Wat is er nieuw

Jewel rekord 600

lauratjuhhh

Member
Lid geworden
11 oktober 2013
Hey,

Ik heb nu 4 jaar van aquafish de 30L tropical kit en ben hier zeer tevreden over. Heb er weinig problemen mee gehad. Ik zit nu te denken om over te stappen op een groter aquarium (ong. 50/60L). Ik kwam tijdens het zoeken de Jewel Rekord 600 tegen en die vond ik er prima uitzien. wat zijn hier de ervaringen met dit aquarium? En werken de bijhorende pomp en verlichting goed?

Ik hoor het graag van jullie voordat ik dit aquarium aanschaf.

Groetjes Laura

Heb 2 Rekord 600�s en zijn prima bakken. Zijn nog wel het oude type dus zonder die interne bak voor de pomp.
Enige nadeel vind ik de verlichting in de kap, hier zit een reflector boven van staal en die gaat roesten op ten duur.

Heb nu een nieuwe Rekord 800 staan en wat erg fijn is, is de grote klep van de kap die open kan als je onderhoud gaat doen. Bij de 600 moest de hele kap eraf.

hier zit een reflector boven van staal en die gaat roesten op ten duur.

Die kan je er uit wippen,he. om schoon te maken.
zit er klem in.

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga binnenkort nog een keer naar het showmodel in de dierenwinkel kijken voor oa. het filter.
Ik twijfel nog of ik dit aquarium neem of weer een aquafish maar dan een grotere.
Ik houd jullie op de hoogte.

Ik heb hier nog een Juwel Korall 60
Precies dezelfde bak als de Rekord 600 alleen 10 cm lager dacht ik..
Vrij snel na aanschaf wel de meegeleverde binnenpomp vervangen door iets anders, onderhoud vond ik niet zo handig en hij bromde wat teveel, weet niet meer precies welke binnenpomp het was, bioflow nog wat..
Vervangen door een tweedehands Eheim 2213.. binnenkort komt er vermoedelijk dit op..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/6485/aquael-turbo-filter-500/

Ik heb nu 3 bakken van Juwel staan, en ben wel tevreden met de kwaliteit en afwerking van de bakken zelf, alleen de oudere modellen kappen (waar ik er ook nog 1 van heb) zijn inderdaad weinig praktisch bij onderhoud.
Zal met de nieuwere modellen waarschijnlijk beter zijn.

Ik heb sinds oktober 2013 een Rekord 600 en ben zeer tevreden over dit bakkie. Tis dat ik nu overga op een meter, anders zou ik het zeker nog willen houden. De reden dat ik groter ga heeft niks met de kwaliteit van dit bakje te maken. Filter werkt goed en ook zit er een krachtige pomp in. Onderhoud vind ik erg makkelijk.

Heb ook een Juwel Rekord 600. Is wel al zeker 6jaar oud.
Was zeer tevreden over de filter tot het pompje het begaf na 4jaar.
Verlichting heb ik ook nog geen problemen mee gehad. (Reflector heb ik er nooit bij gehad, zoals sommigen wel hierboven).
Ben er in het algemeen dus wel zeer tevreden over 🙂

Ik heb ook een rekord 600. ..ben erg tevreden. Het filter kan nog welleens brommen. Naar verder allemaal prima. Je kan er veel leuks van maken!

Misschien een beetje late reactie, Maar ik heb de Juwel Rekord 600 aangeschaft. Hij werd alleen geleverd met een kapotte pomp maar daar hebben we een nieuwe van gehad in de dierenwinkel. Het is wel even wennen als je een tetra aquarium gewend bent. de bovenkant zit namelijk niet vast aan de bak en het is ook een heel ander filter. Maar ben er tot nu toe wel tevreden mee.

Dus bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan