Wat is er nieuw

Jebao SLW-5 wave pump

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Berichten
611
Leeftijd
48
In mijn 60 cm bakje (54 liter) heb ik onlangs een stromingspomp/wavemaker geplaatst, een Jebao SLW-5. Ik vond hem lekker compact voor een klein aquarium (dat ronde ding rechts in het aquariumpje), maar nu valt het mij op dat hij wel wat lawaai maakt. Hoort dat? In het filmpje klinkt het wel wat luider dan in werkelijkheid, ik heb nog een ander filmpje gemaakt met de telefoon tegen het glas aan, dan lijkt het helemaal een teringherrie. In een andere bak heb ik een groter formaat stromingspomp van Eheim en die hoor ik niet.
 

Bijlagen

  • IMG_1794.MOV
    12.2 MB
Ik denk dat de pomp een beetje te zwaar is voor je aquarium. De jecod is stil normaliter is mijn ervaring.
 
En als je hem een standje lager zet ? In het begin kunnen sommige wel eens meer geluid maken maar als ze ingedraaid zijn zouden ze wel stiller moeten zijn.
 
Soms wil een klein achtergebleven luchtbelletje/vuiligheid in motor ook dit soort problemen geven.
Misschien demonteren (rotor van as schuiven als dat voor de Jabao mogelijk is) en met een wattenstaafje lichtjes schoonmaken zonder druk op gevoelige as uit te voeren en onderwater weer monteren.
Ik heb bij een hele oude streamer ook wel eens de as heel lichtjes ingevet met siliconen (kranenvet) maar dat is een lapmiddel voor enkele dagen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan