Jmb amazone vs Fluval Aquasky

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hoi allen,

Ik ben opzoek naar een nieuw verlichting.
Ik heb enkel wata valisneria in mijn bak en de rest hout en steen.

Nu heb ik de verlichting van akvastabil. Totaal niet tevreden mee.
Veel led lampen begeven het. Vorige maand via garantie kunnen wisselen maar nu de nieuwe weer wat ledjes defect.

Ik zoek een ledlamp 2x 90 cm. En twijfel tussen de Fluval Aquasky en jmb amazone.

1. Is de JMB een lamp voor erbij of kan die ook als enige zonder ander lampen in de bak?
2. Fluval aquasky 2.0 hoe is de ervaring daarmee?

Ik hoor graag!
 

Als ik die JMB Amazone bekijk, daar zitten blijkbaar alleen warmwitte en rode leds op. Dat moet maar net je smaak zijn. 🙃 Denk dat het voor je vallisneria's prima is verder, alleen zit je dus wel vast aan een bepaalde "sfeer".

Ik heb alleen ervaring met die aquasky 2.0, die draaien hier op twee bakken. Prima lampen. Ze zijn makkelijk via bluetooth in te stellen op de app. Ik wil zelf niet zoveel licht dus ik heb ze op een lage stand branden. Indicatie lichtsterkte: je kunt met één balk met mijn waterhoogte (+-50 cm) wel een plantenbak hebben, maar geen hele veeleisende soorten denk ik.

De RGB is verder geinig om te hebben maar ik vind het witte licht (6500k) al mooi zat eigenlijk. Heb de kleuren maar op een paar procent staan om het een beetje natuurlijk te houden. De kleuren gebruik ik wel als "schemering" voor en na de hoofdverlichting.

Weet niet hoe ze het op de lange termijn doen. Je leest over alle lampen (ook deze) wel negatieve verhalen. Foutjes worden overal gemaakt. Maar fluval verkoopt al best lang grote aantallen van deze lampen; als er op dit prijspeil veel betrouwbaardere opties waren, hadden we dat wel geweten. (Random Chinese lampen bijv. zijn altijd weer een vraagteken.) En je hebt een aantal jaar garantie...
 
Terug
Bovenaan