Juwel 240 RoelHG


RoelHG

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juli 2016
Berichten
694
Locatie
Den Bosch
Beste mensen,

Na mij weer kort te hebben voorgesteld ga ik hier een klein "Dagboek" bijhouden met de vorderingen van mijn aquarium.

Ik ben sinds kort weer in het bezit van een Juwel 240 en heb daarbij gekozen voor de Fluval XF6 als filter. Daarnaast heb ik een stukje kienhout weten te scoren en wat aanvulling aan het aqua gegeven met stenen. Op dit moment is het wachten tot de waas van het "verbouwen" weg is en gaan we langzaam aan indraaien.

Binnenkort dus meer!

IMG_5888.JPEG


IMG_5970.JPEG


IMG_5975.JPEG


IMG_5989.JPEG


IMG_5990.JPEG


IMG_5991.JPEG


IMG_5992.JPEG
 
Mooi begin (y)

De FX6 ben ik al tegen gekomen bij andere maar op jouw foto zie je goed de verhouding met het kastje. Wat een monster (groot) van filter is dat. Dat kan wel wat aan.

Succes en ben benieuwd wat er in komt te zwemmen
 
Mooi begin (y)

De FX6 ben ik al tegen gekomen bij andere maar op jouw foto zie je goed de verhouding met het kastje. Wat een monster (groot) van filter is dat. Dat kan wel wat aan.

Succes en ben benieuwd wat er in komt te zwemmen
Thanks!!

Zeg dat wel.... ik had ook eigenlijk verwacht dat ik deze wel in het kastje zou krijgen maar dat ging helaas niet. Maar goed.... we bouwen er wel weer een kastje omheen zodat hij niet "lelijk" in het zicht staat.
 
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Dat filter is inderdaad een joekel zeg. Waar ga je de sponzen duwen?
 
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Dat filter is inderdaad een joekel zeg. Waar ga je de sponzen duwen?
In het bovenste vak heb ik mijn "chemical media" met de max clean en quick clear pads. Daaronder zitten de keramische pijpjes en daaronder zitten mijn sponsen. Na veel google en youtube deze inhoud en volgorde gekozen.
Thanks John!!
 
Mooi begin! En flink filter voor een 240. Je gaat voor een tsunamibiotoop? 😜 Leuk ook om te zien dat je die gekleurde sponzen gebruikt als filtermateriaal. Ik vermoed te weten waar je de inspiratie daarvoor hebt opgedaan.
 
Woehoe deze ronde zit er niet alleen water in maar ook een inrichting :D
Ben benieuwd wat je er van gaat maken
Haha het moet niet gekker worden inderdaad! Heb zelfs andere verlichting besteld en bak staat lekker in te draaien!

Mooi begin! En flink filter voor een 240. Je gaat voor een tsunamibiotoop? 😜 Leuk ook om te zien dat je die gekleurde sponzen gebruikt als filtermateriaal. Ik vermoed te weten waar je de inspiratie daarvoor hebt opgedaan.
Haha dat is een eigenaardig trekje van me! Als ik iets besteld dan ga ik altijd checken wat voor mij het beste is en dan kom ik altijd op iets uit wat "overkill" is. Maar het automatisch onluchten en de extra aansluiting voor water verversen stonden mij wel aan! Hahahaha dat kan maar van 1 filmpje komen idd. Maar ik zag die bak van hem met dat helder water dus heb een beetje zijn advies omtrent filters media aangehouden!

De bak is flink bij getrokken en staat er nu zo bij.

IMG_6043.jpeg


IMG_6044.jpeg
 
Beetje jammer, qua inrichting dat het hoogst waarschijnlijk geen mooie sluierbak word terwijl je zulke mooie kleurtjes in dat filter ga stoppen :DD

Mooie scape met dat hout en stenen. Ben toch wel benieuwd wat er in komt te zwemmen hoewel ik al proef dat er uberhaupt water in zit al een hele stap is.
 
hoewel ik al proef dat er uberhaupt water in zit al een hele stap is.
Tja de ervaring leert ons dat je het met Roel nooit zeker weet wat er gaat gebeuren. Straks hoor je weken niets meer van deze bak en opeens staat er weer een mooie zeewaterbak in de woonkamer ;)
 
Ziet er goed uit zo.
Ook nog een controller op het aquarium of dat niet?
Thanks! Daar ga ik zeker naar kijken alleen dat doe ik deze keer pas als het aquarium is gevuld haha!

Beetje jammer, qua inrichting dat het hoogst waarschijnlijk geen mooie sluierbak word terwijl je zulke mooie kleurtjes in dat filter ga stoppen :DD

Mooie scape met dat hout en stenen. Ben toch wel benieuwd wat er in komt te zwemmen hoewel ik al proef dat er uberhaupt water in zit al een hele stap is.
Haha geen sluierbak idd!
Gezien de vele aquaria die ik heb gehad is het idd een flink stap dat hij staat in te draaien…. Dus we gaan het zien allemaal!


Tja de ervaring leert ons dat je het met Roel nooit zeker weet wat er gaat gebeuren. Straks hoor je weken niets meer van deze bak en opeens staat er weer een mooie zeewaterbak in de woonkamer ;)
Hahaha deze keer blijft het echt bij deze bak en gaan we voorlopig niks anders kopen! Maar goed…. je kent me haha!

Vandaag ook even wat techniek toegevoegd en bak is lekker helder.

299EDBF8-D1DF-4028-B52B-4110F59F592F.jpeg

46002138-4263-4BB4-A957-88DED5414D13.jpeg

671101A3-EBDB-4618-8C90-3EFC35A64115.jpeg

E8B4DE7B-5E58-4281-9F2C-325C098DD379.jpeg
 
Zoooooooooo long time no see! Ik ben onlangs weer gestopt en heb alles verkocht..... GEINTJE!!!

In de tussentijd heb ik de Fluval Aquasky 2.0 LED verlichting geinstalleerd en de Fluval UV toegevoegd. Dit moet ik allemaal nog netjes wegwerken maar hou me deze keer vast aan het inrichten van het aquarium haha! Op dit moment heb ik er 5 ramirezi in zitten en heb nog geen idee wat erbij gaat komen. Gezien het ververs interval van Discus vissen worden het die waarschijnlijk niet.

Dit was de bak zondag:
Capture.PNG


En dit is de bak vandaag, ga hem van het weekend even netjes schoonmaken en waterwissel doen!
Capture2.PNG
 
Ziet er mooi uit, Roel! Helemaal geen planten?
Thanks!! Nopes.... ik ben totaal niet van de planten dus wil wat kienhout gaan toevoegen maar blijf het liefste weg van planten. Wellicht in de toekomst als ik iets moois zie wel haha!
 
Je was toch van het zeewater enzo? Nuniet meer dan?
Klopt maar dat is hem niet meer geworden….. te druk met van alles! Ik doe natuurlijk nog genoeg mee zeewater bakken maar dan alleen op het gebied van producten.

Kleine update…. Wat een schatjes hè 🤣

40E61955-35B1-4372-A449-32E4128C7A49.jpeg


A32EE6F9-920A-4DB9-AAD8-86962858A46A.jpeg


628C57CA-7CDD-41BB-8E6F-DF22DD4EB4DC.jpeg
 

Bijlagen

  • F7E56694-2464-4D84-9604-82BF73D83E75.jpeg
    F7E56694-2464-4D84-9604-82BF73D83E75.jpeg
    338.5 KB · Weergaven: 56
  • F195EBFE-C6B6-4E38-8B9D-EC2535F6BDBA.jpeg
    F195EBFE-C6B6-4E38-8B9D-EC2535F6BDBA.jpeg
    192.3 KB · Weergaven: 50

Terug
Bovenaan