JohnT


Ben benieuwd naar wat meer specificaties zoals afmetingen, totaal plaatjes en techniek. Ziet er op het filmpje te zien wel mooi uit!
 
Ziet er goed uit, ik schat dat het een 80 cm bak is?
 
Aquarium Juwel 60X30X30.
Easyled 45 cm dimbare ledverlichting. Kan in de plaats van de tl-buis gemonteerd worden. Cyclus van 0 naar 100% 1 uur en s'avonds andersom. Lichtduur 10 uur per dag. Verlichting kan ook procentsgewijs worden ingesteld bijvoorbeeld naar max 70%.
Fluval buitenfilter 250 Ltr p/u.
Rena verwarming 50 watt.
C02 systeem DIY met petflessen en drukmeter. 1-2 belletjes per seconden.
Voedingsbodem substraat uit de Aquascapewereld idem voor de afdeklaag. Merk weet ik niet meer, zakken weggegooid.
In geval van nood een extra luchtpomp met bruissteen.
Voederautomaat Juwel, past goed op de lichtkap. In principe voor de vakantie maar het is niet verkeerd om deze altijd te gebruiken. Zo krijgen je vissen altijd dezelfde hoeveelheid voer.

Hoofdbewoners een koppel Ramirezi's. Daarbij 5 potloodvisjes en vijftien kardinalen. En nog een dwerg algeneter maar die is op het moment alleen. Wil er uiteindelijk 3 hebben.
Het laatste shot in het filmpje is het hele aquarium.


JohnT
 
Dank je, nog vergeten wat waardes.

N02=0 nitriet
N03=0 nitraat
GH=7
KH=6
PH=6,8
CI=0 chloor

JohnT
 
Gemeten met teststrips gok ik zo? chloor word namelijk niet meer gemeten omdat dat al jarenlang niet meer in het leidingwater zit (is bij wet verboden)
 
Gemeten met teststrips gok ik zo? chloor word namelijk niet meer gemeten omdat dat al jarenlang niet meer in het leidingwater zit (is bij wet verboden)
Ja klopt, voor een snel beeld van de situatie. Bij afwijkingen pak ik de druppeltjes.

JohnT
 
Nou verfrissend, het water is 27 graden met deze buiten temperaturen.

JohnT
 

Terug
Bovenaan