Jouw ultieme aquarium


A

activ

Guest
Hoi allemaal,

Het lijkt mij leuk om eens te horen wat van iedereen zijn of haar ultieme aquarium is.
Dus als je geld zat had, welk aquarium zou je dan willen en welke apparatuur etc. Een beetje je droom aquarium dus.

Ik zou graag die van mij hier neer zetten, maar heb hem nog niet rond in mijn hoofd. Ben dus heel benieuwd waar jullie mee gaan komen. Zou er een Ferari onder de aquaria zijn die veel mensen willen of is het allemaal echt heel erg persoonlijk?

groeten,
activ
 
Nou als geld het probleem niet zou zijn dan nog zou ik niets veranderen. Ten eerste ben ik nu tevreden en ten tweede zal een vaak groot droomaquarium ook veel meer werk geven en dat moet je wel kunnen behappen.
 
Al meer aangegeven zou dol graag eens een rivieren loop na bootsen dus van de bron lees Berghelling naar beneden de heling laten begroeien met verschillende planten/bomen en onderaan een mooi bak waar het gebeuren op uitstroomt
met daarin de vissen van de biotoop die als voorbeeld voor de planten/bomen is genomen.
Das een mooi droom die waarschijnlijk nooit uit gaat komen.
Dichter bij is een mooi grote zeewater bak met voldoende techniek er bij die het onderhoud aangenaam maken :D :D
 
Laatst bewerkt:
Tevreden met mijn bak van 321x80x70. Alhoewel ik nog wel eens overweeg om een hogere te nemen .
3A9EF485-E0DB-456E-9340-47CBE6FE4ADB.png
 
Indien ik de ruimte er voor had zou ik een grote binnen vijver maken met koi karpers. Een mooie zit hoek erbij maken om te zitten. filtering etc allemaal in een kamer er naast maken zodat je daar geen last van hebt. De vijver is dan wel verhoogd zodat je door ramen in de zijkant van de vissen kan genieten. Zie de bijgevoegde foto voor een idee. een ex collega van mij had dat in de tuin gemaakt. hoogte is ongeveer 1.2m boven de stenen. geloof dat hij in totaal 1.8m diep was

visswen.jpg
 
Als je dan bij de bodem wil dan heb je een duikpak nodig volgens mij :D
Die gedachte had ik eerst ook maar ik kom eigenlijk zelden op de bodem. Voor eventueel vuil afzuigen kom je met een slang en stuk pvc een heel eind.
maar zoals mijn vriendin altijd zegt ....je moet ook eens tevreden zijn.
maar 80 of 90 hoog lijkt me wel erg mooi dus wie weet krijg ik nog eens een mooi bod op mijn bak . :D:D:D
 
Tevreden met mijn bak van 321x80x70. Alhoewel ik nog wel eens overweeg om een hogere te nemen .
Wow, heb je ergens een topic o.i.d. met meer details? Ben benieuwd naar de details van die bak, dat ziet er wel serieus uit.
 
Mijn eigen ultieme bak begint ook wat meer vorm te krijgen in mijn hoofd, en het huidige beeld is:
Strak voorgegevens maatwerk bak met foutloze afwerkig met een overloop naar een bioloog er onder en een droogkamer om de weg terug uit het zicht te werken. Led verlichting met zonsopgang en ondergang simulatie en maanlicht stand. Een aquarium computer om de boel aan te sturen en een fikse UPS om i.i.g. de primaire functies door een stroomstoring heen te krijgen.
 
Nou... toen wij de laatste tijd nogal aan het stechelen waren over het geluid van het filter bij de muur tussen ons en de buren, bedacht ik als alternatief een Rio 450 tegen de binnenmuur aan, in plaats van de huidige kast. Uiteraard is dit nu slechts fantasie, maar het zou er als volgt uizien:

Een lichtblauwe achterwand, en een scape die bestaat uit platen leisteen met daarachter en daartussen turfplaten, in de vorm van een Chinees berglandschap. Kleine sterke planten zoals anubias en microsorum wortelend in de turfplaten. Zand op de bodem aangevuld met mooie keien en mopanihout om wat diepte erin te krijgen, en misschien zo'n mooi samengesteld nepboompje waar dan mossen op groeien op de voorgrond. Verder veel javavaren. In deze bak, die groot genoeg is, mag weer een Pterigoplychthys pardalis zwemmen. En verder Bessie de ancistrus, en mijn huidige sluiers , aangevuld met een paar pearl scale fancy goldfish en misscien een ryukin of een ranchu.

Maar eigenlijk vind ik mijn bak mooi zoals die is, met mijn 3 sluiers en mijn ancistrus.
 
Mijn eigen ultieme bak begint ook wat meer vorm te krijgen in mijn hoofd, en het huidige beeld is:
Strak voorgegevens maatwerk bak met foutloze afwerkig met een overloop naar een bioloog er onder en een droogkamer om de weg terug uit het zicht te werken. Led verlichting met zonsopgang en ondergang simulatie en maanlicht stand. Een aquarium computer om de boel aan te sturen en een fikse UPS om i.i.g. de primaire functies door een stroomstoring heen te krijgen.
Mijn eigen ultieme bak begint ook wat meer vorm te krijgen in mijn hoofd, en het huidige beeld is:
Strak voorgegevens maatwerk bak met foutloze afwerkig met een overloop naar een bioloog er onder en een droogkamer om de weg terug uit het zicht te werken. Led verlichting met zonsopgang en ondergang simulatie en maanlicht stand. Een aquarium computer om de boel aan te sturen en een fikse UPS om i.i.g. de primaire functies door een stroomstoring heen te krijgen.
Wow, heb je ergens een topic o.i.d. met meer details? Ben benieuwd naar de details van die bak, dat ziet er wel serieus uit.
heb er geen topic van maar hier de details
bak 321x80x70 achterwand en zijkant zwart gemaakt.
overloop van 60x15cm met drie doorvoeren.
optic white voorruit
rvs frame en bak zijn afgewerkt met wit dibond.

onder het meubel een sump van 150cm met een voorfilter met watten.
gebouwd door aqualife.
 
heb er geen topic van maar hier de details
bak 321x80x70 achterwand en zijkant zwart gemaakt.
overloop van 60x15cm met drie doorvoeren.
optic white voorruit
rvs frame en bak zijn afgewerkt met wit dibond.

onder het meubel een sump van 150cm met een voorfilter met watten.
gebouwd door aqualife.
Nice. Heb je toevallig een beeld bij het stroomverbruik van dit alles?
 
Nice. Heb je toevallig een beeld bij het stroomverbruik van dit alles?
Nee heb geen idee. De jaarafrekening komt in mei.
het valt momenteel wel mee omdat ik een fish only heb er hangt nu maar 225 watt aan verlichting boven.
de planning is om volgend jaar nieuwe verlichting aan te schaffen dan zullen de stroomkosten serieus omhoog gaan.
 
Indien ik de ruimte er voor had zou ik een grote binnen vijver maken met koi karpers. Een mooie zit hoek erbij maken om te zitten. filtering etc allemaal in een kamer er naast maken zodat je daar geen last van hebt. De vijver is dan wel verhoogd zodat je door ramen in de zijkant van de vissen kan genieten. Zie de bijgevoegde foto voor een idee. een ex collega van mij had dat in de tuin gemaakt. hoogte is ongeveer 1.2m boven de stenen. geloof dat hij in totaal 1.8m diep was

Bekijk bijlage 283570

Ik voel nattigheid.... En ik zie het ook, op de vloer! Even ********* bellen?
 

Terug
Bovenaan