Wat is er nieuw

Jebao 3000 erg veel geluid in bioloog

• Onderwerp starter Onderwerp starter guapoguardia
  • Startdatum Startdatum
G

guapoguardia

Guest
Goedenavond,

Vandaag na grote verbouwing aquarium opnieuw opgestart.

Betreft 800 liter bak met bioloog eronder van 150 liter. In het bioloog staan twee jabao 3000 pompen. Vandaag deze ge�nstalleerd en aangezet. Ik snap dat de pompen geluid maken maar dit trillen is niet normaal!

Pompen staan op rubberen zuignappen en staan niet tegen het glas aan..

Iemand idee�n hoe dit te voorkomen? Dit is echt niet normaal meer namelijk.. Kan ik net zo goed een drumstel voor mijn zoon komen...

Ik hoor graag!!!

Onbalans op de rotor?
Of lucht in de pompen?

H� Bertus!

Alles goed? Vertel.. Hoe los ik dat op?

Gr

Kan zijn dat de rotor niet goed zit.

Of tegendruk in de opvoerslang.

De pompen ken ik ,zelf niet.

Ik zal hem morgen eens uit elkaar halen.. Dan kunnen we de rotor controleren..

Tegendruk.. Is volledige pijpleiding van drukpvc. Zit terugslagbeveiliging op en op beide een atomizer...

Pompen lijken me op zich wel ok.. Maar ja.. We gaan het proberen...

Alvast bedankt!

Probeer ze eerst los, zonder uit elkaar te halen.
Denk eerder teveel tegendruk.

Dat hoop ik eigenlijk niet... Dat van de tegendruk..

Dan heb ik een probleem namelijk..

Leidingen van pvc willen wel eens resoneren. Ik neem wel aan dat je een stukje slang gebruikt en niet volledig pvc?

Rico f,

Dat heb je juist idd. Aansluiting op pomp is met slang en halverwege stukje slang.

Nog meer idee�n? vandaag geen tijd gehad om rustig verder te kijken namelijk...

Hmmm je kan proberen de pompen op een stuk filtermat te zetten. Ik doe dat hier met de luchtpompjes en dit scheelt aanzienlijk qua trillingen.

Beetje geprobeerd vandaag en Pompen vast zetten met filtermateriaal en de terugslag beveiliging eruit gehaald.. Scheelt een hoop!

Maar trilt nog wel.. Is aanwezige hinderlijke trilling in appartement...

Nog meer idee�n?

Komen de trillingen bij de pompen vandaan of van je leidingwerk? Misschien een wat langer stuk slang gebruiken van pomp naar pvc om de trillingen beter op te vangen.

Zit nu idd vrij stugge slang tussen.. Misschien meer flexibele slang.. Zoek alleen slang van 25 mm... Die zijn lastig te vinden...
Maar ze trillen beide...

Veldhuis heeft 25mm slang. Hoe vast heb je de pomp gezet? Als de pomp te vast staat gaat hij ook trillingen doorgeven. Het lijkt mij dat het op te lossen is door de pompen op een laag van een centimeter of drie filterschuim (voor de luchtpompjes bij mij gebruik ik grof) te zetten en siliconenslang om je pompen op de leidingen aan te sluiten. De slangen hoeven niet heel erg lang te zijn.

Ik heb ze besteld...
Ik hoop dat het gaat lukken... Trilling is acceptabel inmiddels maar ik wil nog stiller! III bedankt!

Geen probleem, ik ben benieuwd of het straks helemaal opgelost is.

Is de trilling weggewerkt?
Ik wil straks ook een Jebao 3000 gaan kopen, maar van dit topic verschiet ik wel.
Ik dacht dat het fluisterstille pompen waren...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan