Wat is er nieuw

Juwel 240 (suggesties visbestand zeer welkom) van Boris69

Boris69

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 januari 2011
de Rio 240 met 2 x een fluval 407. wellicht nog de slangen en in/uitvoer vervangen. verder ligt het aan het bestand wat er in gaat komen of ik wel of niet de verlichting ga vervangen.
linkerzijkant en de achterkant worden nog beplakt met zwarte raamfolie. Dan zien we de slangen etc ook niet meer.
240-1.jpeg
240-2.jpeg
240-3.jpeg

zojuist 2 x deze set gekocht bij amazon UK. was de beste prijs in vergelijk met andere winkels.

Bijlagen

• 61KtF-MfoOL._AC_SL1500_.jpg
    61KtF-MfoOL._AC_SL1500_.jpg
    70.9 KB · Weergaven: 12
Waar zou je voorkeur naar uitgaan qua bestand?

Bak moet nog ingericht worden dus als iemand een leuk onbekend vis(je) weet of een mooie biotoop waarin die zouden passen dan sta ik voor alles open.

Ik vrees dat dit een breed is om advies te geven.
Waar gaat je voorkeur naar uit, heb je al eens in een LFS gekeken welke vissen je aanspreken en welke niet?
Wil je biotoopgericht gaan werken of hoeft dat niet zo voor je?
Wil je grotere of juist kleinere vissen? Kleurrijk en zo ja welke kleuren vind je het mooist?
Wil je een plantenbak (ik kan me even zo niet herinneren of je ook al CO2 voorzien hebt)?

Zat zo eens te bekijken waar alles aan moet voldoen en eigenlijk komt dan de Zuid-Amerika weer naar voren 🙂
Wat op zich niet erg is, kan je namelijk mooie bakken van maken.

Maar een Tanganyika bak lijkt me ook heel mooi. Bijvoorbeeld de Altoprologus compressiceps gold kasanga.

Ook een belangrijke vraag, die ik nog vergeten was te stellen:
Ga je met kraanwater werken en stel je je bestand in op de waarden van het kraanwater, of zie je het zitten om osmosewater te maken en dan je 'eigen' water te maken?

kraanwater of osmose. Ik stel me in op de vissen die ik wil gaan houden. Deins nergens voor terug. ;-) Osmose ga ik sws gebruiken voor de garnalen tzt.

Even een algemene vraag Boris maar wil je hier een foto album van maken of zoals de titel aangeeft tips krijgen aangaande de samenstelling?

Even een algemene vraag Boris maar wil je hier een foto album van maken of zoals de titel aangeeft tips krijgen aangaande de samenstelling?
beide. ga er natuurlijk een album van maken. maar even een richting zoeken welke kant op

Toch een Z-Amerika bak gaat het worden. Wellicht met de Pterophyllum scalare 'Redback'. Die mogen dan later over naar de grotere bak ( 450 liter ) als ze op formaat zijn. Wat is een juiste aantal voor deze vis in mijn bak?

Verder alvast wat planten besteld:

Cryptocoryne balansae 3 stuks
Echinodorus hot pepper 3 stuks
Microsorum pteropus, moederplant 3 stuks
Cryptocoryne moederplant 3 stuks varia
Echinodorus indian red 3 stuks
Anubias Anubias minima 10 stuks
Riccia fluitans, INVITRO 9 stuks

En heb ik teveel, wat ik wel denk, dan plant ik de rest in mijn 1 meter bak. Is een mengeling van alles.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan