Wat is er nieuw

juwel 180 van Boris69

Boris69

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2011
Juwel 180.

Dragon stone en een heel groot stuk hout.
Anubias Anubias barteri ''Mini Coin'' 12 stuks
Anubias Barteri ( groot)
Rotala Rotala wallichii
180_2.jpeg

Echinodorus Echinodorus grisebachii
Juncus Juncus repens
En verder nog wat welke ik de naam al niet meer van weet 🙂

ADA Aqua Soil Amazonia Ver.2 3 liter
Dennerle Natural Gravel Rio Xingu 800 gram
ADA Colorado Sand 11 kg
Dragon Stone 11 kg

alle hardscape gekocht bij Azaqua stenen waren perfect uitgezocht ( ook al was het het laatste wat ze hadden )

Als alles een beetje is ingedraaid zal er nog wel wat aan de planten veranderen. erbij of eraf...

bodembewoners gaan worden de Cory Venezuela Orange ( die zitten in de uitgroeibak en zijn pas 5 mm )
overige bewoners. daar moet ik nog even over nadenken. Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Mooi geheel!
En dat hout is precies een drakenkop die je kamer in kijkt. Mooi hoor!

Mooi zo met dat grillige stuk hout ! 👍
Als vissen 2 of 3 soorten de Cory's natuurlijk en een grote groep kleine schoolvisjes en een L nr. ofzoiets, dat zou ik doen.

Mooi zo met dat grillige stuk hout ! 👍
Als vissen 2 of 3 soorten de Cory's natuurlijk en een grote groep kleine schoolvisjes en een L nr. ofzoiets, dat zou ik doen.
de cory's word een groep van rond de 20. Zitten er nu rond de 35 in de uitzwembak.. En de vissen die ik erbij ga doen, dat moeten sowieso kleintjes zijn. En een L-nummer. Zou ik wel willen alleen dan moet die wel klein blijven.

Mooi geheel!
En dat hout is precies een drakenkop die je kamer in kijkt. Mooi hoor!
dank je. Ja het hout had ik al aantal jaar geleden gekocht. En nu dus inzetbaar. En nu je het zegt zie ik gelijk een drakenkop 🙂

Leuk zo'n grote groep Corry's 👍
L nr's heb je ook kleiner de normale Ancistrus bv.

Farlowella vittata of de actievere Sturisoma aureum?
Aplocheilus lineatus ( wel jagers!)?

Farlowella vittata zal dan over een maandje je 3 in een Juwel 240 passen. Mijn bak nu is 'maar" 1 meter. De rest is te groot helaas.

MAAR even terug kijkend naar wat ik allemaal al heb gehad. 10 jaar geleden had ik de Rineloricaria parva. Daar ga ik denk ik nu ook voor. Wellicht een groepje van 5 stuks. En dan de Cory's op max 15 stuks houden. En als het te druk is kan ik ze altijd nog naar een andere bak verhuizen.

Dus we hebben:
15 Cory Ven. orange
5 Rineloricaria parva
dan nog een klein schooltje van zeg 15 a 20 kleinere vissen.

We komen er wel 🙂

Ik heb de bakken gezien, enkele bakken van aquascapers in het autotron maar jij @Boris69 zou zeker ook tot de kanshebbers hebben behoort m.i..

In 1 woord......... Magnifiek!

Ik heb de bakken gezien, enkele bakken van aquascapers in het autotron maar jij @Boris69 zou zeker ook tot de kanshebbers hebben behoort m.i..

In 1 woord......... Magnifiek!

Nou volgens mij is dat het mooiste compliment wat ik ooit heb gehad. Heel erg bedankt.

Mooi ingericht hoor! Prachtig!
Ben benieuwd wat je gaat kiezen als vissen straks.
Ga je bak zeker volgen!

Ik had even over die 1m heen gekeken/ los door het hoofd gevallen. Dan valt de Sturisoma af, maar de Farlowella is met zijn rustige gedrag nog steeds prima geschikt. Bovendien rekent 'men' die staartwimpels (noem ik ze maar) mee in de volledige lengte, maar de vis houdt er zelf ook geen rekening mee. Hoe vaak het niet voorkomt dat ze met de wimpels in een bocht zitten, wil ik niet tellen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dan een farlowella in een 20 cm bakje kunt doen, maar het is realistischer om hun lengte zonder wimpels te rekenen. En dan kom je op het formaat van een flinke ancistrus, met het karakter van een plastic zuignap, zo'n 13 cm.

even een update(je) voor wat ik gebruik qua middelen.
eerste keer dat ik het interne filter laat zitten. veelal werk ik met sponsfilters. Dus dat is even aankijken of dat werkt.
Gezien mijn eerdere positieve ervaringen met de volgende spullen gebruik ik dat eigenlijk altijd.

Easylife:
- Profito ( wekelijks )
- Carbo ( dagelijks, mag wel eens een dag vergeten )

Micro-lift: ruikt verschrikkelijk als je de dop er af haalt, maar in het water ruikt het na een paar minuten niet meer. Bij de vorige bakken is het altijd zo geweest dat de waterwaardes na 2 weken nagenoeg stabiel zijn.
- Nite-out II ( tijden de eerste 2 weken van de opstart )
- Special blend ( eerste maand om de week en daarna om de 4 weken en dan de helft van de aanbevolen dosis )
- Thera P ( eerste maand om de week en daarna om de 4 weken en dan de helft van de aanbevolen dosis )

licht in de eerst paar weken 8 uur. daarna oplopend naar 12 uur.

Waterwissels moet ik bij deze bak nog bekijken, maar veelal doe ik dat pas bij oplopende waardes. Mijn andere bak is zo stabiel dat ik daar eigenlijk alleen maar water aan toevoeg. Af en toe een pan er uit haal om wat kamerplanten water te geven, maar dat mag geen naam hebben.

en wat stukjes van de toekomstige bewoners 🙂

heel klein inderdaad. max 1 cm van punt naar punt. De meeste zijn iets kleiner.

Ben van plan om er 1m 4v Apisto nijsseni bij te gaan houden.

Dan zal het bestand komen op :
15 x Cory Ven. orange
5 x Rineloricaria parva
5 x Apisto

Verder zal er dan niets meer bijkomen. wil de bak rustig houden qua bestand.

Klinkt goed.
Ik heb geen idee of 1 man met 4 vrouwen in jouw bak kunnen. Daarvoor weet ik niet genoeg van apistogramma's.

Klinkt goed.
Ik heb geen idee of 1 man met 4 vrouwen in jouw bak kunnen. Daarvoor weet ik niet genoeg van apistogramma's.
in ieder geval 3 met een minimum van 2. Maar als het er maar 2 zijn dan ga ik voor iets anders kijken.

De Eccoflow 600 vervangen door de 1000. De 600 past helaas niet in de Juwel skimmer.
Verder een Hygger HG112 wavemaker erbij gezet. Alles werkt nu perfect. Zeer goede stroming, maar niet TE veel. Kan alles ook instellen per tijdsvak en wat voor soort wave je wilt en hoe snel. Super mooi apparaat.

Linkje naar een 'review" op YT

Verder de day lamp LED vervangen door een Nature lamp. Gelijk veel mooier licht en voor de 20 euro ofzo hoef je het niet te laten.

Laatst bewerkt:
precies Het is geen handel, maar ruil of tegoed zou al fijn zijn. En anders gaan ze op de welbekende markt per 10 stuks.

Hier op het AF zou je ze ook kunnen aanbieden.

en inmiddels weer 100+ jonkies. Dus dat gaat rap. en dan haal ik niet eens alle afzettingen er uit.

Haha, nog even en je kunt een groothandel beginnen :DD

hahahaha bijna wel ja. tijdje uit de hobby geweest. Dan ga je wel eens te hard van stapel. We raken ze wel kwijt. Zolang het maar kostendekkend is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan