Wat is er nieuw

Julii of niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis_89
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis_89

Guest
Hallo Allen,
Nu is het mijn beurt een keer, Julii of niet.
Volgens de verkoper is het wel zo, ik zeg van niet.
Aangezien ik geloof van goede intenties van de verkoper geloof ik ook niet in opzet, en momenteel gaat de correspondentie nog voort. Toen bedacht ik me, misschien heb IK wel ongelijk en is het inderdaad de Julii.

Wie biedt uitsluitsel?

215477dennis_89_0_84_foto0112.jpg
 
Vaak is de kennis gebrekkig bij de verkopers.
 
jessicapilon zei:
Vaak is de kennis gebrekkig bij de verkopers.

Enig idee John?
 
Ik echt niet. Er zijn wel leden die dat vast kunnen zien. AadMec bijvoorbeeld is een echte kenner.
 
Dennis_89 zei:
Aangezien ik geloof van goede intenties van de verkoper (...)
De verkoper neemt vaak ook maar gewoon over wat de groothandel aangeeft.
Dus zie die goede intenties maar als het eerlijk overnemen van de naam die de groothandel opgeeft 😉
 
Jij denkt zeker aan de c. trilineatus ?
 
peterdenhaag53 zei:
Jij denkt zeker aan de c. trilineatus ?
Daar dacht ik inderdaad aan. Maar ik ben zeker geen expert. Daarom vraag ik het hier. Het is natuurlijk ook goed mogelijk dat ik ongelijk heb en de verkoper voor niks lastig val.
 
Ik weet het ook niet zeker 😉
Dus effe wachten op de experts.
 
Aad kan vast het verlossen de antwoord geven maar ja die is er nu even niet.
 
Inderdaad een Corydoras trilineatus.

De C. Julii ziet er zo uit (Is zwartere stipjes, niet echt streepjes):


Dc0-WsQWR74HYT1--PEyMJkI_PwvXKFL.jpeg


corydoras-julii.jpg


De C. trilineatus

Dc0-WsQWR74HYT1--PEyMJkI_PwvXKFL.jpeg
 
De julii heeft een hele andere tekening. Meestal wordt de trillineatus verkocht, als zijnde julii maar dat is het in dit geval mogelijk niet. De tekening van de vis van de topicstarter wijkt af. Dat kan ook komen doordat dit mogelijk een plaatselijk voorkomende variant van de trillineatus is. Deze vissen zijn hoogstwaarschijnlijk ook wildvang.

Dit is een julii
QkXOwO5djoQ9sS497KOaxY5u8dnr_ZGi.jpeg
 
Verkoper dacht dat de Julii met alleen maar stipjes zeldzaam zijn en dat je ook met wat kleinere streep en vlekjes hebt, zodra de strepen verbonden zijn is het dan een Trillineatus. Dit is dus niet waar?
 
Hoe groot zijn jouw exemplaren eigenlijk, Dennis?
 
Mascha&Ivo zei:
Hoe groot zijn jouw exemplaren eigenlijk, Dennis?
Ik gok 2 � 3 cm. Geen volwassen exemplaren volgens mij. Zal morgen bij daglicht nog eens kijken
 
Bij die lengte hadden de nakomelingen van onze diertjes nog lang hun volwassen patroon niet.
De verbinding waar je het over hebt was toen nog niet voltooid.

Ik zie daarin de reden dat het nog geen "volledig trili patroon is".

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
Bij die lengte hadden de nakomelingen van onze diertjes nog lang hun volwassen patroon niet.
De verbinding waar je het over hebt was toen nog niet voltooid.

Ik zie daarin de reden dat het nog geen "volledig trili patroon is".

~ Ivo

Dat zou veel verklaren Ivo, dankje.
Als er iemand is die er nog wat over te zeggen heeft, graag.
Kan ik meenemen naar de verkoper. Hij zou het sowieso opnemen met de groothandel, kijken wat ze erover te zeggen hebben.

Het is niet eens erg als het een Trili is, meer dat je niet hebt gekregen wat je kocht (weet niet of er een prijsverschil is) maar ook dat ze een verschillende optimale temperatuur hebben. En de ze zitten nu dus op ideale Julii temperatuur. En als het uiteindelijk toch een Julii is, wat ik inmiddels niet meer geloof na jullie bevestiging, ben ik alleen maar blij 🙂
 
Vissen is vaak inkoop * bepaalde factor. Daarbij spreekt de exacte soort dus geen rol. Zal bij deze winkel niet anders zijn.
Is dus niet dat je goud hebt betaald voor een visje en een goedkopere hebt meegekregen.

Trouwens een foto van een van de kleintjes van onze groep gevonden. Duidelijk is dat het patroon anders is als dat van een volwassen trili (patroon ondergaat wat veranderingen tijdens opgroeien):

2013-5-6-02_zpsa6a459ac.jpg


Dit diertje was nog kleiner als de 2 a 3 cm waar jij het over hebt.
 
Inderdaad heel anders, lijken achterop wel een soort mazen/cirkels, heb ik nog niet eerder gezien.
 
Dacht dat ik Juliis had zwemmen.Niet dus
Mijn corydorassen hebben ook een soort van ronde vlakjes op hun body's.
 
Ja, ik kan inmiddels wel stellen dat er hier op het forum geen twijfel is wat ik in mijn bak heb zitten.
Morgen zal ik het overbrengen naar de verkoper, ik wacht nog even of er nog iemand iets over te zeggen heeft, je weet nooit.
 
uaruman zei:
Dacht dat ik Juliis had zwemmen.Niet dus
Mijn corydorassen hebben ook een soort van ronde vlakjes op hun body's.
Zonder foto's te hebben gezien snelle gok: C. schwartzii, C. similis, C. agassizii, C. leucomelas?

Dennis_89 zei:
Ja, ik kan inmiddels wel stellen dat er hier op het forum geen twijfel is wat ik in mijn bak heb zitten.
Morgen zal ik het overbrengen naar de verkoper, ik wacht nog even of er nog iemand iets over te zeggen heeft, je weet nooit.
Ik zou wel zeggen niet t� druk om maken. Verkoper zal niet gauw geneigd zijn de naam te gaan aanpassen.

Ook nog wel aardig:
Corydoras_trilineatus_diff.jpg


~ Ivo
 
Dennis_89 zei:
Ja, ik kan inmiddels wel stellen dat er hier op het forum geen twijfel is wat ik in mijn bak heb zitten.
Morgen zal ik het overbrengen naar de verkoper, ik wacht nog even of er nog iemand iets over te zeggen heeft, je weet nooit.
Ik zou wel zeggen niet t� druk om maken. Verkoper zal niet gauw geneigd zijn de naam te gaan aanpassen.

~ Ivo[/quote]

Daar heb je gelijk in, Ivo. En eigenlijk maar ik me helemaal niet druk. Het is gewoon niet prettig niet zeker te weten wat je nu hebt ziiten. En iets kopen en iets bestellen en iets anders krijgen is natuurlijk nooit leuk.
 
Ik ben nog steeds niet overtuigt dan Dennis de trilineatus heeft...
 
Is er iets wat ik kan bijdragen om meer zekerheid te krijgen? Julii is het in ieder geval niet, Gomezi zou ook nog kunnen. Meer foto's? (ik heb er intussen een stuk of 60, meeste niet scherp) Hoewel ik intussen het idee begin te krijgen dat voor de volle 100% zekerheid krijgen er een stel kenners er met hun neus bovenop moeten staan, en dat is het natuurlijk ook weer allemaal niet waard.

439646dennis_89_0_84_foto0116.jpg

981314dennis_89_0_84_foto0146.jpg

119826dennis_89_0_84_foto0147.jpg
 
Botia zei:
Ik ben nog steeds niet overtuigt dan Dennis de trilineatus heeft...
Welke andere opties dacht jij aan Bart?

~ Ivo
 
Als ik de derde foto ziet, duidelijk Trillers.
 
1000% Trilineatus. De vorm van het hoofd is vrij apart.
Overigens is de Julii het laatste jaar niet in de handel gezien voor zover ik weet.
Enige die ze (gekweekt !!!) heeft aangeboden is een Cory-expert in Edinburgh.
Groet,
Aad
 
Mascha&Ivo zei:
Botia zei:
Ik ben nog steeds niet overtuigt dan Dennis de trilineatus heeft...
Welke andere opties dacht jij aan Bart?

~ Ivo
De tekening wijkt af en is anders dan bij jonge trilineatus die ik eerder heb gezien. Maar het kan wel zo zijn dat dit dieren zijn van een plaatselijke iet wat afwijkende vorm van de trilineatus.
 
AadMec zei:
1000% Trilineatus. De vorm van het hoofd is vrij apart.
Overigens is de Julii het laatste jaar niet in de handel gezien voor zover ik weet.
Enige die ze (gekweekt !!!) heeft aangeboden is een Cory-expert in Edinburgh.
Groet,
Aad
Dank Aad! Jij wordt hier regelmatig genoemd als de expert, dus op jou zat ik nog even te wachten. Dan zal ik de temperatuur maar instellen op Trillineatus.
 
Dat kan zeker Bart. Trilis zijn er in allerlei vormen en uiterlijk.
In feite zou je de vanglocatie moeten weten om zeker te zijn van de soort.
Er zijn overigens Julii met streepjes en Trilis met stippen !!!
Dus ook dat is niet 100% bewijs.
 
Iedereen bedankt voor de diepgaande discussie, ik ben erg blij dat er zo zorgvuldig gewogen wordt en ik niet met een kluitje in het riet ben gestuurd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan