JMB led?

svl

Well-known member
Lid geworden
25 oktober 2016
Berichten
198
Leeftijd
48
Op mijn open rimless aquarium van 130x50x40 had ik gedacht om JMB ledverlichting te monteren.
Het gaat hier over een hillstream aquarium met wat planten zoals anubias , Bucephalandra en wat crypto's.
Er moeten natuurlijk ook wat algen gekweekt worden op de stenen.
Welke ledkleur en hoeveel ledbalken zouden jullie aanraden?
 
Ik heb even naar JMB zelf gemaild en deze raden het volgende aan.
2 x Orion 1200mm
1 x Orion controller met APP
1 x 80W MeanWell adapter

Ik twijfel tussen 1 ledbar of 2.
Ik had ook gedacht om de JMB aqualed african cichlid te nemen, deze heeft 12.000K en ik denk dat je met deze K waarde goed algen kan kweken op de stenen.
Heeft de RGB die bij de Orion zit een meerwaarde?

Iemand ervaring met de orion?
 
Ik heb even naar JMB zelf gemaild en deze raden het volgende aan.
2 x Orion 1200mm
1 x Orion controller met APP
1 x 80W MeanWell adapter

Ik twijfel tussen 1 ledbar of 2.
Ik had ook gedacht om de JMB aqualed african cichlid te nemen, deze heeft 12.000K en ik denk dat je met deze K waarde goed algen kan kweken op de stenen.
Heeft de RGB die bij de Orion zit een meerwaarde?

Iemand ervaring met de orion?
Ik heb deze sinds kort. En voor de planten die jij hierboven opsomt is 1 balkje meer dan genoeg. Komt echt best veel licht van één balkje af. Je kunt later altijd nog uitbreiden.

Er is nu nog een introductie korting van 25% op de Orion producten :)

Ik vind RGB altijd wel fijn om te hebben omdat je meer kleuren kunt instellen en eventueel een zonsopgang en ondergang kunt maken.
 
Ik heb even naar JMB zelf gemaild en deze raden het volgende aan.
2 x Orion 1200mm
1 x Orion controller met APP
1 x 80W MeanWell adapter

Ik twijfel tussen 1 ledbar of 2.
Ik had ook gedacht om de JMB aqualed african cichlid te nemen, deze heeft 12.000K en ik denk dat je met deze K waarde goed algen kan kweken op de stenen.
Heeft de RGB die bij de Orion zit een meerwaarde?

Iemand ervaring met de orion?
Ik heb er 2 balken van 895 mm boven m’n 2 mtr.

Draait nu paar weken. Inderdaad mooi zonsopgang en ondergang mee te creëren. Ik heb de multi controller.

Een of twee balken is persoonlijk denk ik. Komt inderdaad best wat licht vanaf. Sluit me bij @LaLizzerd aan. Begin met een en voeg dan eventueel later een tweede toe als je dat toch mooier vindt.
 
Terug
Bovenaan