Wat is er nieuw

Jonge Blauwoogjes, wat eten ze?

• Onderwerp starter Onderwerp starter halliehallo
  • Startdatum Startdatum
H

halliehallo

Guest
Momenteel heb ik zo'n 7 jonge Afrikaanse Blauwoogjes in mijn garnalenbakje rondzwemmen, varierend van ongeveer 2 weken tot afgelopen nacht uitgekomen. Wat geef ik deze visjes? Ik voer nu gewoon elke keer een paar garnalenkorrels, en wat heel fijn vermaald vlokvoer, en dat vlokvoer pakken ze wel als het klein genoeg is. Maar, is dit niet schadelijk voor de beestjes? Ik heb gelezen dat het spul uitzet in de buikjes oid? Wat kan ik ze het beste voeren en hoe zou ik er zoveel mogelijk overhouden?

Mvg, Bob

A breeding report by Adrian Burge in BKA newsletter No.218, October 1983 gave information where the breeder placed them in a 12" square tank in water of DH 20, pH 7-7�2. Temperature recommendations for this sp. are on the cool side of 70-72�F but good results were had at 80�F where 30 eggs were collected on this day.
Water incubation at 72�F takes 19 days. Infusoria was fed for the first couple of days.
http://www.aka.org/wak/Ref_Library/Poro ... ormani.htm

Zeer klein spul dus. Met een pantoffeldiertjes- of azijnaaltjeskweek kom je misschien al een heel eind. Anders Liquifry of JBL Nobilfluid.
Laat het bakje ook een beetje bealgen en als het even kan wat catappabladeren erin. Ook aardige bronnen van voer.

Tenminste, zo zou ik het aanpakken 😉

~ Ivo

Okee, en hoe kom ik daaraan? Ik ben best bereid zo'n kweekje op te zetten, maar ik weet totaal niet hoe dit in zijn werk gaat!
Wel bedankt iig!!

Zijn die "entporties" van die azijnaaltjes te verzenden? De meeste forumleden wonen namelijk niet bij mij in de buurt :S

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan