Wat is er nieuw

Jet-flo 50 herrie, dennerle nano hoekfilter wel stil?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blubster
  • Startdatum Startdatum
B

Blubster

Guest
Hallo allemaal,

In mijn aquarium van 37 liter wat ik nog aan het opstarten ben heb ik een jet flo 50 binnenfilter hangen. Deze verving mijn hangon filter die verschrikkelijke herrie maakte, zo ergdat de buren het hoorde.
Maar de jet flo 50 maakt ook herrie, deze trilt en bromt heel hard. Ik slaap oo dezelfde kamer dus dit is niet te doen. Het aquarium trilt en de kast waar hij op staat doet ook vrolijk mee. Ik ben er afgelopen zaterdag mee naar de winkel gegaan maar zij konden niets vinden waardoor hij zo bromt. Als ik hem zelf vasthoud onder water hoor je hem niet, maar als hij aan de zuignapjes hangt dan begint het weer. Het filter draait nu bijna 4 weken in een aquarium met alleen plantjes. Visjes moeten nog komen.

Aangezien ik alles al heb geprobeerd en het brommen en trillen maar niet ophoud, ben ik van plan een ander filter te halen. Mijn oog is gevallen op de Dennerle nano hoekfilter. Heeft iemand hier ervaring mee? Is deze wel nagenoeg stil? En is deze goed voor mijn bakje, met 5 plantjes waar binnenkort rasboras in komen? Ik ga nu voor de derde keer een filter halen dus hopelijk wordt het niet w��r een miskoop!

Dankjewel alvast!

Groetjes Blubster

Ik heb 2 van die hoekfiltertjes en zijn echt fluisterstil.

Hoi john,

Dankje voor je antwoord!

Weet je toevallig ook of het filter voldoende gaat zijn voor mijn aquarium? Er komen alleen rasboras in te wonen.

Moet wel lukken hoor maar je kan bv de xl versie nemen want die heeft wat meer filtermateriaal.

De xl versie gaat niet passen qua hoogte 🙂 ik ga dus voor de gewone, denk ik! Dan moet ik wel weer 3 weken indraaien? Of kan ik filtermateriaal in het nieuwe filtertje plaatsen en dan bijvoorbeeld een week indraaien?

Dat gaat niet echt want in het hoekfiltertje zit een speciaal filterpatroon,oude filtertje 2 weken laten meedraaien is al voldoende hoor.

Maar als die pomp zo herrie maakt lijkt mijn dat geen optie om hem nog eens 2 weken in je aquarium te laten hangen

Oja,ging juist natuurlijk om de herrie 😳
Misschien kan je het filtertje los van het glas op de bodem zetten oid.

Of je kunt gaan denken aan de Eden 501. Deze buitenfilter kan je aan je bakje hangen met een bij te kopen beugeltje. Ben je 35 euro kwijt. Hij wordt met filtermateriaal geleverd , je kan je oude filtermateriaal erindoen.
Heb hem zelf ook aan mijn nanocube van 30 liter hangen. Ben er erg tevreden over EN hij is fluisterstil 😉

zie deze link: http://www.aquarush.be/a-26941292/buite ... -60-liter/

Ik denk dat ik het aquarium opnieuw op ga starten als ik de nieuwe filter erin heb. Vanwege de herrie van de oude inderdaad.
Als ik hem los zet dan drijft hij de hele bak door, lijkt me niet zo veilig?

Oja en peter; ik had eerst een hang on filter, maar het glas ging heel erg trillen doordat dat filter aan het glas hing, gebeurt dat niet met de eden 501? Anders is die ook nog het overwegen waard.

Dankjewel voor het meedenken!

Nee met de Eden 501 trilt bij mij het glas niet. De Eden is een volwaardig buitenfilter, maar dan kleiner en geschikt om hem in een beugel aan je bak te hangen. Andere constructie dan een hang-on-filter.

Heb nl eerst ook een hang-on-filtertje op mijn nano gehad en deze trilde dus ook plus dat ik de capaciteit zwaar onder de maat vond.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan