Wat is er nieuw

Jonge vuurgarnalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Percy
  • Startdatum Startdatum
P

Percy

Guest
Hallo,

Ik zit even met een vraag..
Een aantal weken geleden (zal toch wel al meer dan 3 weken zijn) hebben wij een hoop vuurgarnalen gekocht.
Hiervan waren ongeveer 3/4 garnalen zwanger.
Echter zie ik inmiddels geen garnalen met eitjes meer lopen, maar heb ook nog geen babygarnalen gezien.

Weet iemand hoe dat gaat als garnalen hun jongen baren? Doen ze dit beschut?

Als er dreiging is zullen ze zich wel goed verschuilen. Mogelijk zijn de garnalen nog zo klein dat je ze niet tot nauwelijks kunt zien.

Denk dat je ze vanzelf een keer zult zien. Zijn minuscule diertjes hoor als ze net zijn gebaard.

Heb geduld. Ze komen vanzelf. K weet hoe je je voelt, voordat ik mijn eerste kleintjes zag, had ik ook geen geduld ermee haha. Misschien zitten ze er zelfs al, als je heeeeeel goed kijkt in het mos 😛

Toen ik mijn eerste 20 garnaaltjes in de bak deed zag ik de eerste 2 maanden geen groei in aantal, later toen ik de eerste gespot had ging ik er meer zien, als je heel erg goed tussen fijnbladige plantjes kijkt kun je soms de allerkleinste zien, maar je zult moeten leren kijken ze zijn kleiner dan een halve millimeter.

Het ligt overigens ook aan je visbestand als je er visjes bij hebt die af en toe er ook eentje lusten gaat het uiteraard langzamer, even als het afhevelen van de bodem, onbedoeld neem je er toch een paar mee!

Ze kunnen ook in je filter verstopt zitten. Heb laatst mijn filter open gemaakt omdat ik ook geen zwangere vrouwen meer zag, zaten 15 kleintjes in het filter verstopt!

Ik zal proberen wat meer geduld te hebben dan, haha.
In het filter zit niks die hebben we vanmiddag al heel voorzichtig schoongemaakt.

Ik heb afgelopen zaterdag gezien hoe ze 'bevallen'. Moeder verschuilt zich in het mos en werpt langzaam de eitjes af. De jongen schieten als het ware weg en verstoppen zich dan heel goed. Was mooi om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan