeleverd) en ook daarovergeen enkele klacht, maar ik heb ergens ook de indruk dat eigenlijk al die keramische filtermaterialen hun werk naar behoren doen.

Ik wilde eigenlijk ook alleen aangeven dat het mijns inziens geen ramp is dat er geen micromec meer wordt meegeleverd.

~ Ivo
 
Zo is het ook.
Siporax is ook prima,om bacterie te huisvesten.
Neem je gewoon wat meer.
 
En ik heb zoiets als het qua prijs niet zoveel uit maakt dan ga ik voor het materiaal met de meeste oppervlakte
 
Lijkt me vooral gunstig voor erg grote bakken (zonder bioloog dus weinig filterinhoud) die bijv. maar 2a3x per uur volledig door de filter gaan. Wat dus mijn interesse in Micromec wekte 😉.
 
jeroenw zei:
En ik heb zoiets als het qua prijs niet zoveel uit maakt dan ga ik voor het materiaal met de meeste oppervlakte
Volgens mij was het Sera die ergens impliciet beweerde dat het grootste oppervlakte niet altijd het beste zou zijn, door te stellen dat bij te kleine 'openingetjes' bepaalde bacteriestammen juist lastiger hechten.

Ik kan dat nog even opzoeken.

~ Ivo
 
Ja, die heb ik ook gelezen Ivo. Was eheim volgens mij en niet Sera. Had daar wat vraagtekens bij zelf.

Jones zei:
Lijkt me vooral gunstig voor erg grote bakken (zonder bioloog dus weinig filterinhoud) die bijv. maar 2a3x per uur volledig door de filter gaan. Wat dus mijn interesse in Micromec wekte 😉.

Dat beschrijft mijn bak vrij aardig.
 
Daarom heb ik er ook lavabrokjes in 1 bak.

Kosten geen fluit,.ook groot vermogen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan