Wat is er nieuw

Juwel 180 verlichting

Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
739
Leeftijd
43
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Hallo,
We hebben een Rio 180 en zijn aan het kijken naar de verlichting. We zouden wel zo'n mooi dag/nachtritme willen maken. Kan dit alleen met de Juwel helialux led (+controler) of is er ook een andere manier om dit te doen (ledstrips) icm zo'n controler o.i.d.. Ik vind die helialux + controler een hoop geld namelijk....
Zou ik bijvoorbeeld een hue ledstrip kunnen plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu dus 2x de t5 lamp van Juwel er in zitten:
T5:
8000 kelvin
2800 lumen
45 watt
 
Kijk eens in het topic (fotoalbum) van Benvo want die heeft ook een Rio 180 dacht ik met led.
 
Hallo,
We hebben een Rio 180 en zijn aan het kijken naar de verlichting. We zouden wel zo'n mooi dag/nachtritme willen maken. Kan dit alleen met de Juwel helialux led (+controler) of is er ook een andere manier om dit te doen (ledstrips) icm zo'n controler o.i.d.. Ik vind die helialux + controler een hoop geld namelijk....
Zou ik bijvoorbeeld een hue ledstrip kunnen plaatsen?
Op zich is er niets mis met TL verlichting. Er kan, met een dimbare VSA, zelfs gedimd worden. En heel belangrijk, het is met behoud van een goede kwaliteit redelijk van prijs. Bij led ligt dit (nog) wat anders. Hoewel heel wat leveranciers je willen doen geloven dat zij een product aanbieden niet alleen laag in prijs maar ook nog eens geschikt voor een aquarium is dit beslist niet zo. Mijn advies is; bezuinig niet op ledverlichting. Als dit moet, begin er dan niet aan óf spaar eerst nog wat door. Na verloop van tijd zal je dankbaar zijn voor dit advies.
 
Op zich is er niets mis met TL verlichting. Er kan, met een dimbare VSA, zelfs gedimd worden. En heel belangrijk, het is met behoud van een goede kwaliteit redelijk van prijs. Bij led ligt dit (nog) wat anders. Hoewel heel wat leveranciers je willen doen geloven dat zij een product aanbieden niet alleen laag in prijs maar ook nog eens geschikt voor een aquarium is dit beslist niet zo. Mijn advies is; bezuinig niet op ledverlichting. Als dit moet, begin er dan niet aan óf spaar eerst nog wat door. Na verloop van tijd zal je dankbaar zijn voor dit advies.
Helder, vaak heb ik het idee dat wanneer er een merk op geplakt is hetzelfde product 2x duurder is.
 
Helder, vaak heb ik het idee dat wanneer er een merk op geplakt is hetzelfde product 2x duurder is.

Een tip: Kijk altijd naar de gebruikte leds, type en eventueel merk, verder naar de waterdichtheid. IP68 is toch echt nodig. Hoeveel lumen wordt er per Watt geboden? Verder ben je bepaalde kleur waardes nodig. Ga eerst eens kijken bij gerenomeerde aanbieders. Zij geven vaak uitgebreide informatie over hun producten. Bekijk deze informatie goed. En vergelijk. Wanneer je besluit tot aanschaf ga dan niet uit van het advies van de verkoper alleen. Hij heeft een belang die niet altijd overeenkomt met jou belang. Vergelijk gewoon met kennis die je hebt opgedaan door het bekijken en vergelijken met de producten van de goede aanbieders. Staan deze gegevens er niet bij? Gauw vergeten dan! Alleen een opmerking, geschikt voor een aquarium is beslist onvoldoende!
 
In plaats van de Juwel helialux led waarbij de HeliaLux Spectrum een betere keuze is kun je ook de led verlichting van hvp https://www.hvpaqua.nl/nl/zoetwater-led/goldline/
Wil je nog beter de is https://www.azaqua.nl/daytime-matrix een aanrader maar wel slecht voor de knip :thumbs: 😀
Even een waarschuwing ten op zichtte van de juwel tl verlichting en het dimmen er van de juwel buizen werken niet echt mee bij het dimmen
De producten,verlichting, van Juwel zou ik sowieso vergeten. Er zijn voor een vergelijkbare prijs veel betere artikelen te koop.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: hier ook droog en 19 graden
      Terug
      Bovenaan