Wat is er nieuw

Jonkie platy Mickey mouse

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fabiennevdb
  • Startdatum Startdatum
F

Fabiennevdb

Guest
Twee dagen geleden is mijn platy bevallen. Ik heb er helaas maar vijf in een zwangerschapbakje kunnen zetten. Echter zijn er al twee overleden en de andere twee zijn denk ik door de onderste gaatjes van het bakje gegaan. Ik heb er nu nog maar een over. Zou iemand mij tips kunnen geven hoe ik kan voorkomen dat deze het ook niet red? Naast mijn platy heb ik ook nog twee baby algeneters. Ik had er vier gevonden, maar hier zijn er ook twee van overleden. Alvast bedankt!!

als je genoeg beplanting hebt dan zouden er een paar kunnen blijven leven..
en babys van de algeneters ook volgens mij??
maar daar weet bertus heel goed antwoord op

Die zwangerschapsbakjes zijn ondingen. Gooi ze asjeblief meteen in de vuilnisbak. Het water daarin bederft heel snel en dat is waarschijnlijk de reden waarom die kleintjes het niet redden. Koop in de plaats daarvan wat drijfplantjes, zoals het mosselplantje (Pistia straiotes). De sterksten en snelsten kunnen dan tussen de wortels daarvan schuilen en zonder problemen groot worden in je grote aquarium.

Hieronder dat plantje, zeer goedkoop, bij aquarianen gratis

s36CWlBPaaXzD1jPj9c558cUboHRPcy4.jpeg

Bedankt voor de tips! Ik heb al redelijk veel beplanting zitten in mijn aquarium. Is het een idee om de overige vissen eerst eten te geven en dan de kleintjes in het aquarium los te laten? In de hoop dat de kleintjes niet meteen aangevallen worden als ik ze los laat, zodat ze snel een schuilplaats kunnen vinden?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan