JMB versus Aquatlantis

sschot

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2015
Berichten
3,807
Locatie
Krimpen aan den IJssel
Over enige tijd gaat er een 160 Akvastabil bak komen.......

Deze bak is op dit moment uitgerust met 2 Aquatlantis LED units van 80 centimeter.

Ik heb zelf op mijn eigen Aquatlantis 120 4 JMB balken liggen (3 x 1m en 1 x90cm). Hier ben ik trouwens enorm tevreden over!

Tuurlijk zal ik straks als beide bakken staan gaan kijken naar de optische verschillen die ik kan waarnemen, maar uiteindelijk is de vraag, ga ik mij op het overplaatsen van de JMB richten, of zal ik de Aquatlantis houden/uitbreiden als verlichting boven de Akva.

Ik ben heel benieuwd welke evt. inhoudelijke berichten hier over zijn aan te vullen, dus ik kijk uit naar jullie "nieuws"
 
Ik ben misschien wat bevooroordeeld. Maar ik zou de aquatlantis zeker een kans geven.

In mijn topic is nu een discussie ontstaan over het TE hard groeien van mijn planten.
Er zou TEVEEL?? licht op staan.

Dus in een wereld van meer, meer, en nog meer. Kan ik dat niet rijmen.

Maar ik vind het licht zelf erg mooi van kleur. Maar ik houd van fris licht. Maar ook alle kleuren komen mooi uit.
Rood is rood, en groen is groen. Ook de vissen zien er erg mooi gekleurd uit.

Dus ik zou zeggen. Probeer het.

Hier een quote van @dice, heeft sinds kort ook aquatlantis.

Ja ik moest ook even wennen aan het led ... maar alles kleurt mooier en natuurlijker ... even afwachten hoe het er over 2 maanden bij staat
 
Je hebt natuurlijk ook de optie van het combineren en eens aankijken ?
 
Ik ben misschien wat bevooroordeeld. Maar ik zou de aquatlantis zeker een kans geven.

In mijn topic is nu een discussie ontstaan over het TE hard groeien van mijn planten.
Er zou TEVEEL?? licht op staan.

Dus in een wereld van meer, meer, en nog meer. Kan ik dat niet rijmen.

Maar ik vind het licht zelf erg mooi van kleur. Maar ik houd van fris licht. Maar ook alle kleuren komen mooi uit.
Rood is rood, en groen is groen. Ook de vissen zien er erg mooi gekleurd uit.

Dus ik zou zeggen. Probeer het.

Hier een quote van @dice, heeft sinds kort ook aquatlantis.
Hahaha, ik ben ook bevooroordeeld! Dus JMB!

Maar nu zonder gekheid kies voor goede kwaliteit, welk merk dan ook! Dan krijg je zeker geen spijt. Voor mij is JMB ideaal met z'n ingebouwde led drivers wat je bijna nooit ziet. Daardoor kan ik bijvoorbeeld heel gemakkelijk werken met mijn eigenbouw aquarium controller en kan, zou ik dat willen, uitbreiden zonder dat ik extra controllers nodig ben. Geen kanalen limiet dus én ik kan op elk kanaal zoveel licht heldersheids momenten inbouwen als ik wil.
 
Grootste voordeel is idd dat JMB een 5v PWM signaal als besturing accepteert
Geeft je heel veel vrijheid qua controller.
Kan zelfs met een aangepaste tc420..
 


Dit zou dus niet goed zijn..... ?????

Dit is wat ik met mijn JMB verlichting zie als deze "aanzwelt" naar 80%.........

Wordt vervolgt
 


Dit zou dus niet goed zijn..... ?????

Dit is wat ik met mijn JMB verlichting zie als deze "aanzwelt" naar 80%.........

Wordt vervolgt


Wat je op de video ziet is juist goed ..... de plant geeft nu zuurstof af en is max verzadigt mijn planten doen dit nadat me licht 2 uur aan staan .... niks om je zorgen om temaken
 


Dit zou dus niet goed zijn..... ?????

Dit is wat ik met mijn JMB verlichting zie als deze "aanzwelt" naar 80%.........

Wordt vervolgt

Ja en nee.
Het is goed dat je de ideale condities weet te creeeren voor assimilatie
Echter moeten je voedingstoffen dit tempo van fotosynthese bij kunnen houden.
 
Terug
Bovenaan