Wat is er nieuw

Jonkies maar van wie

RoyK

Well-known member
Lid geworden
25 april 2017
Leeftijd
49
Zag vanmorgen dat ik Jonkies had maar ik weet niet van wie. Ik plaats eerst de foto's en daaronder mijn visbestand.

IMG_4804.JPG

IMG_4806.JPG
IMG_4809.JPG

Mij visbestand bestaat uit het volgende:

Koppel dwerggouramie (deze staat bij mij bovenaan als ouders)
2 Mikrogeophagus altispinosus
13 Hockeystick
11 Corydoras similis

Ik ben benieuwd wie jullie verdenken op dit broedsel alvast bedankt

Gelet op het lijstje zou ik denken de Gourami s. Alhoewel ik de vorm niet er echt op vind lijken maar anders weet ik het ook niet.

Qua vorm zou ik zeggen de mikrogeophagus

20170618_151839.jpg

Zag vanmorgen dat ik Jonkies had maar ik weet niet van wie. Ik plaats eerst de foto's en daaronder mijn visbestand.

Bekijk bijlage 15876
Bekijk bijlage 15877 Bekijk bijlage 15878

13 Hockeystick
11 Corydoras similis

Ik ben benieuwd wie jullie verdenken op dit broedsel alvast bedankt
Ik dacht aan hem....

http://www.ad.nl/binnenland/spermadokter-karbaat-verwekte-19-donorkinderen~af51485f/

😉😉😉

Het zou de dwerggoerami kunnen zijn, heb je onlangs veel schuim tussen je drijfplanten?

Het zijn geen jongen van de Altispinosus en ook niet van Corydoras. De jongen van Altispinosus zien er heel anders uit:

GRqAbnykukizSWVPbBHh-YJ5umt1FpT3.jpeg

ziet er leuk uit!!

Ik zou ook verwachten dat de jongen van de Alti s niet zo aan het oppervlak zullen zwemmen.

Platy zou ik ook zeggen. Panda platy misschien?

Platy zou ik ook zeggen. Panda platy misschien?

Tja, maar het zouden toch jongen van dit visbestand moeten zijn:

13 Hockeystick
11 Corydoras similis

Pffff mijn hoogvinkarpers heb ik 4 dagen geleden eruit gehaald, deze hebben er een dikke maand ingezeten en waren twee vrouwtjes. Dus ergens kan dat wel ja, maar ging er niet van uit omdat het twee vrouwtjes waren. Heb ze eruit gehaald omdat ze niet bij mijn bak pasten. Volgens mij hebben ze dan iets voor me achter gelaten en zijn ze zwanger geraakt voordat ik ze kreeg.
Sorry voor het misverstand en de puzzel valt nu wel in elkaar. En ik zit met 26 jonkies. Wat doen jullie met de vissen die je groot hebt gebracht? LFS? Marktplaats? Zorgen jullie dat ze niet groot worden (rouwtetra's erin ofzo?)

Ik dacht eigenlijjkk zelf aan mijn gouramies omdat die al een aantal keer een schuimnest hadden gebouwd, maar vond ze er wel heel anders uitzien.

Die moeten het dan zijn idd.

Misschien leuk om ze op te laten groeien? Kweken wel heel er makkelijk dus denk niet dat je LFS voor deze soort staat te springen.

maar ging er niet van uit omdat het twee vrouwtjes waren

Bijna elke levendbarende kan enkele maanden sperma opslaan. Dus ook als je alleen vrouwtjes bij de lfs haalt ben je zeker niet veilig.

Gratis op marktplaats zou je ze wel kwijt moeten raken denk ik.

Pffff mijn hoogvinkarpers heb ik 4 dagen geleden eruit gehaald, deze hebben er een dikke maand ingezeten en waren twee vrouwtjes. Dus ergens kan dat wel ja, maar ging er niet van uit omdat het twee vrouwtjes waren. Heb ze eruit gehaald omdat ze niet bij mijn bak pasten. Volgens mij hebben ze dan iets voor me achter gelaten en zijn ze zwanger geraakt voordat ik ze kreeg.
Sorry voor het misverstand en de puzzel valt nu wel in elkaar. En ik zit met 26 jonkies. Wat doen jullie met de vissen die je groot hebt gebracht? LFS? Marktplaats? Zorgen jullie dat ze niet groot worden (rouwtetra's erin ofzo?)

@jessicapilon De anderen soorten zouden het sowieso niet kunnen zijn in mijn ogen, deed dus maar een wilde gok 😉

@bart12345 heeft gelijk. Ze kunnen vaak nog meerdere keren jongen werpen, doordat ze het sperma hebben opgeslagen.

O ja die stonden niet bij je bestand en nu valt het op zn plaats ja😀😀.

Haha inderdaad, wist niet dat die vissen een zwemmende spermabank zouden zijn.... Denk dat ik ze los laat in mijn bak en voordat ze geslachtsrijp zijn de enkele die nog over is laten ophalen dooriemand die ze wil.

Tja, met levendbarenden heb je weer jongen voordat je er erg in hebt😀😀

• Leuk
Waarderingen: RoyK
Gratis af te halen op marktplaats ben je zo van je jonkies af. Mijn moeder heeft nu een wachtlijst voor gratis baby guppen 😀😀😀 ze heeft meer vraag dan aanbod. Lfs hebben hun "eigen" kwekers en willen ze meestal niet hebben.

Gratis af te halen op marktplaats ben je zo van je jonkies af. Mijn moeder heeft nu een wachtlijst voor gratis baby guppen 😀😀😀 ze heeft meer vraag dan aanbod. Lfs hebben hun "eigen" kwekers en willen ze meestal niet hebben.
LFS Kopen ze bij groothandels die ze weer inkopen bij kwekers in Aziatische landen.

Guppyfarm in Singapore:

Vis inpakken zodat ze naar Nederland kunnen:

Guppy farm!!! Het is meer guppy bio industrie!!! mijn moeder is al 4 guppen kwijt. 3 vrouwtjes en een paar dagen geleden een flamingo man. Ze heeft 4 vrouwtjes van onze oude buren gehad plus de 2 die nog in leven zijn. En 2 mannen. Als klein meisje ook guppen gehad, niet dood te krijgen. Nu vallen ze met bosjes weg

Guppy farm!!! Het is meer guppy bio industrie!!! mijn moeder is al 4 guppen kwijt. 3 vrouwtjes en een paar dagen geleden een flamingo man. Ze heeft 4 vrouwtjes van onze oude buren gehad plus de 2 die nog in leven zijn. En 2 mannen. Als klein meisje ook guppen gehad, niet dood te krijgen. Nu vallen ze met bosjes weg

Handel is handel, hoe dacht jij dan dat ze gekweekt werden?. Helaas worden ze daar opgefokt in vrij zuur water en zijn het producten van zware inteelt. Ook houdt je deze liever erg warm.

Guppen dragen vaak bacteriën bij zich waar ze zelf geen enkel last van hebben maar dodelijk kan zijn voor andere Guppen. Daarom moet je geen meerdere stammen bij elkaar zetten want dat is om problemen vragen.

Dragen andere vissen die uit deze regionen komen dan geen bacteriën bij zich die zo funest zijn? Of is het meer dat door de inteelt ze verzwakt zijn misschien?

Dragen andere vissen die uit deze regionen komen dan geen bacteriën bij zich die zo funest zijn? Of is het meer dat door de inteelt ze verzwakt zijn misschien?
Deze bacteriën zijn alleen schadelijk voor Guppen die er niet tegen kunnen. Of ze bij andere vissen voorkomen weet ik niet maar denk ik het niet.

Ik heb in ieder geval 31 jonkies in totaal (Poecilia velifera leopoard) en ze horen eigenlijk niet thuis in mijn bak. Had de twee dames een dikke maand geleden gekocht in de winkel volgens de winkelmedewerker kon deze soort goed in een gezelschapsaquarium. Maar ik lees steeds op meer website dat deze soort wat zout in het water nodig heeft en dat ze liever in harder water leven. De jonkies doen het wel opmerkelijk goed terwijl ik ook lees dat het groot brengen van deze soort niet altijd even makkelijk is (tenminste dat beweren sommige websites)
Heb ze op marktplaats staan maar het loopt nog niet storm. Ik hoop dat ik ze alsnog ga slijten op marktplaats en ze anders toch aan de LFS probeer te slijten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan