daand
Well-known member
- Lid geworden
- 10 juni 2021
- Leeftijd
- 21
Ik word binnenkort vrijwilliger in een rusthuis om hun aquarium te verzorgen. Het betreft een Juwel 180 waar voorlopig slechts 3 vissen inzitten. 2 diamanttetras en 1 van een andere tetra soort. Ik moet dus het water daar gaan verversen en de ruiten schoonmaken e.d. Ik heb 2 stalen water meegenomen naar huis om te testen. Het ene water komt van de kraan. Dit water heeft een tds van 430 en een GH van 0. De KH is 8 en de pH is 7,8. Het andere water heeft een tds van 320, een GH van >21, KH van 8 en de pH is 7,8.
De planten die erin zitten zijn Anubias, Cryptocoryne en Microsorum. Ik zou graag wat meer planten in de bak willen maar wat kan hier zelfs in groeien? Dan nog de kwestie van het bestand. Ik zat te denken aan guppy’s of zelfs een soort Afrikaanse cichlide. Ik weet helemaal niet hoe ik overweg kan met deze waarden.
Heeft iemand advies over planten en vissen in deze bak, en of het zelfs mogelijk is om met succes een aquarium te houden met deze waarden?
Bedankt
De planten die erin zitten zijn Anubias, Cryptocoryne en Microsorum. Ik zou graag wat meer planten in de bak willen maar wat kan hier zelfs in groeien? Dan nog de kwestie van het bestand. Ik zat te denken aan guppy’s of zelfs een soort Afrikaanse cichlide. Ik weet helemaal niet hoe ik overweg kan met deze waarden.
Heeft iemand advies over planten en vissen in deze bak, en of het zelfs mogelijk is om met succes een aquarium te houden met deze waarden?
Bedankt