Wat is er nieuw

jonge borelli erg bang

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Sinds dinsdag heb ik een jonge borelli man. De grote wereld in gaan is natuurlijk eng. Eerst verhuizen naar de winkel, waar hij met zijn jonge vriendje stil in een hoek zat. Daarna met mij mee naar huis (dezelfde dag) Even in een drijfbakje wennen en daarna op grote avontuur in onze 80 bak met 1 jong volwassen borelli vrouw, 2 colisa chuna en 6 chinese danio's.
Weinig visjes dus en later hem ook met rust, behalve de borelli vrouw. Ze zoekt hem niet op maar als ze hem toevallig tegenkomt is ze een echte kattekop (zo is ze sowieso). Een hap en een mep met haar staart. Hij moet dus wel wat ballen groeien.

Afijn, het nest verlaten vonden hij en zijn vriendjes nogal eng. Ik snap dus heel goed dat hij in zijn uppie doodsbang is. Dat is ook echt goed te zien. Hij verstopt zich en houdt zich doodstil. Daar blijft hij uren zitten. Dit doet hij 'liggend', dus op zijn zij (zie foto)
Als hij denkt dat er gevaar is en hij in zwemhouding klaar gaat hangen, dan hangt hij schuin. Met zijn staart naar beneden. Als hij zwemt, zwemt hij gewoon recht. Ik denk niet dat er iets mis is, maar echt gewoon bang.
Dat kan, dat mag, geen probleem, hijkrijgt alle tijd.

Het punt is dat hij 'niet' eet. Ik voer hele kleine beetjes van alles wat. Baby droogvoer, omdat dat als sneeuw door de bak gaat. Diepvries zwarte muggenlarven. O-nip in stukjes hier en daar. Maar zeker ookeen paar spuitjes artemia. Deze spuit ik eerst aan de andere kant van de bak voor iedereen en dan een deeltje recht boven hem, maar hij durft gewoon niet te bewegen. Van dinsdag tot nu heeft hij misschien 4 hapjes genomen. Nou whoehoe 3 artemia's en 1 stukje mug, daar kun je niet op leven.

Hoe krijg ik hem aan het eten zodat hij kracht opbouwt om op onderzoek te kunnen gaan. Jezelf een dweil voelen is namelijk niet echt handig.

Hoe zouden jullie dit visje helpen?
20161104_130231-2.jpg

Mijn borellii's waren ook nooit zo voer fanatiek en tamelijk shuw. denk dat bij mij de 1e vrouw pas na 5 dagen zichtbaar wat kwam eten.

Vissen kunnen gelukkig wel even met minder voer. maar niet heeeel lang natuurlijk.

Een manier om m actief te krijgen kan ik niet verzinnen, denk dat het afwachten is en ondertussen niet teveel in de bak doen aan onderhoud.

Je kan ook pech hebben en een slechte/zwakke vis hebben.

Mijn 1e borellii man was namelijk ook erg zwakjes en heeft 3 dagen geleefd. de 2e was meteen actief zonder verdere problemen.

Toen ik pas borrelis had waren ze ook heel schuw en aten ze bijna niets, maar als ik ze rode muggenlarven gaf kwamen ze er allebei op af.

Oh wauw guppy, zie hier wat er gebeurde nadat ik rode muggenlarven liet drijven (hij eet ze niet, maar hier ben ik al blij mee)

20161105_122315-1.jpg

Daar hing hij dan gisteren een 10 minuten zo. Daarna kroop hij in een hoekje waar ik hem kon zien en leek hij het te gaan opgeven. Hij ging steeds slapper op de grond hangen. Zich vervolgens naar een andere plek gesleept. Kon hem nergens meer vinden. Savonds gaan zoeken en vond hem meer dood dan levend tussen hout en achterwand op de grond.
Snel de netbreeder gepakt en hem daarin gehangen met zwarte en rode muggenlarven, een stukje tablet en regelmatig snufjes artemia voor zijn mond laten dwarrelen. Hij zat daar maar met zijn mond open en at niks.
Vanacht zo laten zitten en verwacht hem vanmorgen dood aan te treffen.
Maar.. hij is er nog. Voer weg gezogen en nieuw erbij gedaan. Eten doet hij nog steeds niet, maar hij oogt wel weer wat levendiger. Lees: hij fladdert zijn vinnen weer en ligt niet meer op de bodem, maar meer ook niet.
Heb de netbreeder laten zakken en nu is het aan hem om er uit te gaan zwemmen. Hij zal het toch echt zelf moeten gaan doen.
Wat is het rot zeg, om hem niet te kunnen helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan