Wat is er nieuw

Jonge Acara s

• Onderwerp starter Onderwerp starter loukih
  • Startdatum Startdatum
L

loukih

Guest
L.S.,

Dit is de 1e keer dat een berichtje plaats en ik hoop dat het goed gaat.
In de Juwel vision 240 zwemt een paartje Acaras electric/neon blue.
Ze doen het geweldig en nu heb ik heel veel kleintjes.
De ouders hebben niet meer die intense broedzorg,denk zelfs dat ze plannen hebben voor een nieuw nestje, dus ik vraag mij af, of ze al weg kunnen.
De kleintjes zijn ongeveer 2cm en groter. Eten al bloedwormen en Tetramin granules mini.
Als beginneling werd ik behoorlijk verrast en nadat ik alle levendbarende visjes had weggegeven (kon er ook niet goed tegen dat het kannibalen zijn)kijk ik met veel plezier naar acaras met kroost.Heel zoet...Fantastische ouders!Eten ook uit mijn hand.
Zowel vader als moeder verdedigen nog wel de kleintjes,maar laten redelijk toe dat ik het aquarium/ water verschoon.

Misschien wat ondoordacht, want nu zijn er zeker 150 acaraatjes bij
op de wereld......en ze zoeken een goed huis.

Hoe nu verder?

vrgr,loukih
.

Welkom op het forum. Zoals je ziet heb ik je post even een ander plaatsje gegeven en er een eigen topic van gemaakt. Ook de laatste zin is verwijderd zoals je ziet.

Tja, dat zijn nogal wat kleintjes zeg en het is vast een geweldig gezicht. Ik denk wel dat je moet proberen om wat klein grut weg te doen want ze vervuilen de bak natuurlijk ook en met zoveel kleintjes. Misschien kun je op MP deze aanbieden?

Welkom op het A.F.

Dag jessicapilon,
Mijn dank.
Ben niet alleen een beginnend aquariumhouder, maar ook op het net valt nog heel veel voor mij te leren..
Het is inderdaad een geweldig gezicht.
Weet nog niet hoe ik een foto kan plaatsen.
Mag ik de visjes niet aanbieden aan mensen die ook echt begaan zijn met vissen, dus op deze site?
Misschien wilt u dit laten weten?
vrgr,loukih

Dank Ton!
Heb wat foto`s gezien van uw aquarium en dat is prachtig.
Ben erg onder de indruk van Latijnse namen voor alles.
Ik moet nog veel leren...
vrgr,loukih

Er is een forumkopje genaamd aangeboden op dit forum. Daar kan iedereen zn vissen aanbieden, dat is misschien een optie?
Zal er vast leuk uitzien, al dat kleine grut. Kan er zelf uren naar staren als mijn vissen jongen hebben.

PS: chique hoor, L.S. 😉

hallo ( is dat beter? hi hi) Mickyboy,
Ja het is verschrikkelijk leuk. Zit met koffie voor de bak te kijken en vind het eigenlijk jammer dat ze straks weg moeten. Het zijn er teveel en ik ben benieuwd of de ouders op een gegeven moment wel of niet agressief worden...Tot nu toe gaat alles voorbeeldig.
Mag nog niet posten onder aangeboden.
Daar zijn regels voor. Bovendien ben ik een kluns wat internet betreft
en weet ook niet hoe ik filmpjes/foto`s kan plaatsen.
Al doende leert.
Dank voor de tip over aangeboden forum.
vrgr,loukih

Mikyboy40 zei:
Er is een forumkopje genaamd aangeboden op dit forum. Daar kan iedereen zn vissen aanbieden, dat is misschien een optie?
Zal er vast leuk uitzien, al dat kleine grut. Kan er zelf uren naar staren als mijn vissen jongen hebben.

PS: chique hoor, L.S. 😉

Dit betreft een nieuw lid en die kan daar pas posten als hij aan de reglementen voldoet die daar bij horen 😉.
Dus eerst zal de TS minimaal 10 posten moeten hebben.

O nou ik wist hele.aal niet dat je 10 postst moest hebben daarvoor. Ik leer ook nog elke dag bij 🙂

Gelukkig ben jij daar al wel overheen zie ik 😉
Je kan ook niet alles weten hoor.

Acara's hebben een goede broedzorg en hebben meestal flink wat jonkies. Het aanbod van deze vissen is erg groot en de vraag is niet zo groot. Het zal dus flink wat moeite kosten om de jonkies kwijt te raken.
Vissen kunnen niet aan de pil maar denk eens na hoe je kan voorkomen dat je Acara's steeds weer nieuwe nestjes jongen krijgen.

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik heb wel een idee Jos. Je neemt een koppel waarvan de man homo is en je hebt het opgelost 😀 😉.

Maar ja even zonder al die gekheid. Het is een feit dat enkele soorten veel jongen krijgen waardoor de markt snel verzadigd is.
Dan zal het zeker niet eenvoudig zijn om ze kwijt te geraken. Misschien is er een zaak in de buurt die ze wil overnemen. Je kan altijd vragen of ze een deel zouden willen hebben. Dat heb ik destijds gedaan met de jonge Multi s hier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan