Jeffr Nieuw avontuur 135x55x50 + bioloog (fish lover)


F

fish lover

Guest
Nu we eindelijk in ons nieuwe huisje zijn en verbouwen vordert kunnen we eindelijk de hobby opnieuw oppakken..
Ik had alles verkocht om dat ik eigenlijk een zeewater aquarium wilde. Nog steeds vind ik deze prachtig maar de kost etc vind ik momenteel te hoog. ( wie weet in de toekomst) Toch wil ik een aquarium het is voor mij een levend schilderij en geeft mij en mijn dochters veel plezier om naar te kijken. Ik heb besloten om dit keer biotoop te maken. Ik wil me hier bij gaan concentreren op Z A.

Ik wilde eigenlijk een nieuw aquarium kopen maar door mijn bezoekjes aan het Zeewater forum kwam ik er achter dat daar veel aquariums worden aangeboden. vaak zijn deze wel erg groot. maar de prijzen zijn zeer gunstig.
aquariums zijn dat betreft niet echt waarde vast. uit eindelijk trof ik er 1 die al werd gebruikt al zoetwater 135x55x50 dit was iets kleiner dat de bedoeling was maar toch nog een mooi formaat en een mooie deal.
hier bij zit teven een 2 vaks bioloog.

Hij staat momenteel 2 weekjes te draaien met de bioloog nu 3 dagen en daar voor mijn oude potfilter welk ik constant had aangesloten op een klein bakje voor 2 garnalen :D die ik in het zand vond bij de verkoop van mijn vorige aqua.

kwa vissen ben ik er nog niet helemaal uit wel weet ik dat ik veel hout wat stenen en een paar planten.
teven een zand bodem van filterzand.

fotos zijn er nog niet heel veel maar dat komt nog wel.

Op de foto was hij net geplaatst :)

IMG_20170814_173910381[1].jpg
 
ff kleine update.

Momenteel draait de bak alleen op de potfilter de opvoer pomp deed het niet altijd even lekker dus daar moet ik nog even naar kijken.

Verder leggen er nu 2 flinke stronken hout in. Duurt wel lang voor ze niet meer drijven zeg.

Verders had ik in een ander topic vragen gesteld over paar plantjes. Tot zover 1 weg gegooid en 1 gehouden niet biotoop correct maar ach . Vandaag 3 mooie planten gekocht helaas bij thuiskomst kwam ik er achter dat ik een foutje had gemaakt en een Anubias had mee genomen.

Momenteel laat ik het zo het zijn verder wel mooie planten en langzaam komt er progressie. Nu nog op zoek naar soort takken die lang goed blijven in een aquarium
 
Weer wat geknutseld en weer wat dichterbij het eind doel
 
Ziet er goed uit.
Hout kan wel maanden blijven drijven/zweven dus geduld hebben! ;)
Zou trouwens wel die donkere en groene plek uit je bodem afhevelen want is een bron voor blauwalg wat dat groene dus al is.
 
Ziet er goed uit.
Hout kan wel maanden blijven drijven/zweven dus geduld hebben! ;)
Zou trouwens wel die donkere en groene plek uit je bodem afhevelen want is een bron voor blauwalg wat dat groene dus al is.


Blauw alg was ik van op de hoogte en word ook aan gewerkt , bedankt voor de tip.
 
Eerste opzet is wel goed.

Paar kleine puntjes. Je hebt zowel links als rechts hout en in het midden stenen.
Probeer er geen driedeling van te maken.
Leg het hout op 1/3 en 2/3 Zowel in breedte als diepte. Verdeel de stenen er wat tussen. Maar niet in het midden.
Dit wordt ook wel gulden snede genoemd.

Het geeft een prettiger aanzicht.

Probeer die verwarmer recht of plat te hangen.
En dan die thermometer..........

Maar goed, zoals reeds gezegt. Je hebt mooie stukken hout!
 
Eerste opzet is wel goed.

Paar kleine puntjes. Je hebt zowel links als rechts hout en in het midden stenen.
Probeer er geen driedeling van te maken.
Leg het hout op 1/3 en 2/3 Zowel in breedte als diepte. Verdeel de stenen er wat tussen. Maar niet in het midden.
Dit wordt ook wel gulden snede genoemd.

Het geeft een prettiger aanzicht.

Probeer die verwarmer recht of plat te hangen.
En dan die thermometer..........

Maar goed, zoals reeds gezegt. Je hebt mooie stukken hout!


Op de planten en het grootste stuk hout na is dit nog een grove opzet. Het hout drijft meteen omhoog ben dus al blij dat het blijft liggen. De stenen heb ik er alleen in gelegd verder niet. En dan die thermometer die hangt daar natuurlijk met een doel het water wordt nog maar zins kort verwarmt en dat wil ik goed in de gaten houden.

Toch bedankt voor de tips
 
Niet om heel flauw te doen, maar volgens mij staat er links voor een cryptocorine? ik meen mij te herinneren dat deze soort uit Azie komt. Het ziet er wel allemaal mooi uit!
 
Niet om heel flauw te doen, maar volgens mij staat er links voor een cryptocorine? ik meen mij te herinneren dat deze soort uit Azie komt. Het ziet er wel allemaal mooi uit!


Je hebt helemaal gelijk er staat ook een anubis in uit afrika. De ene gekregen de andere gekocht en bij thuis komst achter gekomen.
verder vind ik het wel mooie plantjes die het zover ik weet ook best prima zullen gaan doen. Iklaat ze er daarom maar instaan tot ik ze een keer wil vervangen.

ps: de linker op de laaste foto is dus geen crypto
 
Als je wil dat die Anubias het gaat doen, kan je het beste de wortelstok boven het zand plaatsen. ;)

Het is overigens een epifyt, dus hij groeit ook (beter) op een stuk hout of steen.

Leuke vissen trouwens, diamantzalmen. Hoe ouder ze worden, des te mooier ze er uit gaan zien. Volwassen vissen zijn echte diamanten!
 
Als je wil dat die Anubias het gaat doen, kan je het beste de wortelstok boven het zand plaatsen. ;)

Het is overigens een epifyt, dus hij groeit ook (beter) op een stuk hout of steen.

Leuke vissen trouwens, diamantzalmen. Hoe ouder ze worden, des te mooier ze er uit gaan zien. Volwassen vissen zijn echte diamanten!

Zie nu je reactie pas hier ga ik even mee aan de slag dankje wel.


Verder de Update: me baks voortgang loopt weer vertraging op aangezien het huis mijn buget steeds op slokt.
En boven dien ging afgelopen weeken me armatuur nog eens stuk ook. Ik heb in alle haast gezocht naar een nieuw armatuur maar niet kunnen slagen hier in de buurt.
daarom heb ik van superfish een LED TL balk gekocht. Deze zou zo gezegd twee T5 moeten kunnen vervangen. Eigelijk zoals verwacht valt dit natuurlijk tegen kwa licht opbrengts.
Maar de licht kleur is wel mooier dan me T5 verlichting en omdat er shaduw word gecreerd en daar door alles wat donkerder oogt een erg mooi biothoop efect. Ik ben van plan om toch nog hier naast 1 a 2x de powerleds van hvp er bij te zetten en op me tc420 aan te sluiten. Zoals aan gegeven wil ik geen planten bak dus is veel licht ook niet echt nodig.
 
Als je wil dat die Anubias het gaat doen, kan je het beste de wortelstok boven het zand plaatsen. ;)

Het is overigens een epifyt, dus hij groeit ook (beter) op een stuk hout of steen.

Leuke vissen trouwens, diamantzalmen. Hoe ouder ze worden, des te mooier ze er uit gaan zien. Volwassen vissen zijn echte diamanten!


Het is een Anubias gilletii, maar je tip is top
 
Nou zoals sommige weten was me verlichting stuk. Ik heb eerst een buis van superfish gekocht. Mooi licht maar 1 buisje niet voldoende daarom heb ik weer andere gekocht ik moet zeggen dat het niet verkeerd is. Info en foto's volgt nog.

De nieuwe verlichting is van Chihiros serie a 1201.
 
Iedereen bedankt.
Ik heb er voor gekozen om voor de spreiding van het licht me superfish retro Bright er bij te zetten. Ook zag ik dat de zelfde stekkertjes worden gebruikt dus voor in de toekomst wil ik deze gaan linken aan elkaar.

Ziet er goed uit, zou persoonlijk alleen die verwarming nog even uit het zicht werken

Mijn verwarming buis is best groot 300w deze kan alleen schuin in de bak. Ik heb de hoop dat de plant er straks mooi voor groeit.
 

Terug
Bovenaan