Juwel 180 V2.0 (Shoto)


Gisteren op een foto-spree gegaan. Nog geen overzicht van de nieuwe scape geplaatst. Filter rechts even als extra voor het zweefvuil.
IMG_20201225_200048.jpg


 
Bedankt John, ik ben ook niet ontevreden. De rotala moet nog een paar keer gesnoeid en opnieuw geplant worden en ik zoek nog mos. Voor op de boomstam (rechts).
 
En weer twee weken verder. Alles groeit lekker. Alleen de drijfbamboe doet het niet goed. Van medeforum @anomalie een goed gevulde envelop gekregen (met mos ;) ). Waarvoor nog altijd dank! De garnalen genieten er van.
Morgen weer eens lekker snoeien en wat herplanten.
#zinin
IMG_20210123_185351__01.jpg
 
Mooie bak hoor.

Welk grind heb jij, vind ik erg mooi.
En mag ik weten welke lampen je boven de bak hebt hangen?
 
Wat een drukte de afgelopen weken. Helemaal geen tijd gehad voor de bak gehad. Dikke groene alg op alle ramen! Alg op de plantjes.... Pff.... Daarnaast nog altijd iets van draad alg in de zandbodem. De hele voorkant afgezogen en nieuw erin gedaan.
Had ook nog wat crypto's besteld en er in gezet en wat hardscape verplaatst.

IMG_20210216_195429.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dion
Dat komt allemaal wel weer goed Shoto en je hebt het nu natuurlijk drukker met belangrijke zaken en dat is ook begrijpelijk.
 
Gisteren nog eens groot onderhoud gedaan. De blauwe tetra's waren toch niet je van het. Dus die zijn we via marktplaats kwijtgeraakt. Daarna groot onderhoud.
De ramen goed onder handen genomen, spraybar van binnen en buiten goed schoongemaakt, de stenen met een nagel borstel geborsteld. En de bovenste filter watten van de filter vervangen.
Daarna nieuwe visjes erin: Gymnocorymbus Ternetzi wit.

Crypto's zijn ook leuke planten en doen het goed. Heb er ook wat crypto tabletten bij gedaan. Ben benieuwd.

foto's:
IMG_20210228_192916.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20210228_192928.jpg
    IMG_20210228_192928.jpg
    302.9 KB · Weergaven: 78
  • IMG_20210228_192933.jpg
    IMG_20210228_192933.jpg
    277.7 KB · Weergaven: 69
  • IMG_20210228_192940.jpg
    IMG_20210228_192940.jpg
    268.4 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20210228_193150_618.jpg
    IMG_20210228_193150_618.jpg
    504.7 KB · Weergaven: 72
Ik heb dit topic nog niet eerder voorbij zien komen en ben blij dat ik hem nu toevallig tref. Allereerst mijn oprechte complimenten hoor @Shoto :petjeaf:
Het is prachtig om te zien hoe ook deze bak al enorme veranderingen heeft doorgemaakt en nu steeds dichter het eindstation lijkt te benaderen. Ik vind het mooi hoe je de zijkanten vrij hebt gehouden van beplanting maar hierdoor is de techniek weer duidelijker zichtbaar. Dit zou wat mij betreft dan ook wel een tip zijn. JBL heeft een in en outlet die zwart zijn, dat valt minder op dan de groene buis die je nu gebruikt. Ik heb dezelfde groene buizen van Eheim gebruikt en ben overgestapt op de zwarte van JBL op een zwarte achtergrond. Is echt een verbetering!

Verder is het misschien mooi om achterin de soil in zijn geheel te verhogen zodat de bodem achterin veel hoger is dan voorin het aquarium. Dit resulteert in meer diepte werking in de bak. Ook zou ik daarnaast ook in het midden achter de beplanting, stenen en hout nog meer soil storten zodat je het midden weer extra verhoogt ten opzichte van de rest achterin. hierdoor lijkt de bak mogelijk hoger.

Goed, het zijn maar ongevraagde tips en adviezen. Als je er niks mee doet volg ik jouw topic nog steeds met enorm veel plezier.

Nogmaals mijn complimenten! :petjeaf:
 
Dank je voor de tips en complimenten. :D

Ik zal zeker eens kijken naar de zwarte buizen van JBL. Deze passen ook gewoon op Eheim?

Over de soil: het is zand :). In het begin heb ik nog wel eens geprobeerd naar achter toe te verhogen, maar omdat het zand is icm corydoras is het binnen no time weer egaal. Hahah.
 
The end

Vandaag om 12:00 begonnen, vissen, garnalen, alles verkocht, nu wordt de bak opgehaald. De grote bak kost me echt te veel tijd.

Nu even bakloos, maar in de nabije toekomst een klein bakkie met een betta of garnaaltjes.


IMG_20210411_153507.jpg
 
O dat is onverwacht Shoto maar goed je moet af en toe keuzes maken. Jammer maar het is niet anders.
 
Sinds de geboorte van m'n jongste zoon was ik helaas nog maar sporadisch hier. De tijd ontbreekt , maar ik blijf af en toe langs wippen op het forum en in de chat. :)
Vergeet vooral niet om even in de chat te komen als ons clubje straks kampioen is Shoto :DD ;)
goal futbol GIF
 
Een erg herkenbaar vehaal hoor Shoto! Ik heb mijn bak zo veel mogelijk geautomatiseerd sinds de geboorte van onze eerste zoon een paar maanden geleden. :DD
 

Terug
Bovenaan