Wat is er nieuw

Jorrin 76 met aqualantis 120

Jorrin76

New member
Lid geworden
19 oktober 2022
Leeftijd
48
Goedendag,
Bij deze zal ik na al een tijdje te lezen mij ook even voorstellen.
Jorrin uit Gouda, na een paar jaar geen aquarium gehad te hebben is er in dit huis weer 1 in aanbouw.

Een Aqualantis 120x60x40 in het zwart met zwart meubel, een biomaster thermo 600 met daar een co2 reactor (nog niet helemaal af)
Een grijze stone HS 3D achterwand, en zwart quartsgrind (afgerond en zo fijn als zand speciaal uitgezocht en zeer geschikt voor corydora's.)
Nu met stenen aan het spelen en wat stukken hout(spider) om te kijken hoe of wat. (Heb onder de stenen wel een rubber matje liggen zodat die niet direct op het glas liggen.
Morgen het zand/quarts wassen zodat de eerste kilo's erin kunnen.
Zit alleen met de ruimte voor de spraybar.
Deze wil ik over de achterkant over bijna heel de lengte maar zit met de bevestiging. Door de hoge achterwand kan hij niet erboven, dan plenst het erin en heb ik co2 voor de kat z'n viool eraan toegevoegd, dus zit te denken om de zuignapjes van de klemmetjes te halen en de pootjes scherp af te slijpen en in de achterwand te steken(desnoods met beetje kit om zeker te weten)
20230501_221226.jpg
20230501_223333.jpg

20230501_224004.jpg

Welkom Jorrin! Mooi formaat bak, daar kan je wat mee 🥰 weet je al wat voor vissen je wilt houden?

Welkom Jorrin! Mooi formaat bak, daar kan je wat mee 🥰 weet je al wat voor vissen je wilt houden?
Ja, wordt niet heel bijzonder.
Corydoras groepje, paar kuhli's, kardinaaltetras, bijlzalmpjes, de grote japonica garnalen, twee waaierhand garnalen dat sowieso

Ik zou zelf wel goed kijken wat je erin wilt hebben want het is zonde als je een bestand hebt waar je niet tevreden mee bent.
Oh ik vind dat hele mooie vissen, maar ik bedoel dat het niet een heel uitzonderlijk bestand zal worden. Misschien een koppel diamantzalmen er nog bij...

Haha, ok dan snap ik wat je ermee bedoelde en natuurlijk is het goed als jij er tevreden mee bent:thumbs:

Haha, ok dan snap ik wat je ermee bedoelde en natuurlijk is het goed als jij er tevreden mee bent:thumbs:
Maar leuke tips en suggesties blijven welkom 😉

Zelf vind ik de R Espei wel een mooi kleurrijk visje en die scholen ook erg goed.
Maar ja, de keuze is reuze.

Ik vind het niet saai hoor! Mijn favo vis is de neontetra en heb nu waterdraken die de hele dag niks doen 😂 ook eenvoud is schoonheid 🌈🤪

Nou, het was wat wachten op onderdelen voor de co2 reactor omdat ik die aan wilde passen en nog wat pomp aanpassingen wilde doen.
Ondertussen de scape wel al beetje op orde. Hopelijk van het weekend wat tijd om techniek in te bouwen en dan vullen en planten
20230516_070544.jpg
.
Kan alleen de max vulling van de aqualantis niet vinden, is dat de bovenste zwarte rand ?

Laatst bewerkt:
Als het goed is zit er bij de Aquatlatis een stikker in met rode lijn maar zelf vul ik hem tot net boven de onderste rand van de kap.
Bij de Splendid hier zit die stikker linksachter op de zijkant van de kap.

Btw, wellicht is het een leuk idee voor je om bij foto album een topic te openen zodat je de voortgang kan bijhouden.

Als het goed is zit er bij de Aquatlatis een stikker in met rode lijn maar zelf vul ik hem tot net boven de onderste rand van de kap.
Bij de Splendid hier zit die stikker linksachter op de zijkant van de kap.
Ok dank je, ga eens kijken maar zag niets zo snel en anders inderdaad net op/onder de rand.
Moet ook de hoogte van de spraybar een beetje bepalen want deze wordt niet met zuignapjes maar met de clips in de achterwand gemonteerd over de hele breedte.
En het fotoalbum is inderdaad wel een idee ja !

Ik heb zelf de spraybar ongeveer 1 cm onder het oppervlak en dan de gaatjes licht naar beneden gericht.

Ik heb zelf de spraybar ongeveer 1 cm onder het oppervlak en dan de gaatjes licht naar beneden gericht.
Ja precies dat moet ik dus even gaan uitmeten en plaatsen, en het feit dat het zonder zuignapjes moet is altijd leuk 😛
De clips heb ik beetje puntig geslepen, boor een klein gaatje in achterwand en met aquariumkit lijm ik die daarin.
Ook de afzuigbuis zal op die manier in de achterwand komen omdat het met de zuignapjes aan de zijkant op het glas met de uitsparing van het aquarium een beetje onder spanning staat anders.
Met de oase 600 Biomaster Thermo heb ik gelukkig al geen verwarming meer in de bak......

Goedendag,
Bij deze zal ik na al een tijdje te lezen mij ook even voorstellen.
Jorrin uit Gouda, na een paar jaar geen aquarium gehad te hebben is er in dit huis weer 1 in aanbouw.

Een Aqualantis 120x60x40 in het zwart met zwart meubel, een biomaster thermo 600 met daar een co2 reactor (nog niet helemaal af)
Een grijze stone HS 3D achterwand, en zwart quartsgrind (afgerond en zo fijn als zand speciaal uitgezocht en zeer geschikt voor corydora's.)
Nu met stenen aan het spelen en wat stukken hout(spider) om te kijken hoe of wat. (Heb onder de stenen wel een rubber matje liggen zodat die niet direct op het glas liggen.
Morgen het zand/quarts wassen zodat de eerste kilo's erin kunnen.
Zit alleen met de ruimte voor de spraybar.
Deze wil ik over de achterkant over bijna heel de lengte maar zit met de bevestiging. Door de hoge achterwand kan hij niet erboven, dan plenst het erin en heb ik co2 voor de kat z'n viool eraan toegevoegd, dus zit te denken om de zuignapjes van de klemmetjes te halen en de pootjes scherp af te slijpen en in de achterwand te steken(desnoods met beetje kit om zeker te weten)
Bekijk bijlage 359812Bekijk bijlage 359813

Bekijk bijlage 359814
Mag ik vragen waar je dat rubber matje vandaan hebt?

Kwarts is schoon en hoef je niet te wassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan